Култовата американска марка мотоциклети Harley-Davidson обяви амбициозна програма за развитието си до 2022 г. Компанията навлиза в непознати територии с три напълно нови модела, изградени на проектирана от нулата модулна платформа с двигатели с водно охлаждане и ходов обем между 500 и 1 250 куб.см.
Най-сериозен интерес буди първият "приключенски" турър в историята на марката. Pan America 1250 ще се бори за клиенти с доказани класики в жанра като серията GS на BMW и Ducati Multistrada.
Следващият модел е стрийтфайтър, който все още си няма име. Той ще се оборудва с новия 975-кубиков V-twin от среден клас. Ще се отличава типичната за тази категория байкове липса на обтекатели и ще се опита да отмъкне от потенциалните купувачи на Ducati Monster.
Третият от планираните нови мотори е 1 250-кубиков къстъм криузър с класическа позиция на ездача с краката напред. Все още не се знае дали този модел ще замести добрия стар Sportster.
В Милуоки са се захванали здраво да измислят и стратегия за оцеляване на азиатските пазари, където ги прогониха чуждестранните мита в отговор на търговската война, поведена от Доналд Тръмп. Специално за там компанията смята да разработи евтина моторетка с обем между 250 и 500 кубика.
Според плана догодина предстои пазарният дебют на първия електрически мотоциклет на марката, за който се говори от пет години. LiveWire ще положи основата за цяла гама от мотори на ток, които да превърнат Harley-Davidson в лидер в сегмента.