Един от недостатъците на автоматизираното боядисване, използвано в производството на автомобили, са съществените загуби на материал, които понякога достигат 30-40%. Това се дължи на метода на нанасяне с въздушна струя под налягане - инерцията, придавана на частиците боя, превишава адхезионната им способност и те се разпиляват.
В Toyota твърдят, че са открили решение на проблема. Японците вече използват нов способ за нанасяне на боята с електростатично, а не с въздушно разпрашаване на материала.
Вместо дюзи в накрайниците на боядисващите устройства има въртящи се разпрашители, които нанасят боята не с налягане, а с помощта на центробежните сили. Така частиците се подават по-равномерно. Накрайникът се движи на разстояние 10 см от боядисваната повърхност и боята се разпределя под въздействието на електрическо поле.
Резултатът е покритие с много по-високо качество, отколкото при нанасяне под въздушно налягане, загуби на материал в рамките на 5% и много по-компактно и ефективно бояджийско оборудване. Новият метод вече се използва в два от заводите на Toyota, а скоро ще бъде въведен и в останалите фабрики на японския производител.