Китайското Министерство на информацията и технологиите планира ограничения в дейността на новосъздадени компании, които се занимават с разработка на електрически автомобили, съобщава Bloomberg. В момента в страната са регистрирани 486 такива фирми и властите се опасяват, че безконтролно увеличаващият им се брой може да доведе до колапс, подобен на "дотком" кризата в началото на века.
Проектът за урегулиране на бранша предвижда рестрикции за компании, които възлагат производството на продукцията си на подизпълнители. В документа ще бъдат описани строги критерии за случаите, в които аутсорсингът ще бъде позволен. Целта е да се ограничи изкуствено появата на нови играчи на пазара и да се помогне на конкурентоспособни фирми.
Според източници на Bloomberg новосъздадени компании, които искат да ползват мощности на странични производители, ще трябва да инвестират минимум $580 млн. (€516 млн.) в изследователска дейност на територията на Китай в продължение на три години. При това съвкупните им продажби трябва да бъдат минимум 15 000 електромобила за две години, а капиталът - поне 1 млрд. юана (€129 млн.).
Според подготвяните правила стартъпи ще могат да сключват договори с максимум 2 завода едновременно. Минималният срок на споразуменията е три години, а годишното производство - поне 50 000 електромобила.