Ако някога сте се питали защо бутилките с моторно масло имат гърло от едната страна и скосена издутина от другата, най-вероятно сте стигнали до логичния извод, че специфичната форма е избрана, за да се улесни наливането в двигателя. Въпреки това обаче надали има автомобилист, който поне веднъж да не е чувал неприятния звук от внезапно поглъщане на въздух и последващото бълване на смазка върху капака на клапаните.
Ако се изключат омазняването и миризмата от изгоряло масло, последиците от разливането не са кой знае какви, но според YouTube-канала FCP Euro лесно могат да се избегнат. За целта е нужно единствено бутилката да се държи в правилната позиция.
При доливане на масло в двигателя обикновено се търси най-близък контакт между гърлото на бутилката и отвора на мотора. Това означава издутината на бутилката да се държи отгоре. Точно това обаче предизвиква образуването на въздушен джоб. Щом в него започне да се създава вакуум, неминуемо предстои изравняване на налягането, което се изразява във внезапно поглъщане на въздух и "изплюване" на масло.
За да се предотврати това, издутината на бутилката трябва да бъде отдолу, а гърлото - отгоре. Или просто за най-сигурно да се използва фуния.