Немската компания ZF представи хибридна трансмисия за бюджетни модели с предно предаване. eAMT се състои от роботизирана предавателна кутия с един съединител и електромотор на задната ос. Технологията е демонстрирана с Renault (Dacia) Duster.
Роботизираните трансмисии с един съединител представляват традиционни механични кутии, в които превключването на предавките и сцеплението се управляват от автоматика. Производителите ги харесват заради простата конструкция и ниската цена, но страда и от недостатъци - придърпване при смяна на скоростите и нисък ресурс на амбреажа.
От ZF твърдят, че са свели тези негативни особености до минимум, тъй като работата на електромотора е съгласувана с тази на съединителя. Той се включва при всяка смяна на предавката и неутрализира спадовете в мощността. Задният мост сработва също при рязко ускорение или ако предните колела загубят сцепление.
Демонстрационният Duster може да се зарежда от битовата мрежа и може да се движи във всякакви режими, характерни за хибридите - само на ток, по инерция, комбинирано задвижване и рекуперация на кинетичната енергия при спиране. Технологията е разработена специално за най-евтините модели в гамите на производителите и най-вероятно ще бъде използвана за първи път в автомобили за индийския пазар.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #3
00:34 25.06.2018
2 гост
07:33 25.06.2018
3 некойси
До коментар #1 от "гост":
Нарича се сериен хибрид, и съм съгласен до някъде с казаното.При серинйните хибриди работния обем може да бъде намален драстично, а също така да се опрости и олекоти конструкцията, в резултат превозното средство да стане по-надеждно и с по-ниска себестойност.
Коментиран от #4
11:15 25.06.2018
4 гост
До коментар #3 от "некойси":
В момента този вариант се прилага много успешно в Нисан еНоут, който се продава само в Япония, но лидер в продажбите към момента. Защо ли? Защото цената му е с приблизително 3х.евро по-висока от базов Ноут. Разполага с бензинов двигател, който зарежда малка, 7квч батерия, която захранва електрически двигател от стария лийф. Среден реален разход под 3л., а бензиновото двигателче е базово, 3цилиндра с 80кс. В Европа го няма, но в Япония се купува като топъл хляб. Тази система е позната от много години още от влаковете, но сега японците оползотворяват старата техника, базовите двигатели и правят нещо, което консумира много малко гориво и в същото време е чисто и може да се движи навсякъде без ограничения.11:49 25.06.2018