Last news in Fakti

18 Февруари, 2016 12:15 25 360 30

Audi сменя Torsen с многодискова муфа

  • audi-
  • quattro-
  • quattro ultra-
  • a4-
  • a4 allroad-
  • q5-
  • a5-
  • mlb-
  • torsen-
  • magna
Audi сменя Torsen с многодискова муфа - 1

Нова версия на легендарната система за двойно предаване quattro за автомобили с надлъжно разположен двигател на модулната платформа MLB ще дебютира със следващото поколение на всъдеходното комби A4 allroad в средата на годината, обявиха от Audi. Главната особеност на quattro ultra е многодисковата муфа с електронно управление, която заменя добрия стар механичен диференциал Torsen.

Audi сменя Torsen с многодискова муфа

Новият възел е обединен със скоростната кутия (механична или роботизирана трансмисия със седем предавки и два съединителя) и включва или изключва карданния вал в зависимост от моментното сцепление с пътната настилка. Преди да достигне задните колела, въртящият момент минава през още една ексцентрикова муфа в задния диференциал, която се блокира от пружини при достигане на определени обороти на кардана и се освобождава от електрически механизъм.

Audi сменя Torsen с многодискова муфа

В случай, че засекат пробуксуване, датчици подават сигнал към управляващата електроника, която активира главната муфа. Тя ще се произвежда и доставя от Magna в два варианта с пет и седем диска в зависимост от мощността на силовия агрегат.

Audi сменя Torsen с многодискова муфа

Според инженерите на Audi новата система за двойно предаване е по-лека с четири килограма от класическото quattro и позволява намаляване на разхода в градски условия средно с 0.3 литра на 100 км. Освен на A4 allroad до края на годината quattro ultra ще започне да се монтира също на второто поколение на кросоувъра Q5 и новото купе A5.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 зз

    2 0 Отговор
    Това няма ремонтиране по никакъв начин.

    Коментиран от #18

  • 2 Бай Коста

    3 0 Отговор
    Целта явно е да се дават повечко пари и все в "правилния" сервиз.
  • 3 Джон Смит

    1 0 Отговор
    Прее.аха хубавата механика!
  • 4 БТЕЧ

    2 0 Отговор
    Вече оплюха една доказала се легенда.Има едно златно правило"не пипай нещо което работи и ти носи пари"особено за 0.3 литра гориво.

    Коментиран от #10

  • 5 НВЕГ

    0 0 Отговор
    Нормално е да има развитие, Субару си пипнаха симетричното AWD, Халдекс пуснаха 5-то поколение... Всъщност ако прочетете за тези "иновационни" подобрения ще ви стане ясно, че всичко е направено с цел да се износва бързо + сложна и скъпа поправка или пълна замяна. Особено факта, че махнаха филтъра на халдекса ме стъписа много. Странно решение от Ауди да махнат диференциал и да сложат муфа. Евентуално заради икономията на гориво. Тая тема ще събуди много разбирачи, жалко че нямам време да прочета бисерите...
  • 6 Капитана

    0 0 Отговор
    Ще се наблъска всичко със много електроника и датчици,което ще води до много бъгове и проблеми,вследствие на което ще се повиши откъм парични разходи подръжката на автомобила.По принцип това не толкова за мислене тъй като бъдещите собственици на тези автомобили,няма да ги бърка нищо защото щом могат да си позволят да си го купят ще могат и да го подържат,като се има в предвид,че все пак колите ща са нови и гаранционни.Да му мислят другите които ще ги купуват и подкарват като втора употреба.
  • 7 Бай Тошо

    0 0 Отговор
    Що правят циркове с хубавото quattro ,както VW през 96 год скапаха пасат с алуминиевото окачване и им трябваха 10 години за да върнат пак стоманата! с.....т на метеното ама айде
  • 8 dhcp

    1 0 Отговор
    Тва с пасата и алуминиевото окачване е пълна простотия. Алуминиевата платформа е доста издръжлива и повишава устойчивостта на пътя. Отделно при пасатите с алуминии се вграждаше истинското куатро. Та като не сте в час или голфчето двойка ви е на предела на финансите то поне не оплювайте по-скъпите и хубави варианти. Па за тая муфа и електрониката... Тва е техновофия за голфове, 4моушъна и сега си е електроника, но не става за замяна на истинското, механично куатро. Плюсовете на електронното куатро са смешни пред торсена и проходимостта му.

    Коментиран от #16

  • 9 СууууЗуууКиииии

    0 1 Отговор
    Писнало им е да дават пари на Тойота (TORSEN and TORSEN Traction are registered trademarks of JTEKT Torsen North America Inc, които са собственост на тойота).
  • 10 Страшна работа

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "БТЕЧ":

    Няма нищо общо със спестяването на 0.3л гориво (което ще се окаже май 0.003л. в реални условия). Въпроса е цената! Да вградиш Torsen диференциал в колата си, вместо да си направиш собствен X-Drive означава парите за работа и поддръжка по тази част да отиват в друга компания. VW правят доста опити да използват само собствени разработки, независимо колко по-ксъпи или неефективни са. Пример - помпа-дюза дизелите и по-скорошен - дизелгейт, който се поражда от факта, че не искат да плащат на Mercedess-Benz за технологията на сепариране на изгорелите газове. Но пък сега как ще оправдаят цената на едно Ауди и предимствата му пред BMW и съответно X-Drive.

    Коментиран от #14

  • 11 Кофата

    0 0 Отговор
    Хайде и тази система ще я о.ерат! Всичко старо е качествено и дълготрайно и безаварийно а всичко ново създава само проблеми.
  • 12 Бай Шиле

    1 0 Отговор
    Много ми паднаха в очите Ауди след тази тази новина! Многодисковата муфа е за най нискобюджетния клас 4х4, като Сузуки Балено, което ползва въпросната муфа. Сложете му на това А4 и един трицилиндров мотор 900см3 и направо ги пускайте по "левчетата".
  • 13 опсмопсус

    0 0 Отговор
    Жалко, муфата по никакъв начин не може да превъзхожда Торсен диф.!

    "Писнало им е да дават пари на Тойота (TORSEN and TORSEN Traction are registered trademarks of JTEKT Torsen North America Inc, които са собственост на тойота). "

    Това не го знаех!
  • 14 Помпи Дюзи всякакви

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Страшна работа":

    Звучиш достоверно в очите на неразбиращите тийнове!
    Помпа-дюзата съществува от тридесетте години на миналият век, използвана е главно при тежкотоварните автомобили. Изобщо не е патент на Фауве груп.
  • 15 ДАФ

    0 0 Отговор
    ТЕЗИ СА ЛУДИ КАКВО МУ ИМАШЕ НА СТАРОТО.
  • 16 Бай Тошо

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "dhcp ":

    Ще обидиш някой от собственици на по новите пасатори със стоманено окачване са щото

    Коментиран от #21

  • 17 Бат Саше

    2 0 Отговор
    Поредното доказателство, че дори и остатъците от технологиите на истинските автомобили, ще останат в миналото. Дойде векът на боклуците, окончателно и безвъзвратно. Дано поне не изхвърлят нацяло торсена от продукцията си.
  • 18 IJNM

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "зз":

    и а6 от 2012г. до сега са с халдекс съединител!!!!

    Коментиран от #19

  • 19 Бат Саше

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "IJNM":

    Еднственото Ауди с Халдекс до сега е А3 и ТТ, защото са голфови платформи, с напречен двигател. А всички останали модели са Торсен. И Халдекс се нарича целият диференциал, в който е поставена и електронно управляемата вискомуфа, не е съединител.
  • 20 Куромагомедов

    1 0 Отговор
    Автомобилостроенето върви с бодра крачка към ултрап....стията. Никой вече няма интерес да прави здрави коли, целта е да се продават максимален брой боклуци, чието обслужване струва луди пари.
  • 21 dhcp

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Бай Тошо ":

    Да се оправят :) Поедно време търсих пасат... не можах да си харесам мотор(един читав няма) при б6 и си взех б5.5 1.8Т. Хубу ама зимата го няма никъв, та се наложи да го сменя...
    #20 заради това като тръгна да си търся кола гледам да не е възможно най-новата, а избирам двигател и после купе :)

    Коментиран от #26

  • 22 u96

    1 3 Отговор
    ауди=клозет
  • 23 минчо

    0 1 Отговор
    ЗА ПОДРЪЖКА НА АУДИ1.9 ТДИ ТРЯБВАТ МНОГО СРЕДСТВА И КВО КАРАШ БРАКМА
  • 24 IND

    0 1 Отговор
    Честита ви шкода + 4х4 от Хюндай, но за много пари.....
  • 25 Дядо поп

    0 0 Отговор
    Здравината на колата ще зависи от няколко жици на
    датчиците за приплъзване,и ако се прекъсне някоя от тях
    или лош контакт-блокаж и чупене на трансмисия.
    Едно време Ауди фалираха та ги купи VW,сега пак са се
    запътили с бодра стъпка към фалит,ама тоя път може и да
    повлекат и VW.
  • 26 Бай Тошо

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "dhcp ":

    Съгласен с думите ти,колкото повече електроника в колите толкова повече км пеша изминаваш или парички отлитат от джобчето
  • 27 Джамбаз

    0 0 Отговор
    Audi 80 quattro(яйце) Това е последната класика от Audi! Всичко след това са красиви боклуци, които изкарват до 200 000 км. и то пак с тежки ремонти и след това ходене по мъките(ако не я продадеш). Но по принцип всички марки коли след 2010г. са направени да издържат до 180-200 000км. и после заповядайте за новия модел той е: хипер, ултра и т.н. Караш нова кола и каквото ти каже компютъра или светва , като коледна елха и чакаш съвременния майстор с лаптопчето и .....Но неизбежно е!!!
  • 28 Ивендер Джоунс

    0 0 Отговор
    Тва Ауди ,като излезе от гаранция и ще разори собственика си. Тва е безумие.
  • 29 ВБА

    0 0 Отговор
    Да ама близкото бъдеще е на хибридното задвижване особено на задните колела, които се задвижват с електромотори при необходимост или перманентно. Това да използвате кардан е от миналия век. Така винаги може да се надстрои колата до пълна електрика без проблем. Контролера, който, ще командва задните колела може да се използва, и като ABS при спиране, тръгване, приплъзване или буксуване. Когато задните колела не се захранват при движение те може да се използват за зареждане на акумулатора, а и с него да може да се изминава 30-40 км. в градски условия или при необходимост. С новите акумулатори със същите размери в близките години вероятно, ще може да се изминава 2-3 пъти по голямо разстояние. Страничните, и задното огледала са анахронизъм и отдавна трябваше да се заменят с камери. Според мен най удачно е панорамните камери за странично виждане да се монтират на страничните колони на купето, за да покриват мъртвата зона, а проектирането да става на интегриран дисплей на мястото на сегашното огледало поне на първо време. След някоя, и друга година предното стъкло, ще е навигационно, мултимедиино, а отчитането на чекинга на двигателя и различните датцици също ще бъдат изнесени на него в горната му част. Всички светлини трябва да се LED или.... Челното съпротивление на автомобила е направо плашещо, както и цената му, а за поддръжка да му мислят тези, които могат да си го позволят. Не това търсат много от хората, защото бъдещето е на практичността, ниската цена и малкото тегло..... Скоро, ще го разберете!

    Коментиран от #30

  • 30 никой

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "ВБА":

    Наричате замяната на огледалата за задно виждане с камери- "практичност" ? Това е оксиморон. Колкото по-сложни се правят колите и колкото повече електроника се слага в тях, толкова НЕпрактични стават те. Може би в бъдеще ще е практично хората да ходят с бинокли на очите, след като си скапят зрението от всичките екрани, дисплей и тем-подобни глупости, които биват интегрирани навсякъде.