Нова версия на легендарната система за двойно предаване quattro за автомобили с надлъжно разположен двигател на модулната платформа MLB ще дебютира със следващото поколение на всъдеходното комби A4 allroad в средата на годината, обявиха от Audi. Главната особеност на quattro ultra е многодисковата муфа с електронно управление, която заменя добрия стар механичен диференциал Torsen.
Новият възел е обединен със скоростната кутия (механична или роботизирана трансмисия със седем предавки и два съединителя) и включва или изключва карданния вал в зависимост от моментното сцепление с пътната настилка. Преди да достигне задните колела, въртящият момент минава през още една ексцентрикова муфа в задния диференциал, която се блокира от пружини при достигане на определени обороти на кардана и се освобождава от електрически механизъм.
В случай, че засекат пробуксуване, датчици подават сигнал към управляващата електроника, която активира главната муфа. Тя ще се произвежда и доставя от Magna в два варианта с пет и седем диска в зависимост от мощността на силовия агрегат.
Според инженерите на Audi новата система за двойно предаване е по-лека с четири килограма от класическото quattro и позволява намаляване на разхода в градски условия средно с 0.3 литра на 100 км. Освен на A4 allroad до края на годината quattro ultra ще започне да се монтира също на второто поколение на кросоувъра Q5 и новото купе A5.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 зз
Коментиран от #18
12:53 18.02.2016
2 Бай Коста
12:56 18.02.2016
3 Джон Смит
13:05 18.02.2016
4 БТЕЧ
Коментиран от #10
13:14 18.02.2016
5 НВЕГ
13:18 18.02.2016
6 Капитана
13:46 18.02.2016
7 Бай Тошо
13:50 18.02.2016
8 dhcp
Коментиран от #16
16:09 18.02.2016
9 СууууЗуууКиииии
16:25 18.02.2016
10 Страшна работа
До коментар #4 от "БТЕЧ":
Няма нищо общо със спестяването на 0.3л гориво (което ще се окаже май 0.003л. в реални условия). Въпроса е цената! Да вградиш Torsen диференциал в колата си, вместо да си направиш собствен X-Drive означава парите за работа и поддръжка по тази част да отиват в друга компания. VW правят доста опити да използват само собствени разработки, независимо колко по-ксъпи или неефективни са. Пример - помпа-дюза дизелите и по-скорошен - дизелгейт, който се поражда от факта, че не искат да плащат на Mercedess-Benz за технологията на сепариране на изгорелите газове. Но пък сега как ще оправдаят цената на едно Ауди и предимствата му пред BMW и съответно X-Drive.Коментиран от #14
16:48 18.02.2016
11 Кофата
18:07 18.02.2016
12 Бай Шиле
18:12 18.02.2016
13 опсмопсус
"Писнало им е да дават пари на Тойота (TORSEN and TORSEN Traction are registered trademarks of JTEKT Torsen North America Inc, които са собственост на тойота). "
Това не го знаех!
18:32 18.02.2016
14 Помпи Дюзи всякакви
До коментар #10 от "Страшна работа":
Звучиш достоверно в очите на неразбиращите тийнове!Помпа-дюзата съществува от тридесетте години на миналият век, използвана е главно при тежкотоварните автомобили. Изобщо не е патент на Фауве груп.
19:19 18.02.2016
15 ДАФ
19:53 18.02.2016
16 Бай Тошо
До коментар #8 от "dhcp ":
Ще обидиш някой от собственици на по новите пасатори със стоманено окачване са щотоКоментиран от #21
20:16 18.02.2016
17 Бат Саше
20:19 18.02.2016
18 IJNM
До коментар #1 от "зз":
и а6 от 2012г. до сега са с халдекс съединител!!!!Коментиран от #19
21:04 18.02.2016
19 Бат Саше
До коментар #18 от "IJNM":
Еднственото Ауди с Халдекс до сега е А3 и ТТ, защото са голфови платформи, с напречен двигател. А всички останали модели са Торсен. И Халдекс се нарича целият диференциал, в който е поставена и електронно управляемата вискомуфа, не е съединител.21:54 18.02.2016
20 Куромагомедов
22:05 18.02.2016
21 dhcp
До коментар #16 от "Бай Тошо ":
Да се оправят :) Поедно време търсих пасат... не можах да си харесам мотор(един читав няма) при б6 и си взех б5.5 1.8Т. Хубу ама зимата го няма никъв, та се наложи да го сменя...#20 заради това като тръгна да си търся кола гледам да не е възможно най-новата, а избирам двигател и после купе :)
Коментиран от #26
22:17 18.02.2016
22 u96
23:22 18.02.2016
23 минчо
08:18 19.02.2016
24 IND
08:27 19.02.2016
25 Дядо поп
датчиците за приплъзване,и ако се прекъсне някоя от тях
или лош контакт-блокаж и чупене на трансмисия.
Едно време Ауди фалираха та ги купи VW,сега пак са се
запътили с бодра стъпка към фалит,ама тоя път може и да
повлекат и VW.
09:53 19.02.2016
26 Бай Тошо
До коментар #21 от "dhcp ":
Съгласен с думите ти,колкото повече електроника в колите толкова повече км пеша изминаваш или парички отлитат от джобчето10:03 19.02.2016
27 Джамбаз
12:02 19.02.2016
28 Ивендер Джоунс
20:11 19.02.2016
29 ВБА
Коментиран от #30
13:36 25.02.2016
30 никой
До коментар #29 от "ВБА":
Наричате замяната на огледалата за задно виждане с камери- "практичност" ? Това е оксиморон. Колкото по-сложни се правят колите и колкото повече електроника се слага в тях, толкова НЕпрактични стават те. Може би в бъдеще ще е практично хората да ходят с бинокли на очите, след като си скапят зрението от всичките екрани, дисплей и тем-подобни глупости, които биват интегрирани навсякъде.23:09 09.03.2016