Отидете към основна версия

6 238 21

Испано-полски консорциум ще строи жп линията София – Волуяк за 190 млн. лв.

  • жп линия-
  • софия-
  • волуяк

Ще се изгради нова гара в Обеля, която ще прави връзка с метрото

Снимка: БГНЕС
ФАКТИ огласява журналистически разследвания от различни медии, защото подкрепя свободата на словото.

Разследване на Лили Границка за Mediapool.bg

Испано-полският консорциум "Комса – Тракция" е избран за изпълнител на жп линията София – Волуяк с цена от 190 млн. лв. без ДДС, съобщи Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

Финансирането на проекта е осигурено по новия механизъм "Свързана Европа", а съфинансирането идва от страна на НКЖИ.

Това е поредният жп търг с избран през последните дни изпълнител. Обществената поръчка за него беше обявена през ноември 2017 г. Обжалване и промени в тръжните условия бяха причина за забавянето на избора на изпълнител.

Оферти подадоха четирима кандидати, като двама от тях са отстранени. Това са "ВДХ" АД и "ЗГОП България" ДЗЗД, в което влизат "Тодини България" ООД и стопанското дружество "ЗГОП" АД.

Така до отварянето на ценовите предложения са допуснати гръцката "Терна" АД и консорциум "Комса – Тракция". Двамата кандидати дават много близки цени - от около 190 млн. лв. без ДДС, но техническата оценка на "Комса – Тракция" е по-висока и така испано-полското обединение печели поръчката.

Ето офертите на двамата кандидати:

Консорциум "Комса – Тракция" –

техническа оценка - 34.74 точки

предложена цена - 189 999 505.57 лева без ДДС

комплексна оценка - 94.74 точки

"Терна" АД, Гърция

техническа оценка - 29.31 точки

предложена цена - 190 800 000 лева без ДДС

комплексна оценка – 89.06 точки

Проектът

Обществената поръчка е на инженеринг – проектиране и строителство. Предвижда се да бъде изграден нов трети коловоз между жп гара Волуяк и Централна жп гара София. Ще бъде модернизирано и съществуващото коловозно развитие на двете гари. Предстои още изграждане на нова жп гара Обеля. Тя ще прави връзка със софийското метро.

Основната цел на проекта е повишаване на скоростта до 160 км/ч за пътнически влакове и до 120 км/ч за товарния жп транспорт.

Цели се още подобряване на безопасността по железопътната линия чрез премахване на жп прелези и кръстовища, намаляване на газовите емисии, както и повишаване на удобството и комфорта за пътниците, ползващи железопътния транспорт при крайградски и междуградски пътувания.

Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 6 гласа.

Свързани новини