Last news in Fakti

24 Юни, 2018 10:49 7 749 4

ZF превръща евтини коли в хибриди

  • zf-
  • eamt-
  • трансмисия-
  • хибрид-
  • duster

Немската компания ZF представи хибридна трансмисия за бюджетни модели с предно предаване. eAMT се състои от роботизирана предавателна кутия с един съединител и електромотор на задната ос. Технологията е демонстрирана с Renault (Dacia) Duster.

Роботизираните трансмисии с един съединител представляват традиционни механични кутии, в които превключването на предавките и сцеплението се управляват от автоматика. Производителите ги харесват заради простата конструкция и ниската цена, но страда и от недостатъци - придърпване при смяна на скоростите и нисък ресурс на амбреажа.

От ZF твърдят, че са свели тези негативни особености до минимум, тъй като работата на електромотора е съгласувана с тази на съединителя. Той се включва при всяка смяна на предавката и неутрализира спадовете в мощността. Задният мост сработва също при рязко ускорение или ако предните колела загубят сцепление.

Демонстрационният Duster може да се зарежда от битовата мрежа и може да се движи във всякакви режими, характерни за хибридите - само на ток, по инерция, комбинирано задвижване и рекуперация на кинетичната енергия при спиране. Технологията е разработена специално за най-евтините модели в гамите на производителите и най-вероятно ще бъде използвана за първи път в автомобили за индийския пазар.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    11 3 Отговор
    Всъщност най-доброто решение , ако може да се нарече добро нещо включващо ДВГ е да няма въобще скоростна кутия и ДВГто да върти само генератор , а задвижването да е изцяло електрическо , казва се сериен хибрид , но тогава ZF зачеркват основния си бизнес така че по-сложното и лошо решение става предпочитано , но и това скоро ще си замине като паралелния хибрид на Тойота ! Каквито и да ги въртят няма спасение от чистото електрическо бъдеще , та по- добре да зарязват умрелите "скорости" , без значение механични или автоматични и да залягат над електодвигатели за монтаж в колелата , това е единственото което може да ги спаси , колкото и да не им се ще !! Щото една "кутийка" със 8-9 скорости и искат по 6-7 хиляди евра , а за тия пари автопроизводителите могат да купят четири електромотора по 200-250 коня барабар с редуктора към тях и ще имат и най-доброто 4х4 ! А цената на батерията много скоро ще е по-ниска от тази на ДВГто и тогава просто с автомат не можеш накара никой да произвежда кюмбета !!

    Коментиран от #3

  • 2 гост

    3 0 Отговор
    С колко процента ще се увеличи цената спрямо базовата версия? Евтино е меко казано неуместно понеже имаме подмяна на цялото задно окачаване, добавка на електромотор, батерия, управление и електроника. Пежо разработват сходна система и там цените на едно пежо 3008 с подобна установка са над 60х.лв. Та ако искате 4х4 и да е евтин, то си вземете дъстър, тази система може и да е добра, но не и евтина.
  • 3 некойси

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Нарича се сериен хибрид, и съм съгласен до някъде с казаното.
    При серинйните хибриди работния обем може да бъде намален драстично, а също така да се опрости и олекоти конструкцията, в резултат превозното средство да стане по-надеждно и с по-ниска себестойност.

    Коментиран от #4

  • 4 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "некойси":

    В момента този вариант се прилага много успешно в Нисан еНоут, който се продава само в Япония, но лидер в продажбите към момента. Защо ли? Защото цената му е с приблизително 3х.евро по-висока от базов Ноут. Разполага с бензинов двигател, който зарежда малка, 7квч батерия, която захранва електрически двигател от стария лийф. Среден реален разход под 3л., а бензиновото двигателче е базово, 3цилиндра с 80кс. В Европа го няма, но в Япония се купува като топъл хляб. Тази система е позната от много години още от влаковете, но сега японците оползотворяват старата техника, базовите двигатели и правят нещо, което консумира много малко гориво и в същото време е чисто и може да се движи навсякъде без ограничения.