Отидете към основна версия

10 579 13

Защо китайците мразят миризмата на нова кола

  • ford-
  • миризма

"Американците толкова много обичат мириса на нов автомобил, че дори си купуват ароматизатори с такива ухания за старите си коли. В Китай обаче е точно обратното. Там смятат, че миризмата предупреждава за заплаха за здравето", твърди Анди Пан, шеф на отдела за подбор на материали във Ford.

Заключението на Пан не е голословно. Изследователският център на Ford в Китай е наел 18 експерти по миризмите. Т.нар. "златни носове" са били натоварени със задачата да установят как мирисът може да привлече или отблъсне местните купувачи.

Изследване на J.D. Power показва, че неприятната миризма в салона е основният фактор при избора на кола, който влияе на избора на китайците с по-голяма тежест, отколкото дори механичната надеждност или разхода на гориво. Те смятат, че ако нещо в интериора мирише, то несъмнено ще навреди на здравето им.

Експертите на Ford по миризмите провеждат по около 300 теста годишно. Те душат всеки елемент от вътрешното оформление на автомобилите от стелките до волана и го оценяват по скалата от "недоловимо" до "отвратително". За референтни понятия служат "ухания" като горяща гума, развалено месо и мръсни чорапи. Неподходящите детайли се връщат на доставчиците.

За да отговорят на специфичните вкусове в Китай, автомобилите Ford, предназначени за тамошния пазар, се оборудва със специални седалки от перфорирана материя, която "диша". Компанията се надява новият подход да даде тласък на продажбите, които са спаднали със 7% през миналата година.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини