30 Декември, 2018 11:36, обновена 17 Юли, 2022 16:31 33 978 21

Правилният начин за доливане на масло

  • масло-
  • доливане-
  • практичен съвет

Ако някога сте се питали защо бутилките с моторно масло имат гърло от едната страна и скосена издутина от другата, най-вероятно сте стигнали до логичния извод, че специфичната форма е избрана, за да се улесни наливането в двигателя. Въпреки това обаче надали има автомобилист, който поне веднъж да не е чувал неприятния звук от внезапно поглъщане на въздух и последващото бълване на смазка върху капака на клапаните.

Ако се изключат омазняването и миризмата от изгоряло масло, последиците от разливането не са кой знае какви, но според YouTube-канала FCP Euro лесно могат да се избегнат. За целта е нужно единствено бутилката да се държи в правилната позиция.

При доливане на масло в двигателя обикновено се търси най-близък контакт между гърлото на бутилката и отвора на мотора. Това означава издутината на бутилката да се държи отгоре. Точно това обаче предизвиква образуването на въздушен джоб. Щом в него започне да се създава вакуум, неминуемо предстои изравняване на налягането, което се изразява във внезапно поглъщане на въздух и "изплюване" на масло.

За да се предотврати това, издутината на бутилката трябва да бъде отдолу, а гърлото - отгоре. Или просто за най-сигурно да се използва фуния.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 майстора

    157 14 Отговор
    Очаквам подобна поучителна статия на тема как да си избърсвате по-качествено и правилно г*з*о*ве*те с тоалетна хартия в клозета ,😉😂

    Коментиран от #5

  • 2 ВД 0410

    132 9 Отговор
    Много поучителна статия,пуснете и една как да пиеш вино от буркан без да се уляеш.

    Коментиран от #3

  • 3 Врачанин

    39 2 Отговор

    До коментар #2 от "ВД 0410":

    Баце язе вече съм му фанал цаката-даже и от три литров буркан. Нема да се мъчиш и абиш-буташ маркуча у буркано и си цокаш. И на суджука съм му намерил калая-пилим го надълго на трески-по бързо е-а и големи парчета стават. А на таксето само му досипвам масло-че и то завалийката е вече пенсионер...
  • 4 onq s konq

    61 6 Отговор
    Язе съм станал експерт в тая облас щото секи ден доливам на беенвето!

    Коментиран от #15

  • 5 Старшинката

    93 16 Отговор

    До коментар #1 от "майстора":

    Най-голямата грешка на т.н. ни демокрация е, че премахнаха казармата. Появи се второ джендърско поколение, което не може да си върже обувките без да пита мама. Поколението на смартфоните и социалните мрежи ще има нужда от все повече статии "Как да си налеем маслото".

    Коментиран от #20

  • 6 незнайко

    31 12 Отговор
    Почне ли доливане на масло зарязвайте колата !!! Това обача не важи за БЪЛГАРИТЕ, които вямаме пари за нови коли !!!

    Коментиран от #12, #21

  • 7 Токо

    41 3 Отговор
    Аз пък не знам как да си долея без да ме види жена ми .... Ако някой има нещо да каже по въпроса ще съм благодарен :)

    Коментиран от #8

  • 8 Солчо

    29 5 Отговор

    До коментар #7 от "Токо":

    Прати я при мене и тогава доливай.

    Коментиран от #9

  • 9 Toko

    19 3 Отговор

    До коментар #8 от "Солчо":

    Аз имам щастлив брак приятелю ! Пожелавам го и на теб !

    Коментиран от #10

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 локомотива

    31 2 Отговор
    Много поучителна статия,специално за идиоти и олигофрени.
  • 12 Ганю Ганев

    18 9 Отговор

    До коментар #6 от "незнайко":

    Няма мотор, който да не гори масло. Всеки производител е указал колко масло гори на 1000 км.
  • 13 Ганю Ганев

    15 7 Отговор
    От смяна до смяна, на 10000 км. е нормално да долееш 500мл.
  • 14 Ганю Ганев

    7 11 Отговор
    По принцип на щеката между минимума е максимума са 1 литър. Който сменя редовно на 10000 км. може и въобще да не го проверява.
  • 15 ХХХ

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "onq s konq":

    И вкеки ден ти се наливаш с ракия.
  • 16 Минаващ от тук

    8 1 Отговор
    Очаквах да не ми разказват, а да ми покажат как става на практика. Дали щяха да се охарчат с една туба масло!?
  • 17 8431

    10 5 Отговор
    Не видях никъде в статията и форума - колко масло може да се налива еднократно. Не превишавайте 10% от общото количество защото разликата в качествата на новото и старо масло, води до по-бързо запушване на филтъра. Липсата на тази информация говори красноречиво за техническото ниво на пишещите тук.

    Коментиран от #19

  • 18 КРАВАРКАТА

    15 0 Отговор
    Аз пък наливам маргарин.
    Маслото е много скъпо и трудно напъхвам правоъгълно пакетче в кръгъл отвор.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 goni

    8 1 Отговор

    До коментар #5 от "Старшинката":

    Ще има и по-интересна статия! Как да си намажем масло на филия?!:)
  • 21 Българин

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "незнайко":

    И аз съм тъй. Намалее ли маслото и си копувам нова. Поне знам, че е оригинално и са наляли колкото трябва и където трябва.