Най-често срещаният, но, колкото и да е странно, най-малко известният метод за повреда на напълно изправния генератор на вашата собствена кола е свързан с акумулаторната батерия. Достатъчно е да не следите състоянието на последната и да карате автомобила си с "полумъртва" батерия известно време.
Ако има късо съединение в една от "клетките" на акумулатора, това води до допълнително силно натоварване на алтернатора. Трябва да се има предвид и, че в повечето съвременни автомобили генераторът или алтернаторът почти винаги работи на максималните си възможности, тъй като той трябва да осигури електроенергия за куп възли и агрегати на борда и също така да зарежда батерията.
Освен това въпросният възел в автомобила няма сериозен резерв на мощност, тъй като сега всички производители на автомобили отчаяно спестяват, включително и от него, като намаляват количеството материали, използвани в конструкцията му. И само си представете, че в такава ситуация на генератора едва ли му е до поредното натоварване, което идва под формата на „късо съединение“ в батерията.
Поради претоварване генераторът започва да прегрява над предвидената граница. Дори в нормален режим той може да се нагрее до 60º-70ºС. И при претоварване температурата може да се вдигне критично повече. Това не е толкова опасно през зимата, защото все пак студеният въздух играе своята роля, но в летните жеги, когато всичко с охлаждането не е толкова розово, стара полумъртва акумулаторна батерия може бързо да „убие“ генератора, който ще се развали най-вече от хронично и прекомерно прегряване.