Dongfeng се оттегля от бизнеса с ДВГ

19 Август, 2025 11:30 6 761 7

  • dongfeng-
  • двг-
  • honda

И продава дела си в съвместното предприятие с Honda

Dongfeng се оттегля от бизнеса с ДВГ - 1

Бързият преход към електрическа мобилност в Китай оказва сериозно влияние върху бизнеса с двигатели с вътрешно горене. Държавният китайски автомобилен производител Dongfeng обяви, че продава своя 50-процентен дял в съвместното предприятие Dongfeng Honda Engine, което произвежда двигатели за китайските модели на Honda. Този ход е ясен сигнал за променящия се пазарен пейзаж.

Продажбата на дела е обявена на борсата в Гуандун (Guangdong United Assets and Equity Exchange), като търговете са отворени до 12 септември. Все още не е обявена минимална цена, но бъдещият инвеститор ще трябва да се съобрази с редица предизвикателства. Dongfeng Honda Engine, която произвежда двигатели от 1998 година, е на загуба и е обременена със значителни дългове от 3,3 милиарда юана (около 392 милиона евро). Освен това, продажбите вървят надолу, като Honda е намалила производствения капацитет на завода с 50% в началото на годината.

Причини за отстъплението и бъдещи планове

Японските производители като Honda подцениха скоростта на преминаване към електрически автомобили в Китай и загубиха пазарен дял. Местни гиганти като BYD, Leapmotor и Li Auto отчитат огромен ръст в продажбите си, а марки като Xpeng и Nio също се утвърждават все повече. Това се отразява пряко на традиционните производители – например, продажбите на Dongfeng, който си партнира и с Nissan, са спаднали от 3,8 милиона превозни средства през 2016 г. до едва 1,5 милиона миналата година.

Въпреки оттеглянето от съвместното предприятие за двигатели, сътрудничеството между Dongfeng и Honda продължава в друга посока. През октомври 2024 година двата партньора откриха завод за нови енергийни превозни средства във Ухан с годишен капацитет от 120 000 автомобила. Honda планира да пусне общо десет електрически модела в Китай до 2027 г., включително модели от сериите e:N и Ye. С тези ходове Honda се стреми да се превърне в изцяло електрическа марка в Китай до 2035 г., което показва, че вижда бъдещето си в електромобилите, а не в двигателите с вътрешно горене. Оттеглянето на Dongfeng от съвместното предприятие е логична стъпка в този нов стратегически план.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 кой да знае

    4 10 Отговор
    Щом зилените взеха власта в Пекин, значи проекта "Китай" се закрива!
  • 2 А такааа

    10 6 Отговор
    И ко ши произвеждат...нокторезачки ли?

    Коментиран от #3

  • 3 таксиджия 🚖

    10 8 Отговор

    До коментар #2 от "А такааа":

    Само електрички. В Чайна се провежда държавна пропаганда да се купуват електрички. Китайците така и не успяха да се конкурират със европейските фирми при ДВГ.
  • 4 дръпнатите очи

    7 5 Отговор
    отново по умни от белите хора

    Коментиран от #7

  • 5 Гост

    7 2 Отговор
    Ще слушате Акио Тойода!
  • 6 фендонг

    2 3 Отговор
    пълни простотии
  • 7 Гост3

    0 2 Отговор

    До коментар #4 от "дръпнатите очи":

    То кое им е наред, та нормални коли да карат.