Отидете към основна версия

4 571 22

Тогава и сега: 50 години турбо от BMW

  • bmw

Половин век след титлата на 2002ti в Европейския шампионат за туристически автомобили през 1969 г. BMW представи новия си двигател за сериите DTM, който ще дебютира под предния капак на състезателното M4 през май на "Хокенхаймринг". Баварците използват повода, за да сравнят двата мотора, разделени от 50 години еволюция.

На пръв поглед между агрегатите на дядото и внучето има доста сходства. И двата са четирицилиндрови, с обем 2.0 литра и принудително пълнене. С това обаче приликите приключват.

Двигателят на 2002ti с вътрешнозаводски индекс M121 развива невероятните за 1969 г. 280 к.с. при 6 500 об/мин. Турбокомпресорът работи под максимално налягане 14.2 PSI, което е на ръба на ресурса на блока.

Новият мотор с индекс P48 развива около 600 к.с. благодарение на компресора с максимално налягане 36 PSI при впечатляващите 9 500 об/мин. Въпреки двойно по-високата мощност харчи значително по-малко гориво и се отличава с далеч по-добра издръжливост.

Водната помпа на P48 има дебит 18 000 литра на час - достатъчно, за да напълни вана за 20 секунди. Турбокомпресорът нагнетява по 400 литра въздух в секунда, 3 500 пъти повече, отколкото вдишва човек.

Двигателят е сглобен от 2 000 части, проектирани на 1 005 чертежа. От BMW изчисляват, че ако те бъдат отпечатани, биха стигнали за застилането на пода на апартамент площ от 250 м2.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини