Революцията вече започна: Още от тази година Mercedes-ите ще са с твърдотелни батерии

24 Септември, 2025 10:48 15 866 8

  • твърдотелни батерии-
  • mercedes-benz-
  • farasis energy

Ерата на твърдотелните батерии за електрически автомобили вече не е далечно бъдеще, а настояще

Революцията вече започна: Още от тази година Mercedes-ите ще са с твърдотелни батерии - 1

Китайският производител Farasis Energy, в който Mercedes-Benz инвестира през 2020 г., официално потвърди, че е готов да започне пилотно производство и първи доставки на твърдотелни батерии още до края на 2025 г. Тази новина бележи важен етап в развитието на електромобилността и обещава да реши някои от най-големите предизвикателства пред индустрията.

Докато съвременните литиево-йонни батерии доминират пазара, твърдотелните технологии предлагат значителни предимства, които могат да променят из основи играта. Farasis Energy обещава, че техните нови батерии ще осигурят:

По-дълъг пробег: С енергийна плътност между 400 и 500 Wh/kg, те значително превъзхождат съществуващите батерии, което означава, че електрическите автомобили ще могат да изминават стотици километри повече с едно зареждане.

По-бързо зареждане: Твърдотелните батерии са проектирани да се зареждат значително по-бързо, което ще намали времето за чакане по зарядни станции.

По-дълъг живот: Тази технология обещава по-голяма издръжливост и дълготрайност на батериите, намалявайки нуждата от честа подмяна.


Farasis вече е в пилотна фаза на производство с капацитет от 0,2 GWh и планира да достави първите малки партиди на ограничен брой партньори до края на тази година. Но амбициите на компанията не спират дотук.

2026 г.: Очаква се пускането на второ поколение батерии с капацитет от 500 Wh/kg, които вече са преминали етапа на разработка.

2027 г.: Планирано е представянето на трето поколение, което ще надхвърли 500 Wh/kg – една от най-високите заявени стойности за автомобилна батерия досега.

Успоредно с това, Farasis активно работи и върху полутвърдотелни батерии, които са само с 5-10% по-скъпи от традиционните, но предлагат значителни подобрения.

Клиентската база на Farasis се разширява, като вече включва китайски производители като XPeng и GAC Group, както и други водещи компании.

Тази технологична надпревара се засилва. Освен Farasis, Mercedes-Benz и Factorial Energy, в която компанията също инвестира, гиганти като Toyota, Volkswagen, Stellantis, Honda, BYD, CATL и SK On също разработват собствени твърдотелни технологии.

Пример за реалния потенциал на тази технология е тестът на флагмана на Mercedes-Benz, EQS, който измина 1205 км от Щутгарт до Малмьо с батерии от Factorial Energy и все още имаше остатъчен пробег от 137 км.

Интересен е и фактът, че MG обяви, че моделът MG4 ще бъде първият масов електромобил, оборудван с полутвърда батерия, което ще му позволи да изминава до 537 км с едно зареждане.

Бъдещето на електромобилите изглежда все по-ярко, а твърдотелните батерии са ключът към постигане на по-дълъг пробег, по-бързо зареждане и по-екологично придвижване. С навлизането на Farasis на пазара, тази революция вече започна.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шмид

    23 18 Отговор
    Вижда се края на ДВГ-тата :)

    Коментиран от #2

  • 2 Мазньо

    30 14 Отговор

    До коментар #1 от "Шмид":

    По -скоро се вижда края на Мерцедес.Калпави тенекии,френски мотори,китайски батерии...

    Коментиран от #7

  • 3 Стоян

    8 5 Отговор
    Общи приказки, след като вече са факт, могат да ги тестват, а не да пишат за още нз колко километра, смешници
  • 4 Трики

    10 3 Отговор
    И колко цикъла на зареждане имат твърдотелните батерии на Мерцедес?
  • 5 Ироничен

    11 4 Отговор
    Когато българският прагматик реши, че ел колата му излиза по-евтино от колата с ДВГ, ще приема, че е така.Преди 20 години пишехте, че било по-евтино с нова Дачия. да бе, да....
  • 6 Аз съм

    11 0 Отговор
    Чудесна реклама . Само времето ще покаже дали е така .
  • 7 Абе РЪП

    4 2 Отговор

    До коментар #2 от "Мазньо":

    Френските мотори са чук ,мерцедесовите са Стъклени ,аконе знаеш Лешпер.
  • 8 Ганьо съм...

    2 0 Отговор
    Файтона е по добър. От двг и бойлера на дърва е по ефективен от електршчискшя... така са си мислели и пра Ганьовците