Отидете към основна версия

34 852 66

Audi патентова революционен двигател

  • audi-
  • патент-
  • двг

В американското патентно ведомство е подадена заявка за регистрация на нов тип двигател с вътрешно горене. Като автор на изобретението е посочен Маркус Щрьомер, а подател е Audi AG.

Новият агрегат работи по познатите принципи на моторите с вътрешно горене, но има цилиндри с различна големина, разделени в две групи с общ блок. Това на практика означава, че два двигателя са обединени в един, но могат да работят както съвместно, така и поотделно в зависимост от моментните нужди от мощност.

Технологията има доста сходства със системите за изключване на част от цилиндрите, но обещава много по-висок коефициент на полезно действие, тъй като за разлика от тях деактивира напълно половината двигател вместо просто да прекъсва подаването на гориво и искра, а буталата в "почиващите" цилиндри да продължават да се движат като мъртво тегло с всички произтичащи от това загуби.

Двете групи бутала с различни размери въртят два отделни колянови вала. Революционното в патента е именно механизмът, който синхронизира работата им. Той позволява да се използва само необходимата в конкретния момент кубатура.

В режими на слаби натоварвания могат да работят само два цилиндъра по 500 см3 всеки. При нужда от повече мощност се включва по-големият чифт от по 750 см3, а когато се налага, може да се мобилизира потенциалът на целия работен обем от 2.5 литра. В комбинация с новите 48-волтови системи на Audi и навлизащите електрически компресори технологията може да осигури изключителна гъвкавост и значително намаляване на разхода на гориво.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини