Деактивиране на част от цилиндрите при ниски натоварвания с цел икономия на гориво обикновено се прилага при по-големите двигатели. От известно време Volkswagen снабдява с такава система и четирицилиндровите си мотори от серията TSI. Ford обаче смята да стигне още по-далеч.
Инженерите на "Синия овал" смятат, че изключване на някои от цилиндрите за по-нисък разход може да се приложи успешно и при трицилиндровите им агрегати. За целта се налага конструкцията на 1.0-литровия двигател EcoBoost да бъде усложнена с двумасов маховик, но пък икономичността се подобрява с 6%.
От Ford твърдят, че моторчето нито става по-шумно, нито вибрира повече, въпреки че изключването на цилиндрите става при ниски обороти. Системата вече е изпробвана във Focus и макар да не посочват конкретни срокове за внедряването й в серийни модели, немците са убедени в потенциала на конструкцията.
Отидете към основна версия
29 Май, 2015 11:37 13 058 32
Ford ще изключва част от трите цилиндъра на EcoBoost
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.