Този проблем е често срещан при силно застаряващия автопарк у нас и касае автомобилите със стандартни халогенни фарове. Причините може да са няколко. Като за начало ще кажем, че причина за по-слабо светещите фарове могат да са помътнели поликарбонатни повърхности.
Този проблем се решава с полиране на фаровете. Друга причина за появата му са окислените контакти. За да нормализирате работата на светлините, изключете ги и проверете контактните повърхности. Ако се вижда плака и признаци на корозия, струва си да почистите контактите със специална течност и стоманена четка.
След това смажете с лубрикант, който предотвратява корозията и подобрява контакта. Ако контактите са в ред, потърсете причината в предпазителите или, ако предпазителите са непокътнати, в алтернатора. За да направите това, трябва да се въоръжите с волтметър или мултицет и да измерите напрежението, което генераторът подава на акумулатора без и с натоварване - с включени фарове, аудио система, климатик и т.н.
Без натоварване нормалните стойности на генератора варират от 13,8 до 14,5 V. При натоварване - от 13,7 до 14 V. Индикаторът под 13 V показва неизправност на генератора или в системата. Най-вероятно проблемът ще се реши със смяната на четките на алтернатора и проверка на връзките.