Германската компания ZF представи модул, който превръща задните колела на автомобили в управляеми. Немците са уверени в търговския потенциал на разработката - тя намалява радиуса на завой, повишава стабилността на връзката с ремарке и е евтина за производство.
В тестовете на новата система пикап Ford F-150 с прицеп е демонстрирал много по-добра маневреност и отлична управялемост при скорост 64-72 км/ч. Освен това електрониката може да гаси колебанията, предизвиквани от рязка смяна на посоката на движение (т.нар. "Лосов" тест), и подпомага стабилизиращата система и ABS-а при спиране на разнородно пътно покритие.
От ZF обясняват, че модулът за управление на задните колела се състои от електромотор, кормилна рейка, щанги и ремъчно задвижване. За да работи, системата се нуждае от връзка с електрическия усилител на волана и спирачките.
Според компанията четирите завиващи колела могат да повишат значително активната безопасност и когато започне масовото производство, системата ще бъде "относително евтина". Немците обаче бягат от конкретика за цената.