Подробности за "мечтата на българина" - кросоувърите на Dacia с АГУ, 4х4 и автомат

6 Октомври, 2025 07:15 20 536 29

  • dacia-
  • hybrid-
  • 4x4-
  • hybrid-g 150 4x4-
  • duster-
  • bigster-
  • агу

Dacia официално представи пред журналисти задвижващия силов тракт Hybrid-G 150 4x4

Подробности за "мечтата на българина" - кросоувърите на Dacia с АГУ, 4х4 и автомат - 1

Париж, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Вече ви разказахме за новия силов тракт на Dacia, но сега специалистите на марката в Париж разкриха пред нашия екип още подробности за тази изключително интересна система. Dacia представи задвижващия агрегат Hybrid-G 150 4x4 за моделите Duster и Bigster, създавайки уникална комбинация от технологии, която директно адресира нуждите на българските потребители, търсещи икономичност, дълъг пробег и повишени офроуд възможности. Тази система е първата в света, която съчетава хибридна технология, работа с две горива (LPG/бензин) и задвижване на всички колела в един пакет.

Системата Hybrid-G 150 4x4 е базирана на мека хибридна (mild-hybrid) архитектура и е проектирана да функционира с две горива: За двигател с вътрешно горене се използва 1.2 л трицилиндров турбо бензинов двигател с 48 V мека хибридна система. Той е първият агрегат, разработен съвместно с Geely, с потенциално директно впръскване на втечнен петролен газ (LPG). Този мотор предава 103 кВт (140 к.с.) и 230 Нм въртящ момент към предния мост. Моторът е свързан е с шестстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител (DCT), която може да се управлява и чрез пера на волана. За задвижването на задния мост е интегриран отделен електрически мотор, дело на Valeo, който е с пикова мощност от 23 кВт (31 к.с.) и 87 Нм въртящ момент. Този електромотор е свързан с иновативна двустепенна скоростна кутия и изключващ се съединител за задния мост – друга световна иновация.

Подробности за
Dacia Duster Hybrid-G 150 4x4

Първата предавка е за пресечени местности, а втората предавка позволява електрическо задвижване и офроуд динамика при по-високи скорости – до 140 км/ч. В режим 2WD задният мост се изключва, което намалява триенето и подобрява разхода на гориво при дълги пътувания. Общата системна мощност достига 113 кВт (154 к.с.).

Предимства на двете горива и пробег

Една от основните технологични характеристики на Hybrid-G 150 4x4 е неговата двугоривна природа, която осигурява рекорден комбиниран пробег. Системата използва два 50-литрови резервоара – един за бензин и един за LPG. Резервоарите са разположени под пода на багажника, запазвайки товарното пространство. Така общият автономен пробег по цикъла WLTP достига до 1 500 км. Системата обещава до 30% по-ниски експлоатационни разходи в сравнение с агрегатите, работещи само на бензин, като същевременно намалява емисиите на CO2.

Интелигентно управление и офроуд режими

Подробности за "мечтата на българина" - кросоувърите на Dacia с АГУ, 4х4 и автомат

Уникалното задвижване на всички колела с електрически мотор на задния мост се управлява от система с множество режими, осигуряващи висока гъвкавост: Технологичният смисъл на тази система е, че тя запазва офроуд способностите на Duster и Bigster, като същевременно добавя ефективността и плавността на автоматичната трансмисия и електрическата помощ. Превключването от едното гориво към другото се осъществява бързо и плавно и автоматично или чрез бутон на таблото.

Подробности за
Dacia Bigster Hybrid-G 150 4x4

Dacia Hybrid-G 150 4x4 е доказателство, че иновативните хибридни решения не е задължително да бъдат скъпи и могат да бъдат интегрирани с технологии за алтернативни горива, предлагайки изключителна експлоатационна ефективност и гъвкавост.

Подробности за "мечтата на българина" - кросоувърите на Dacia с АГУ, 4х4 и автомат


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 32 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тити

    22 10 Отговор
    Ама до кога ще пробутват този скапан двигател tce не се ли свърха бройките дойигааа???
  • 2 свидетел

    36 4 Отговор
    колкото по-сложно и технологично, толкова по-скъпо и опасно !
  • 3 Др.Тодор Живков 🇧🇬

    48 10 Отговор
    Ганчо като мен харесва нов автомобил до 10 000 Е с бензинов (може LNG или LPG) или дизелов двигател около 100 к.с.
    Четири цилиндров с по два клапана и с минимум електроника и 5 години гаранция.
    С две думи безпроблемен работен кон.
    Другото е за КОМПЛЕКСАРИ.

    Коментиран от #8, #17, #19

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Койчо

    19 3 Отговор
    Първата предавка е за пресечени местности, а втората предавка позволява електрическо задвижване и офроуд динамика при по-високи скорости – до 140 км/ч"

    Очертава се интересна офроуддинамика със скорост 140 км/ч. Нещо като Париж-Дакар ралито.
  • 7 Пич

    28 6 Отговор
    Това като го прочетох и съм в ступор ! На всички които са " мечтаещи " за това нещо ще им се запалят главите от дефектите му !!! Направо ще прескача от един сервиз в друг !!!
  • 8 пенчо

    22 5 Отговор

    До коментар #3 от "Др.Тодор Живков 🇧🇬":

    Ганчо и аз като теб искам такава кола. НО такива вече почти не се предлагат. НЕ знам защо пробутват, че "директно впръскване на втечнен петролен газ (LPG)", е някаква иновация. Корейците имат такива двигатели от над 10 години. Атмосферните двигатели с предкамерно впръскване и 8 клапана са мираж.
    НО знам едно. Този вид двигатели ще позлати всеки кадърен автомонтьор.

    Коментиран от #13

  • 9 я малко по-сореизоно с обидите!!!

    21 5 Отговор
    защо обиждате така грубо нормалните хора???? кой нормален човек мечтае за тази пародия на автомобил?
  • 10 така

    11 7 Отговор
    Това изглежда като частен сайт на Дачия. Поне три последователни "автоновини" само за Дачия.

    Коментиран от #11

  • 11 Име

    10 1 Отговор

    До коментар #10 от "така":

    Днес са предснавени. Така е и по другите световни сайтове
  • 12 Пздрцдзрпцд

    23 2 Отговор
    Голяма сложнотия, бре! Па батерия, па електромотор, па двоен съединител, па това, па онова. Като се "опраси" нещо няма оправяне. Или по-скоро има, но срещу две-три торби пари. А идеята на Дачия беше да е евтин и непретенциозен автомобил.

    И тези ли ще се карат само докато са в гаранция, защото след това ремонтите се "нанай си"? Да ви перем у екологията, да ви перем...
  • 13 Бай Кой.

    6 1 Отговор

    До коментар #8 от "пенчо":

    Някой май не знае разликата между течна фаза и директно впръскване!

    Коментиран от #15

  • 14 дедо..

    8 5 Отговор
    Будалите да си го карат този влашки V aктив,а аз не слазам от 20 годишния,пет цилиндров нафтов бенц c30 със петстотин нютонметра..а бе чрън дзвер с малко увехтела кожа,ама върши работа..
  • 15 пенчо

    0 3 Отговор

    До коментар #13 от "Бай Кой.":

    Дай малко разяснения да научим всички тук
  • 16 мечтата на прошляка

    8 5 Отговор
    Евтина пластмаса. Съмнителна издържливост на скорости и 4х4.

    Коментиран от #18

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 ои8уйхътгрф

    8 0 Отговор

    До коментар #16 от "мечтата на прошляка":

    DCT кутията на Рено е в категория "сполучливи и здрави роботи при нормално отношение и обслужване" и понеже тя ще движи само предният мост няма логика да създава грижи...
    4х4 с ел. мотор на задният мост е отдавна доказано като читаво решение за такива "джипки" дето ги ползваш максимум да слезеш до язовира и да метнеш 2 въдици... Как са си написали софтуера за задния мотор ще се разбере, но там не е сложно...
    Кофти пластмаси- безспорно... Подходящи са за типа автомобил, но НЕ и за цената му- в следващото поколение трябва да ги сменят с нещо по-свястно
  • 19 Брежнев

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "Др.Тодор Живков 🇧🇬":

    Доста точно описа моя автомобил, само цената му в момента е много надолу. Иначе е бъкан с екстри като радио, климатроник, ел.стъкка и огледала, размразяване на стъклата 😄😄😄. И с 8-9 лева минавам 100 километра. И смяната на ремъци и ролки е под 350 лева. Единствения проблем е, че здрав и евтин за обслужване и да взема някой нов ще си е чист автогол финансово.
  • 20 Фкдкдкдкндбд

    3 3 Отговор

    До коментар #17 от "ои8уйхътгрф":

    Екстрите изброени от теб описват преживяването да се возиш в автобус 😄

    Задължителните екстри са климатик и abs.
    Да разчиташ на 170 коня за да изпреварил камион, който със 100 коня не би могъл, значи зорлем да се буташ в челна катастрофа.

    Коментиран от #21

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Хапопоий

    1 4 Отговор
    Карам последния дъстър |||, но 100к.с. на газ, това е компромис и знаех, че ще го сменят със 1.2 120к.с., както и със този 155к.с. и хибрид отдад, реално 4х4 и много добър вариант. Всичко което искаш, сараш на предно само на газ, в града си хибрид на задно, на село 4х4, автоматик и покрива всички изисквания. Проблема е в евтината пластмаса и не луксозния салон, иначе нова и съвременна кола, дизайна е.хубав, багажника голям и има.място вътре.

    Коментиран от #25, #29

  • 25 ои8уйхътгрф

    4 3 Отговор

    До коментар #24 от "Хапопоий":

    И като ти кажат "Моля, платете на касата едни 68 000лв." и рязко ще ти се отще да караш туй нящу... И много рязко установяваш, че за тези пари можеш да си вземеш примерно ЦР-В на 1-2 години от дилъра... Или много други модели до 3 години и на 20-30 000км. върнати от лизинг...
    Не че тези върнати от лизинг "джипки" ще са нещо кой знае какво, но поне няма да ти се повръща като седнеш вътре...
  • 26 Зиленски

    3 2 Отговор
    и аз искам Дачия с автомат, ако може Калашников
  • 27 златков

    0 2 Отговор
    като 4х4 вероятно ще справя това задвижване, но като хибрид - не. Електомотора отзад добавя само около 10кВт постоянна мощност (при 48 Волта по-голяма мощност изисква огромни токове). За маневри и движение в задръстване тази мощност стига, но батерията е твърде малка. Хибридния Джогър е с 1.2кВтч батерия и често при дълги спускания се зарежда на 100% и започва да спира с ДВГ т.е. на хибрида за макс ефективност му трябва батерия от 2..3кВтч за да може да използва ефективно съхранената енергия.
  • 28 Хайл 14/88

    0 0 Отговор
    Системата "обещавала"...аз също обещавам 🤣
  • 29 Хайл 14/88

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Хапопоий":

    Що си противоречиш? Казваш че била компромис и почваш да я хвалиш...няма смисъл от това недоразумение