Нова версия на легендарната система за двойно предаване quattro за автомобили с надлъжно разположен двигател на модулната платформа MLB ще дебютира със следващото поколение на всъдеходното комби A4 allroad в средата на годината, обявиха от Audi. Главната особеност на quattro ultra е многодисковата муфа с електронно управление, която заменя добрия стар механичен диференциал Torsen.
Новият възел е обединен със скоростната кутия (механична или роботизирана трансмисия със седем предавки и два съединителя) и включва или изключва карданния вал в зависимост от моментното сцепление с пътната настилка. Преди да достигне задните колела, въртящият момент минава през още една ексцентрикова муфа в задния диференциал, която се блокира от пружини при достигане на определени обороти на кардана и се освобождава от електрически механизъм.
В случай, че засекат пробуксуване, датчици подават сигнал към управляващата електроника, която активира главната муфа. Тя ще се произвежда и доставя от Magna в два варианта с пет и седем диска в зависимост от мощността на силовия агрегат.
Според инженерите на Audi новата система за двойно предаване е по-лека с четири килограма от класическото quattro и позволява намаляване на разхода в градски условия средно с 0.3 литра на 100 км. Освен на A4 allroad до края на годината quattro ultra ще започне да се монтира също на второто поколение на кросоувъра Q5 и новото купе A5.