Отидете към основна версия

13 803 18

Има ли смисъл от помпането на гумите с азот?

  • азот-
  • гума

Кратка справка сочи, че азотът съставлява 78.084% от атмосферния въздух. Могат ли останалите 20.946% кислород и пренебрежимо малкият процент други газове да повлияят на състоянието и поведението на автомобилните гуми? Ако се вярва на някои гумаджии, които предлагат помпане с чист азот - определено. Логиката обаче подсказва друго.

Поддръжниците на азота твърдят, че неговите молекули са по-големи и излизат през гумата много по-трудно. На теория това е вярно, но на практика целият въздух, който гумата губи, издиша между вътрешните обръчи на гумата и ръбовете на джантата.

По-слабото разширяване при нагряване - друг аргумент в полза на азота - също противоречи на логиката. В действителност коефициентът на обемно разширяване е еднакъв при почти всички газове.

Сухотата на азота също се сочи като причина гумите да се помпат с азот. Едва ли обаче съществува пречка влажността на атмосферния въздух да се контролира преди помпане. Освен това гумите са подложени на далеч по-пагубни въздействия отвън, отколкото отвътре.

В последен опит да изтъкнат предимствата на азота, почитателите му твърдят, че бил по-лек от обикновения въздух, което се отразявало на теглото на гумите и динамиката. Влиянието обаче се измерва с толкова нищожни показатели, че няма никакъв смисъл да бъдат обсъждани.

Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 4 гласа.

Свързани новини