Автомобилните бушони са необходими за предпазване от претоварване на електрическите вериги в превозното средство. Следователно излизането от строя на един или повече бушони може да доведе до неприятни последици. Знаете ли обаче, че немалко шофьори горят предпазителите, без дори да знаят.
Нека започнем с малко теория. Автомобилните бушони са направени от олово, алуминий, калай и сплави, покрити в повечето случаи с пластмаса. По-добрите предпазители са тези с по-бързо време за реакция.
Колкото по-бързо токът стопи металната част на бушона, толкова по-надеждно е защитена електрическата верига. Но има и друга страна на медала. Прекомерната чувствителност на предпазителите води до важни изключвания на бордовото електрическо оборудване в неподходящи моменти.
Несертифицирани джаджи
Статистиката показва, че най-често гори предпазителят на запалката. Това се дължи на факта, че водачът свързва джаджи, като радар детектор, зарядно за смартфон или компресорче за помпане на гуми, а голяма част от тези консуматори на енергия не са сертифицирани и бързо изгарят електрическата защита.
Лятна течност за чистачки през зимата
Ако "пръскалката" на ветроупорното стъкло спре да работи през зимата, това също може да означава, че един от предпазителите не работи. Факт е, че лятната течност за чистачки замръзва в студа, като по този начин електрическият мотор се затормозява , прегрява и бушонът изгаря за да го предпази.
Замръзнали чистачки
Можете също така неволно да изгорите бушон ако чистачките ви са замръзнали върху ветроупорното стъкло и ги включите. Ако техните гумени ленти са замръзнали на стъклото през нощта, не ги включвайте веднага, защото това може да предизвика скок на напрежението и респективно - изгаряне на бушон.
Миене на двигателя
Миенето на двигателя също е опасно, затова много производители изобщо не препоръчват водно почистване на моторния отсек. Ако по някакъв начин водата проникне в кутията с предпазители, не може да се избегне късо съединение. Често предпазителите могат да изгорят, когато се опитвате да запалите колата, когато е седяла дълго време без да се използва.
Разменени клеми
Ако по грешка размените клемите на акумулатора, ще се получи ефект, наречен „обръщане на поляритета“. Така че, с голяма степен на вероятност, повечето предпазители ще изгорят.