Daimler инвестира сериозно в инфотейнмънт системата си MBUX поради потенциала да печели пари от предлагането на онлайн услуги, които в бъдеще биха могли дори да се съревновават по отношение на приходите с продажбата на автомобили. Това предаде Autocar.
Инфотейнмънт системата на Mercedes-Benz MBUX дебютира за първи път в новата A-Klasse през 2018-а и вече можете да я намерите в почти всяко превозно средство от автоконцерна, включително наскоро освежените E-Klasse купе и кабриолет.
Основен фокус на системата е гласовият контрол. Понастоящем Mercedes въвежда актуализация на софтуера за определени пазари, позволявайки разпознаването на разговорни диалекти. Освен това, в Китай компанията пусна функция, чрез която потребителите могат да поръчват и плащат храна за вкъщи, използвайки гласов контрол по време на шофиране. Предлага се и услуга за резервация на билети за кино.
Според актуален доклад, пазарът за автомобилните системи с изкуствен интелект ще нарасне от около 2 милиарда долара днес до над 26,5 милиарда долара до 2025-а. По-просто казано, който вложи средства и развие тази технология сега, ще бъде в по-добра позиция, когато секторът експлодира. Именно заради това, Mercedes избра да инвестира в собствена система, вместо да си сътрудничи с технологичен гигант като Google.
На въпроса на Autocar дали автоконцернът вярва, че може да спечели толкова пари от системи с изкуствен интелект, колкото от продажбата на автомобили, ръководителят на отдела за интеракция с потребителите на MBUX Нилс Шанц отговори, че компанията вижда огромен бизнес потенциал в технологията и затова влага толкова много средства в разработването ѝ.
Той поясни, че към момента Mercedes не планира да таксува собствениците на коли за използването на онлайн услуги, като поръчване на храна за вкъщи.
Потенциалните приходи на автоконцерна от MBUX включва таксуването на платформи, които искат достъп до инфотейнмънт системата. Приложенията Yelp, Tripadvisor и Apple Music вече са налични.
Шанц отбеляза, че разработването на гласов контрол за MBUX също е част от усилията за повишаване на безопасността. Системата може да се управлява и чрез тъчскрийн или аналогови контроли. Шанц обаче смята, че гласовият контрол е най-безопасният начин, тъй като ръцете на водача остават върху волана, а очите му гледат към пътя.