Усъвършенствана версия на познатия ни дизелов двигател 1.6 i-DTEC с мощност от 120 к.с. ще бъде включена в гамата на десетото поколение на Honda Civic в Европа от пролетта на 2018 година. Според японците, силовият агрегат ще предлага изключително добра комбинация от високи динамични показатели, ниски нива на отработените газове и най-вече икономия на гориво.
Първите произведени бройки от него вече преминаха официалните тестове съгласно новите световни стандарти за разход на гориво и вредни емисии (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure - WLTP), които влизат в сила от тази година.
Докато данните от обичайните европейски тестове (New European Driving Cycle - NEDC) се основават на теоретичен шофьорски профил, новите стандарти са разработени съгласно актуални данни от шофиране в различни точки от света. По този начин тестът дава възможно най-реални резултати.
Инженерите на Honda са внесли редица значителни подобрения в двигателя и в ауспухната система. Икономията на гориво в новия Honda Civic 1.6 i-DTEC се изразява в разход, започващ от 3.7 л/100 км и вредни емисии от СО2 от 99 г/км (в WLTP цикъл).
Промените в 1,6-литровия дизел включват намаляване на триенето в цилиндрите. Това е постигнато благодарение на използвания за буталата високотехнологичен материал – издръжлива хром молибденова сплав, както и на изключително прецизното хонинговане на стените на цилиндрите, за да се осигури по-плавното движение на буталата.