Отидете към основна версия

1 395 2

Китайският Twitter въведе код за поведение

  • weibo-
  • социални мрежи-
  • китай

Weibo, най-голямата китайска социална мрежа, въведе етичен кодекс за потребителите си, които наброяват 300 милиона души. Новите правила ограничават съобщенията, които могат да бъдат публикувани в мрежата, приличаща много на  Twitter. Китайските любители на свободното споделяне нямат да могат да публикуват невярна информация, слухове, обиди, лични нападки, както и да издават тайни, да накърняват честта на Китай, да организират неразрешени протести и да пропагандират сектантски идеи.

Вероятно в скоро време активните онлайн ще бъдат оценявани с точки за правилно поведение. Така всеки потребител ще получи актив от 80 точки, който ще расте при „подходящи дейности“ и ще намалява при нарушения.

Драстичната мярка се взема, след като властите критикуваха „непотвърдени“ слухове, публикувани в интернет. Преди седмици форумите и блоговете гъмжаха от съмнения за държавен преврат в страната, а Пекин отговори с мащабно разследване.

Стигането на 60 точки ще се счита за критичен минимум, при който потребителят може да бъде изхвърлен от Weibo.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини