Отидете към основна версия

25 434 30

Audi сменя Torsen с многодискова муфа

  • audi-
  • quattro-
  • quattro ultra-
  • a4-
  • a4 allroad-
  • q5-
  • a5-
  • mlb-
  • torsen-
  • magna

Нова версия на легендарната система за двойно предаване quattro за автомобили с надлъжно разположен двигател на модулната платформа MLB ще дебютира със следващото поколение на всъдеходното комби A4 allroad в средата на годината, обявиха от Audi. Главната особеност на quattro ultra е многодисковата муфа с електронно управление, която заменя добрия стар механичен диференциал Torsen.

Новият възел е обединен със скоростната кутия (механична или роботизирана трансмисия със седем предавки и два съединителя) и включва или изключва карданния вал в зависимост от моментното сцепление с пътната настилка. Преди да достигне задните колела, въртящият момент минава през още една ексцентрикова муфа в задния диференциал, която се блокира от пружини при достигане на определени обороти на кардана и се освобождава от електрически механизъм.

В случай, че засекат пробуксуване, датчици подават сигнал към управляващата електроника, която активира главната муфа. Тя ще се произвежда и доставя от Magna в два варианта с пет и седем диска в зависимост от мощността на силовия агрегат.

Според инженерите на Audi новата система за двойно предаване е по-лека с четири килограма от класическото quattro и позволява намаляване на разхода в градски условия средно с 0.3 литра на 100 км. Освен на A4 allroad до края на годината quattro ultra ще започне да се монтира също на второто поколение на кросоувъра Q5 и новото купе A5.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини