Немската компания ZF представи хибридна трансмисия за бюджетни модели с предно предаване. eAMT се състои от роботизирана предавателна кутия с един съединител и електромотор на задната ос. Технологията е демонстрирана с Renault (Dacia) Duster.
Роботизираните трансмисии с един съединител представляват традиционни механични кутии, в които превключването на предавките и сцеплението се управляват от автоматика. Производителите ги харесват заради простата конструкция и ниската цена, но страда и от недостатъци - придърпване при смяна на скоростите и нисък ресурс на амбреажа.
От ZF твърдят, че са свели тези негативни особености до минимум, тъй като работата на електромотора е съгласувана с тази на съединителя. Той се включва при всяка смяна на предавката и неутрализира спадовете в мощността. Задният мост сработва също при рязко ускорение или ако предните колела загубят сцепление.
Демонстрационният Duster може да се зарежда от битовата мрежа и може да се движи във всякакви режими, характерни за хибридите - само на ток, по инерция, комбинирано задвижване и рекуперация на кинетичната енергия при спиране. Технологията е разработена специално за най-евтините модели в гамите на производителите и най-вероятно ще бъде използвана за първи път в автомобили за индийския пазар.