6 Юни, 2018 10:48 7 609 16

Без изненади в конкурса "Двигател на годината"

  • двигател на годината-
  • конкурс

Победител в юбилейното 20-о издание на конкурса "Международен двигател на годината" за трети пореден път стана осемцилиндровият битурбомотор Ferrari F154 с обем 3.9 литра, който се монтира на Ferrari 488 и развива мощност между 670 и 720 к.с.

Инженерите от Маранело обаче триумфират и в категорията за нов двигател. В нея печели 6.5-литровият F140 GA V12 на суперкара Ferrari 812 Superfast. Той се класира на трето място в общото класиране.

Второ място сред новите агрегати заема модернизираният 4.4-литров V8 на BMW M5 (600 к.с.), а трето - трилитровият редови шестак Mercedes-Benz M256 с 48-волтов стартер-генератор (367 к.с.). В момента той се монтира само на CLS и S-Klasse, но скоро ще се появи под предния капак и на други щутгартски модели.

В останалите категории на тазгодишния конкурс цари скука - девет от единадесетте победители са същите като през 2017-а, като някои двигатели са абонирани за първите места в категориите си от няколко години. Раздвижване има само сред моторите с работен обем до 1.0 литър, при които печели Volkswagen 1.0 TSI, заел второ място миналата година след шесткратния победител Ford Ecoboost 1.0.

Резулатати в конкурса Engine of the Year 2018
Двигатели Точки
Двигател на годината
Ferrari V8 3.9 Biturbo* 486
Porsche 3.0 Biturbo 198
Ferrari V12 6.5 158
Най-добър нов двигател
Ferrari V12 6.5 285
BMW M V8 4.4 Biturbo 216
Mercedes-Benz 3.0 Biturbo 48V ISG 190
Най-добър спортен двигател
Ferrari V8 3.9 Biturbo* 476
Porsche 4.0 159
Ferrari V12 6.5 140
Най-добър екологичен двигател
Tesla Model S/Model X/Model 3* 241
BMW 1.5 Turbo Hybrid 103
BMW i3 97
Най-добър електромотор
Tesla Model S/Model X/Model 3* 408
BMW i3 281
Chevrolet Bolt 238
Най-добър двигател с обем до 1.0 литър
Volkswagen 1.0 Turbo 283
Ford EcoBoost 1.0 Turbo* 267
BMW i3 (0.65 л) 127
Най-добър двигател с обем 1.0-1-4 литра
PSA 1.2 Turbo* 295
Volkswagen 1.4 Turbo ACT 185
Volkswagen 1.4 Turbo 169
Най-добър двигател с обем 1.4-1.8 литра
BMW 1.5 Turbo Hybrid* 223
BMW 1.5 Turbo 150
Volkswagen 1.5 Turbo Evo 148
Най-добър двигател с обем 1.8-2.0 литра
Porsche 2.0 Turbo* 264
Mercedes-AMG 2.0 Тurbo 220
Honda 2.0 Turbo 180
Най-добър двигател с обем 2.0-2.5 литра
Audi 2.5 TFSI* 470
Porsche 2.5 Turbo 352
Ford EcoBoost 2.3 Turbo 174
Най-добър двигател с обем 2.5-3.0 литра
Porsche 3.0 Biturbo* 370
BMW M 3.0 Biturbo 185
Alfa Romeo V6 2.9 Biturbo 153
Най-добър двигател с обем 3.0-4.0 литра
Ferrari V8 3.9 Biturbo* 560
Mercedes-AMG V8 4.0 Biturbo 244
Porsche 4.0 233
Най-добър двигател с обем над 4.0 литра
Ferrari V12 6.5 346
Audi V10 5.2 238
BMW M V8 4.4 Biturbo 176
* Победители в Engine of the Year 2017


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ььььььь

    25 8 Отговор
    И все мотори на коли които масовият и редови човек неможе никога да си позволи. Резонно е да са първи-самият автомобил струва 1 мил.евро..Нека има класация за 15-20 годишни таралясници-по реална ще е..

    Коментиран от #4

  • 2 Иии

    11 5 Отговор
    Затова се насочи към американските коли. Те държат реални цени заради големия си конкурентен пазар. Немските и италианските са скъпи не заради по-доброто им качество, ами заради олигопола и "марката". Както виждаш според резултатите, например Форд са изключително надеждни автомобили, особено в средния клас, който е именно за масовия и редови човек.
  • 3 Гошо

    4 34 Отговор
    Отново VAG доминират, доказват че както винаги са най-добрите

    Коментиран от #8

  • 4 Токио

    9 11 Отговор

    До коментар #1 от "Ььььььь":

    Потърси в гугъл Mazda Skyactiv. Истината е към японския инженеринг. Всъщност изборът на средния човек ще е между японски, американски и от немците - VAG.

    Коментиран от #10

  • 5 Клаудия

    14 5 Отговор
    Каквo означава и как се определя "Двигател на годината"?
    По красота ли се гледат, по без проблемност, разход на гориво, но кога направиха двигателя, кога разбраха, че е добър итн. Това ми звучи като моя е най-голем.
  • 6 Хаха

    18 2 Отговор
    Цената на голфу е колкото на Чарджър, Мустанг, WRX, Ево и т.н. В някой друг живот ще предпочета селския кенеф пред доказал се спортен автомобил. ВАГ държат почти всичко в Германия и си контролират цените, както пожелаят. Пък технологията им като е най-добра, защо отпаднаха от автомобилните спортове?
  • 7 Глупчо

    3 2 Отговор
    Всичкото мотор - съвеЦко
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Гошо

    4 10 Отговор
    Аз виждам 12 пъти двигатели на VAG в класацията, ти сляп ли си?
  • 10 ники

    2 7 Отговор

    До коментар #4 от "Токио":

    Само да те свтна,че от 7 години насам Мазда не е японска а немска :)

    Коментиран от #11, #16

  • 11 Ша знаеш

    7 1 Отговор

    До коментар #10 от "ники":

    Може ли да споделиш повече детайли и от къде имаш таква информация?
  • 12 Язе

    2 0 Отговор
    Двигателя на БМВ 4,4 модернизиран,битурбо не е ли на основата на предишния такъв двигател?Ако е той,последното което гледах за него в руски сайт от собственик е....21800км тотал щета и непризната гаранция.
  • 13 незнайко

    5 0 Отговор
    Само на мене ли ми се струва, че това на снимката е 12 цилиндров мотор !!!
  • 14 незнайко

    4 0 Отговор
    Явно снимката е за категория най добър нов двигател .

    Коментиран от #15

  • 15 Знайко

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "незнайко":

    Не най-добър,а може би най-красив и да мотора въобще не е "осмак".
  • 16 аъъъъъъъъъъъъ

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "ники":

    Ти кво пушиш? Мазда е изцяло японска в момента. Преди Форд е имал една трета от нея ,но е продал дела си и е откупен от японците обратно.В момента няколко японски банки имат по 3-4 процента и Форд има 2 процента. Тва е , сичко друго си е на Мазда. Били немски,хахахахахаха