Компанията КамАЗ разкри подробности за хибридния силов тракт, с който ще бъде оборудван най-новия самосвал, наречен „убиецът“ на БелАЗ. Проектирана да работи в автоматичен режим, 75-тонната машина, благодарение на използването на технология за оползотворяване на енергия, може да спести до 15 процента гориво в сравнение с дизеловите аналози.
10-метровият съчленен самосвал ще разполага с т.нар. последователен хибриден силов тракт, който изключва класическия двигател с вътрешно горене. Двигателят е отговорен за работата на електрическия генератор, който от своя страна подава енергия към тяговия двигател и зарежда батерията. Благодарение на тази технология, Hercules е в състояние да работи на чисто електричество с заредена батерия, по аналогия с електрическите превозни средства.
Друга иновативна характеристика на шестколесното превозно средство е системата за рекуперация на енергия. Тази технология ще позволи на "Херкулес" да попълни батерията си по време на спускане в кариерата. Съхранената енергия ще помогне на натоварения самосвал да се изкачи нагоре, като същевременно спестява до 15 процента от горивото в сравнение с дизеловите подобни камиони.
Hercules ще бъде търсен в кариерни находища и мини за добив на минерали. На места, където няма хора, самосвалът ще работи в безпилотен режим. За това на борда на машината е инсталирана системата ADAS от ниво 5, която осигурява движението на камиона в кариерата без участието на водача. Освен това, „убиецът“ на БелАЗ може да се управлява чрез дистанционно управление или по класическия начин.
В момента специалистите на KamAZ, заедно с инженерите на M.V. NE Bauman подготвят самосвал за полеви изпитания, след което "Херкулес" ще отиде за пробна експлоатация. Ще припомним, че в края на юни КамАЗ показа най-новия 75-тонен самосвал Hercules. Снимки на камиона бяха публикувани едновременно от пресслужбата на завода и пресслужбата на президента на Татарстан.