Скъсаният ангренажен ремък/верига води след себе си сериозни ремонти по двигателя и това плаши повечето шофьори. Понякога не можете да се измъкнете от тези неприятности, тъй като ремъкът може да се повреди вследствие на различни причини. Как да избегнем основен ремонт, ви разказваме сега, но с уговорката, че това се отнася основно за по-стари атмосферни мотори.
Като правило се препоръчва смяна на ангренажния ремък след 60 000 км пробег, но проблемите могат да възникнат много по-рано. Например поради блокаж в някоя от ролките или проблем с водната помпа. Подобна неприятност може да се случи дори и преди 40 000 км пробег, основно поради факта, че много от водните помпи не са с много добро качество.
В повечето случаи скъсаният ремък ще доведе до сблъсък на клапаните с буталата. В резултат на удара клапаните са огъват и двигателят е изправен пред основен ремонт, който нанася сериозен удар върху бюджета.
Един от начините за справяне с проблема е открит от германски специалисти. Там, в различни сервизи правят специални вдлъбнатини в буталата, като по този начин спасяват клапаните при евентуално скъсване на ремъка. Услугата обаче е в графата "силов тунинг" и съвсем не е евтина.
Друг вариант е да се поставят бутала, които вече имат такива канали. В крайна сметка производителите са наясно с проблема и също така модифицират своите продукти. Този вид двигатели се наричат неинтерферентни. Но да не забравяме и за старомодния метод, който обаче върши работа (при това с много условности) само за по-стари атмосферни двигатели.
Под цилиндровата глава се монтират няколко уплътнения. Например две стандартни гарнитури, а между тях - стоманена. Това решение намалява риска от сблъсък между клапани и бутала почти до нула, тъй като разстоянието между тях се увеличава. Но не е препоръчително.
Преди време такива „сандвичи“ често се продаваха в автомобилните магазини, въпреки че производителите не одобряват това, тъй като решението има и много недостатъци. Факт е, че с течение на времето уплътненията "слягат", което ще доведе до пробив в гарнитурата и изкривяване на цилиндровата глава.
Трябва да се има предвид, че увеличената хлабина между клапаните и буталата води до намаляване на мощността и до спад в компресията на двигателя. Но със сигурност не можете да се страхувате от скъсване на ангренажния ремък. В обощение ще кажем, че единствено навременната смяна на ангренаж и оригиналните части свързани с него, са начините за да избегнем повредата в двигателя и в частност в клапаните.