Победител в юбилейното 20-о издание на конкурса "Международен двигател на годината" за трети пореден път стана осемцилиндровият битурбомотор Ferrari F154 с обем 3.9 литра, който се монтира на Ferrari 488 и развива мощност между 670 и 720 к.с.
Инженерите от Маранело обаче триумфират и в категорията за нов двигател. В нея печели 6.5-литровият F140 GA V12 на суперкара Ferrari 812 Superfast. Той се класира на трето място в общото класиране.
Второ място сред новите агрегати заема модернизираният 4.4-литров V8 на BMW M5 (600 к.с.), а трето - трилитровият редови шестак Mercedes-Benz M256 с 48-волтов стартер-генератор (367 к.с.). В момента той се монтира само на CLS и S-Klasse, но скоро ще се появи под предния капак и на други щутгартски модели.
В останалите категории на тазгодишния конкурс цари скука - девет от единадесетте победители са същите като през 2017-а, като някои двигатели са абонирани за първите места в категориите си от няколко години. Раздвижване има само сред моторите с работен обем до 1.0 литър, при които печели Volkswagen 1.0 TSI, заел второ място миналата година след шесткратния победител Ford Ecoboost 1.0.