Деактивиране на част от цилиндрите при ниски натоварвания с цел икономия на гориво обикновено се прилага при по-големите двигатели. От известно време Volkswagen снабдява с такава система и четирицилиндровите си мотори от серията TSI. Ford обаче смята да стигне още по-далеч.
Инженерите на "Синия овал" смятат, че изключване на някои от цилиндрите за по-нисък разход може да се приложи успешно и при трицилиндровите им агрегати. За целта се налага конструкцията на 1.0-литровия двигател EcoBoost да бъде усложнена с двумасов маховик, но пък икономичността се подобрява с 6%.
От Ford твърдят, че моторчето нито става по-шумно, нито вибрира повече, въпреки че изключването на цилиндрите става при ниски обороти. Системата вече е изпробвана във Focus и макар да не посочват конкретни срокове за внедряването й в серийни модели, немците са убедени в потенциала на конструкцията.
29 Май, 2015 11:37 13 057 32
Ford ще изключва част от трите цилиндъра на EcoBoost
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ecoboost
12:02 29.05.2015
2 onq s konq
13:00 29.05.2015
3 ббббббббб
Коментиран от #18
13:02 29.05.2015
4 незнайко
Коментиран от #5
13:03 29.05.2015
5 PlimP
До коментар #4 от "незнайко":
4, познай защо, щото няма файда от към $, днешните коли се правят от счетоводители и чак тогава от инженериКоментиран от #7
13:07 29.05.2015
6 wulkan
Коментиран от #15
13:13 29.05.2015
7 незнайко
До коментар #5 от "PlimP":
Правилно.13:28 29.05.2015
8 тц тц
Светнете ги завалиите!
Пффф, аман от разбирачи!
Коментиран от #9
13:31 29.05.2015
9 незнайко
До коментар #8 от "тц тц":
Като мислиш, че толкова разбират немските инженери, защо наистина не работят върху ванкеловия двигател? Защото са свикнали друг да им върши работата както е било в ТРЕТИЯ РАЙХ. Сега визирам японците.13:41 29.05.2015
10 тц тц
Мислиш ли, че ако такава имаше другите автопроизводители нямаше да произвеждат такива двигатели?
Коментиран от #11
13:46 29.05.2015
11 незнайко
До коментар #10 от "тц тц":
Докато китайците, които никой не може да ги спре, не наблегнаха на електрото Дженерал Мотърс 2004 година онищожиха 400 електромобила под влияние на нефтените компании. ТОГАВА НЯМАШЕ ПЕРСПЕКТИВА ЗА ТЯХ. Направи си извода. Не гледай едностранчиво.14:15 29.05.2015
12 Шампиона
14:15 29.05.2015
13 Румбо
Коментиран от #16
15:04 29.05.2015
14 Иван Господинов
15:57 29.05.2015
15 дедо Либен
До коментар #6 от "wulkan":
Това е правилният отговор на проблема с високия разход.16:45 29.05.2015
16 и аз
До коментар #13 от "Румбо":
Подкрепям напълно. Всички се впуснаха в намаление на разхода със сложни системи в механичната и електронната част на колите.Това увеличи неимоверно цената на автомобилите.
16:51 29.05.2015
17 Роки
18:42 29.05.2015
18 Разпутин
До коментар #3 от "ббббббббб":
И най вече е безполезен този маховик!Единствената причина да го има е да се бръкне още по дълбоко в джоба на клиента!Новите коли са смешни , безполезни , неефективни електронни боклуци!Коментиран от #22
18:45 29.05.2015
19 гошо прупрунков
Коментиран от #23
20:09 29.05.2015
20 Дядо прецаки
особено след 100Ккм.
21:12 29.05.2015
21 Роман (Маверика) Ценов
Коментиран от #27
21:23 29.05.2015
22 миседниш накура
До коментар #18 от "Разпутин":
напълно съгласен съм с теб-вече няма истински коли.само не ми е ясно по колко цилиндъра ще изключват от 3 цилиндров мотор-един или два пък може да са измислили да са цилиндър и половинаКоментиран от #26
22:11 29.05.2015
23 Миро У😁я
До коментар #19 от "гошо прупрунков":
В Европа не е така с АГУ - моето БМВ е с холандка Виале с течна фаза. Бутилката е със срок на годност 10 години, после се сменя. Е, само за Виале се позволява удължаване на живота за пет+пет години, но това струва пари - двеста евро. После нова уредба за 1500 евро😁Отделно монтаж-демонтаж, прегледи, поддръжкки, емисии, повреди! Затова, колкото по-малко системи в колата, толкова по-добре!
Идеята на германците е страхотна, само да можеше разходът да се намали не с 6%, а направо с 20-25%. Нямаше да има дори теоретичен смисъл от газова уредба!
22:58 29.05.2015
24 Гост
23:03 29.05.2015
25 Румен Янев
06:57 30.05.2015
26 Разпутин
До коментар #22 от "миседниш накура":
На 3 цилиндров мотор колкото и цилиндъра да му изключиш той все си работи неравномерно, лошо и прескача като сърцето на някой инфарктаджия.Броя на цилиндрите се намаля единствено от икономична гледна точка за да могат производителите да печелят повече!Един мотор с колкото повече цилиндри е има по добро КПД и от там идва и икономията.Най добри са 6 цилиндъра редови , но никой не ги прави вече за съжаление.Който е карал такава кола знае. А тези три цилиндрови сополи стават само да ходиш с тях до бакалницата!08:40 30.05.2015
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Роман Ценов
До коментар #27 от "Роман Ценов":
Кой си ти,че да ми копираш името и да ме злепоставяш онлайн.10:39 30.05.2015
29 kod9
17:16 30.05.2015
30 гост
18:56 30.05.2015
31 некойси
08:24 31.05.2015
32 S Doichinov
17:35 31.05.2015