Mercedes е готов с революционен автомобилен двигател

24 Октомври, 2025 15:11 15 714 22

  • mercedes-benz-
  • двигател

Новият мотор тежи само 13 килограма, но е способен да развие пикова мощност от 1006 к.с.

Mercedes е готов с революционен автомобилен двигател - 1

Светът на електрическите превозни средства стана свидетел на пореден технологичен пробив, дошъл от Mercedes-Benz. Британското дъщерно дружество YASA, базирано в Оксфордшир, обяви разработването на ново поколение аксиални електродвигатели, които комбинират екстремна компактност с рекордна производителност.

Новият двигател тежи само 13 килограма, но е способен да развие пикова мощност от 1006 к.с. (750 kW). Това постижение поставя нов световен рекорд за плътност на мощността от 59 kW (79 к.с.) на килограм. Този показател надхвърля с близо $40\%$ предишното постижение на YASA, регистрирано само преди няколко месеца.

Аксиален дизайн

Според компанията, изключителният резултат е възможен благодарение на уникалния аксиален дизайн, който се различава коренно от традиционните радиални електродвигатели. Вместо цилиндрична архитектура, YASA използва плоски дискови ротори, които позволяват генерирането на по-голям въртящ момент при значително по-малък размер.

Благодарение на тази конструкция, електрическият мотор е не само по-лек, но е способен да осигури три пъти по-висока плътност на мощността в сравнение с повечето съвременни конкурентни двигатели. Тази революционна компактност отваря нови, неизследвани възможности за създаване на ултралеки и свръхмощни електрически спортни автомобили.

Mercedes е готов с революционен автомобилен двигател

Трябва да се отбележи, че макар пиковата мощност да надхвърля хиляда конски сили, непрекъснатата работна мощност на двигателя е в рамките на 350–400 kW (469–604 к.с.), което само по себе си е изключителен показател за мащабите на агрегата.

Основателят и главен технически директор на YASA, Тим Улмър, подчертава, че този рекорд не е постигнат чрез компютърна симулация, а върху реален работещ прототип, който вече преминава тестове на стендове. По думите му, това е „силна демонстрация на жизнеспособността“ на новото поколение аксиални задвижващи устройства, които вече „демонстрират стабилна мощност в реални условия“.

Важен детайл е, че двигателят е създаден без използването на скъпи или екзотични материали, а дизайнът му е мащабируем за масово производство. Това означава, че технологията е потенциално готова за внедряване в търговски превозни средства.

Mercedes-Benz, която изцяло придоби YASA през 2021 година, планира да имплементира новата технология във флагманските си модели на Mercedes-AMG. Сред тях са бъдещ електрически суперседан и високопроизводителен SUV. Използването на аксиални двигатели не само ще намали теглото и енергийните загуби, но и значително ще увеличи ефективността – решаваща стъпка за цялата електрическа гама на Mercedes-AMG.

Въпреки рекордните показатели, основното предизвикателство пред тази технология остава високата производствена цена, тъй като проектирането на аксиални двигатели изисква ултрапрецизни компоненти и сложен монтаж. Първоначално технологията ще бъде запазена за спортните модели от най-висок клас, но Mercedes-Benz вече търси начини за намаляване на разходите, за да я направи достъпна за по-широк кръг от автомобили на марката в бъдеще.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 38 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пешо

    29 1 Отговор
    Яко.... а рашъните правят бомби... а н и е чушкопрци...вече и за 3 чушки и намалена консумация от 4кВт на 3.4кВт.... но пък разбираме от всичкооо
  • 2 Механик

    25 5 Отговор
    Момче! Колко пъти да ти казвам, че не ставаш за тая работа, бе? Спри се! Не се мъчи. Е на "женския пазар" имаше обява, че търсят зарзаватчия. Иди там и се пробвай. Може там да ти е силата.
    п.п.
    Какво е $40\%$ ?
  • 3 Бобеца

    18 5 Отговор
    Дето не се чупи на 60 000км ли? ахахаххахаахахаа
  • 4 Гориил

    22 8 Отговор
    През последните години Mercedes стана по-ненадежден и с по-ниско качество. Непланираната поддръжка и гаранционните ремонти на чисто нови автомобили стават все по-често срещани. Освен това има сериозен недостиг на квалифицирани механици, способни да отстраняват сложни проблеми. Например, в моя случай започнах да имам проблеми с прегряването на двигателя след 60 000-70 000 километра.

    Коментиран от #5

  • 5 купи си Москвич бе

    16 9 Отговор

    До коментар #4 от "Гориил":

    що караш западен автомобил
  • 6 Проблем?

    12 8 Отговор
    "...макар пиковата мощност да надхвърля хиляда конски сили, непрекъснатата работна мощност на двигателя е в рамките на 350–400 kW (469–604 к.с.)"

    Е това какъв проблем е? Първо 1000 коня се използват само и единствено за ускорение, след това за поддържане на скоростта 300 400 коня са достатъчни дори за близо 300 км в час

    Но ако искате да поддържате 400 км в час, за неограниченото време докато ви свърши батерията, спокойно до този двигател се добавя още един и имате 1000 коня за постоянно и 2000 коня пиково, като теглото на автомобила се увеличава само с 13 кг.

    Хайде сега си помислете с колко килограма се увеличава теглото на ДВГ за двигател с 500 коня и двигател с 1000 коня? А дали ще може да вдигне 2000 коня дори за кратко? А дали ще може да поддържа 1000 коня за неограничено време?

    Коментиран от #7

  • 7 Грешиш

    23 9 Отговор

    До коментар #6 от "Проблем?":

    Мощността, която се използва за равномерно движение с 90-100 км/ч. е не повече от15-16 kW. А проблема на електричните не е мотора, а батерията. Една батерия 100кW на този мотор ще му стигне за 5 минути, т.е.газ и след 5мин. Отиваш на зарядното.

    Коментиран от #11, #18

  • 8 Даааа

    22 12 Отговор
    Мерцедес пак се опитват нещо просто и евтино да го направят сложно,скъпо и почти невъзможно за ремонт. Германци сър.
  • 9 Поредната статия

    23 4 Отговор
    В стил Невероятен двигател, ама трудно работи или Невероятен двигател, ама златен!
  • 10 12343211

    9 0 Отговор
    Колко ще струва патента?!
  • 11 Е колко пък да греша?

    7 1 Отговор

    До коментар #7 от "Грешиш":

    Нали съм ти го написал:

    "Но ако искате да поддържате 400 км в час, за неограниченото време ДОКАТО ВИ СВЪРШИ БАТЕРИЯТА."

    По досетливите вероятно са се сетили, че не ограничено време и електромобил са оксиморони.

    Ако четеш между редовете, съм имал предвид че това е предпазен механизъм против прегряване - батерията ще свърши много преди да е прегрял двигателя. Точно както при bugatti veyron, гумите могат да издържат на максимална скорост само 10 минути но има предпазен механизъм - 100-литровия резервоар свършва по-бързо. Така че това не е проблем само на електромобилите.
  • 12 Путинистче идиотче

    7 7 Отговор
    Кога ша ги стигнем....германците
  • 13 ей ще дойде време

    1 0 Отговор
    ВР и Шел ще ми плащат да им карам бенза, но засега това време не е дошло.
    Излишно се морите
  • 14 Компютри или компоти

    2 2 Отговор
    Неграмотността на джурналята е покъртителна. Автомобилен двигател, а то било електрическа намотка. Ама, това е за раздела "Веселия електротехник", идиотини мои.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Даже и коли не могат вече

    3 4 Отговор
    Колко ли атомни електроцентрали са направили германците...колко ли сателита са извели в космоса...колко ли космически станции са направили германците ???
  • 18 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #7 от "Грешиш":

    Тесла Плейд също е над 1000 коня , също е с батерия 100 квч и няма никакви проблеми да си минава почти 800 км и да прави от 0 до 100 за под 2 секунди по 40-50 пъти подред , така че откажете се най-после от тази тъпа опорка !! Между другото този мотор е проектиран за директно вграждане в колелата , затова е толкова важно това ниско тегло , също така значи , че ще има не един , а поне два или четири в един автомобил !!

    Коментиран от #19, #21

  • 19 ои8уйхътгрф

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Чакам те у вторник на писта по твой избор да ми демонстрираш 40-50 старта под 2 секунди подред... После зареждаме до 100% и сядаме да ми покажеш как минаваш 750км. с тая кола...

    За всеки старт над 2 секунди ще ти чупя пръст... Като свършат пръстите продължаваме- имаш 2-6 кости в тялото... Когато не изминеш 750км. 5 магарета ще те разпорят от към изхода...

    Ако постигнеш всичко което казваш- получаваш у кеш €500 000

    Коментиран от #20

  • 20 Брей брей

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "ои8уйхътгрф":

    Много си екстремален, но в друго си прав. Тесла Плейд може да направи тези неща …. на 2 места. В рекламите и в анимационните филми.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.