Броят на убитите от дефектни въздушни възглавници Takata официално достигна 24, след като за причина за смъртта на мъж в катастрофа от юни миналата година във Финикс, Аризона, бе призната експлозия на еърбег на японската компания.
Шофьорът, чието име не се съобщава, починал три дни, след като попаднал в пътнотранспортно произшествие със своята Honda Civic от 2002-ра и при активирането на въздушната възглавница бил наранен смъртоносно от излетял шрапнел.
Както и в останалите смъртни случаи, за причина се сочи амониевият нитрат в пиропатрона, който издува еърбега чрез контролирана експлозия. Веществото обаче променя свойствата си под въздействие на температурата и влажността, в резултат на което може да избухне прекалено силно и буквално да пръсне металния корпус на механизма.
Загиналият мъж купил "хондата" три месеца преди катастрофата. В Щатите няма федерално изискване продавачите на употребявани автомобили да информират клиентите си за неотстранени дефекти в рамките на сервизни кампании.
Дефектният еърбег във фаталния Civic трябвало да бъде подменен в акция на Honda от 2014 г. От японската компания твърдят, че са изпратили 12 електронни писма на предишните собственици на колата и са се обаждали по телефона над 20 пъти в опит да се свържат с тях, но опасната въздушна възглавница така и не била сменена.