Сайтът Top Speed публикува резултатите от изследване върху честотата на търсене на автомобилни марки в Google по държави. Както може да се предположи, интернет потребителите търсят информация най-вече за продукцията на глобалния лидер по продажби Toyota, но в много страни и региони се наблюдава изненадващ интерес към по-екзотични брандове.
Китайците, например, "гугълват" най-често за Tesla.
Изненади в Северна Америка липсват - ключовата дума там е "Toyota".
В различните щати обаче резултатите не са хомогенни. На Север търсят най-вече Ford, а източно от Скалистите планини се наблюдава интерес към Subaru.
FIAT се радва на огромна популярност в Бразилия. В това няма нищо странно - италианците имат два завода там.
Търсенето на определена марка в Google не означава непременно пазарно лидерство. В Бангладеш и Шри Ланка "гугълват" най-често за Lamborghini, а в Сиера Леоне и Гана - Bugatti.
В Европа очаквано доминират местните марки с очевиден превес на BMW.