9 Юли, 2021 10:39 35 364 69

КамАЗ разкри подробности за двигателя на "убиеца" на БелАЗ

  • камаз-
  • кариерен самосвал-
  • херкулес

Иновативният самосвал ще може да работи в безпилотен режим само в кариери

КамАЗ разкри подробности за двигателя на "убиеца" на БелАЗ - 1

Компанията КамАЗ разкри подробности за хибридния силов тракт, с който ще бъде оборудван най-новия самосвал, наречен „убиецът“ на БелАЗ. Проектирана да работи в автоматичен режим, 75-тонната машина, благодарение на използването на технология за оползотворяване на енергия, може да спести до 15 процента гориво в сравнение с дизеловите аналози.

10-метровият съчленен самосвал ще разполага с т.нар. последователен хибриден силов тракт, който изключва класическия двигател с вътрешно горене. Двигателят е отговорен за работата на електрическия генератор, който от своя страна подава енергия към тяговия двигател и зарежда батерията. Благодарение на тази технология, Hercules е в състояние да работи на чисто електричество с заредена батерия, по аналогия с електрическите превозни средства.

Друга иновативна характеристика на шестколесното превозно средство е системата за рекуперация на енергия. Тази технология ще позволи на "Херкулес" да попълни батерията си по време на спускане в кариерата. Съхранената енергия ще помогне на натоварения самосвал да се изкачи нагоре, като същевременно спестява до 15 процента от горивото в сравнение с дизеловите подобни камиони.

Hercules ще бъде търсен в кариерни находища и мини за добив на минерали. На места, където няма хора, самосвалът ще работи в безпилотен режим. За това на борда на машината е инсталирана системата ADAS от ниво 5, която осигурява движението на камиона в кариерата без участието на водача. Освен това, „убиецът“ на БелАЗ може да се управлява чрез дистанционно управление или по класическия начин.

В момента специалистите на KamAZ, заедно с инженерите на M.V. NE Bauman подготвят самосвал за полеви изпитания, след което "Херкулес" ще отиде за пробна експлоатация. Ще припомним, че в края на юни КамАЗ показа най-новия 75-тонен самосвал Hercules. Снимки на камиона бяха публикувани едновременно от пресслужбата на завода и пресслужбата на президента на Татарстан.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 73 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Голям Слон

    115 17 Отговор
    Камаз винаги са били най-добрите камиони от годините на соца. И днес е така. Добра кооперация направиха с Мерцедес и ZF (ако не греша кутиите).

    Коментиран от #6

  • 2 zeus

    97 8 Отговор
    Не давайте на технически неграмотни хора да пишат такива статии. Уж системата изключвала стандартен двигател, ама после имало. Системата е класическа дизел-електрическа с батерии, ползва се в подводниците още от ПСВ насам.

    Коментиран от #30

  • 3 Рошко

    79 23 Отговор
    Ай даааа на това ли му викате липса на технологии, мученето да започне сега

    Коментиран от #5

  • 4 Коко

    35 104 Отговор
    Отново в бъдещето ще направят руснаците нещо. Лошото е, че в сегашно време нищо не могат.

    Коментиран от #18

  • 5 гост

    37 123 Отговор

    До коментар #3 от "Рошко":

    Какви технолигии , какви 5 лева , бе промит мозък , по-точно липса на такъв !! Не се виждате , че даже китайците вече не ги щат тия руски боклуци , даже самите руснаци не ги щат , ами трябва да ги баламосват с кооперации с Мерцедес , с Къмингс , с не знам си кой , че белким някой се излъже , ама само в Раша , навън тц , ядец !! И какво руско е останало в тоя кютук , рамата и легена , дето и централна Африка ще ги скалъпят някак !! Кога видиш някой в Европа , САЩ или дори Китай да даде пари за тоя боклук , тогава се пени тука !!

    Коментиран от #7, #15, #20, #38, #65, #69

  • 6 гост

    37 109 Отговор

    До коментар #1 от "Голям Слон":

    Кога видиш в САЩ и Европа да работят боклуците Камаз и Белаз , а не Линде , Коматсу , Волво и т.н. , тогава се обаждай !!! Засега и винаги ще са всичко друго , ама нищо общо с "най-добрите" !!! Не са били и никога няма да бъдат дори близо до "добри" , а за най само могат да си мечтаят , колкото ще да купуват западни части , не помага !!!

    Коментиран от #9, #41, #67

  • 7 Голям Слон

    129 16 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Направи и ти кооперация с някого, бе, тарикат. Взимай двигатели, купувай скоростни кутии, прави рами, поръчвай на АББ да ти правят електроника и си хвали стоката. Ти колко производителя на двигатели за тежкотоварна техника знаеш? А на скорости? Знаеш ли, например, че почти всички американски камиони кютат с европейски двигатели? Глуп-е-ндерите край нямат. Само като видят Русия в заглавието и им се подпалва чергата..

    Коментиран от #10, #12

  • 8 В.В.П.

    51 6 Отговор
    Eййй,много як Камаз!..Искам да го пробвам!!.
  • 9 В.В.П.

    65 10 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Спокойно ,мъж,..Има и други държави,Не само САЩ и ЕС...Те не купуват от хорска срама.!..Има още 7.млд.свят..

    Коментиран от #11

  • 10 гост

    23 79 Отговор

    До коментар #7 от "Голям Слон":

    И за какво ми е тая кооперация , за 50 камиона годишно продадени в България ???? То и руснаците направо са цъфнали с тия най-много 1000 броя , дето ги произвеждат само и единствено за вътрешен пазар !! Гаранция по-евтино и сто пъти по-качествено щеше да е да си ги купят готови , ама тогава гнома няма да може да се бие в гърдите , че произвеждал !!! Произвежда дръжки , ламарини дето и негрите ще ги произведат , а наистина сложните неща ги купува наготово и ги крие отдолу , а отгоре пише Камаз , ахахаххахахах !!!

    Коментиран от #45, #54, #64

  • 11 гост

    21 80 Отговор

    До коментар #9 от "В.В.П.":

    Кои са тия държави , айде да ги видим , хахахахах !!! НЯМА друга държава освен бившите от СССР дето да купи тоя боклук , преживейте го , така е и така ще бъде !! А отделно това дето не се купува в Най-големите икономики може да служи само за скрап и рушвети , щото никой с акъла си няма да си даде парите за него ! !

    Коментиран от #13

  • 12 гост

    18 63 Отговор

    До коментар #7 от "Голям Слон":

    Искаш ли да те светна какво излиза от кооперацията ти ??? От тоя Камаз барем 70 % от цената , ако не и 80 са на двигателя , генератора , елктродвигателите и батерията !!! А те ВСИЧКИТЕ са внос !!! И съответно парите заминават в чужбина , основно Германия !! А татарите се радват , че са пробутали малко желязо за без пари и са взели заплати , ама според тях , щото техните заплати безработните в САЩ и Европа ги взимат като помощи без да си мръднат пръста , че и по-големи , само от данъците на парите от "кооперацията" ти , хахахах !! Кооперация щеше да има ако Камазите се продаваха в Германия и да имат приход от износ , а не да ги пробутват със зор само и единствено на вътрешен пазар да ходи гнома да се снима с тях , хахахах !!

    Коментиран от #14

  • 13 В.В.П.

    36 9 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Преживявам го,Но Тежко,!!!..Ама и на теб ,не ти е леко.Хаха. Аре,,бягай !Свиркай си!!
  • 14 Голям Слон

    83 15 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Преди много години баща ми почти беше продал 100 Казама в Италия. Радостта ни бе леко преждевременна, понеже с тогавашните двигатели нямаше как да покрият каквито и да било евронорми. Сега е различно. Двигателите са на Мерцедес. Нямат никакви проблеми да продават където и да било и го правят, за зла участ на калинките :-) Пазарът е много голям. Потреблението на камиони също. Защо да не купиш Камаз, който по същество е западен аналог и на половин цена от Актрос? Е, ти не би си купил - ясно. Ама ти и нова кола не можеш да си купиш. И 15 годишен премиум кошник също. Ти си един нещастен човек. Разсъжденията ти не предполагат успял индивид. По-скоро злобен човек на посрествена заплата.

    Коментиран от #16

  • 15 един от многото

    89 12 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Ти пък когато видиш от 1980 до сега , на ралитата Париж Дакар някой друг освен Камаз да ги печели 19 пъти , ела и ми се обади!

    Коментиран от #17

  • 16 гост

    16 59 Отговор

    До коментар #14 от "Голям Слон":

    Не ми развивай теории за светлото бъдеще , ама само в мечтите ти !!! Дай да видя в БЪЛГАРИЯ даже колко Камаза са продали барабар с "двигателите ти Мерцедес" , хахахах !!! А за Италия можеш да ги разправяш на дружките на Копринка , тия Мерцедес двигатели , дето ги правят тъпите ушанки са Евро 5 !!!!!! Демек в ЕС и Америка не могат припари , на кой ги пробутваш бе , хахахахахх !!!

    Коментиран от #21, #22

  • 17 гост

    13 57 Отговор

    До коментар #15 от "един от многото":

    А ти кога видиш на Дакар Камаз с руски мотор и въобще НЕЩО руско , освен рамата , че и тя даже не серийна , тогава се хвали с "руски камион" , хахаха !!! И първо иди виж с кой се състезава на Дакар измисления Камаз , с гаражни отборчета !! Чакам да дойде в Европа на състезанията за камиони и поне да не е последен , то за повече не може и да мечтае , хахахах !!

    Коментиран от #19

  • 18 Вальо

    23 6 Отговор

    До коментар #4 от "Коко":

    Добре че, ти им правиш всичко останало. Иначе загиваха горките.
  • 19 един от многото

    44 8 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Явно си дървен философ след като за теб Ивеко , Мерцедес , МАН , ДАФ , Татра и други не са камиони а гаражни отборчета. Дори и Перлини , и Хино които са печелили ралито не можеш да кажеш , че са гаражни отбори.

    Коментиран от #24

  • 20 Бонев

    39 6 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Спри да ръсиш тъпотии. Хем не знаеш, хем си некомпетентен пък и
    злобен! Иска се да имаш познания
    и много четене. Сигурен съм, че си
    комплексар.
  • 21 Голям Слон

    53 10 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    По обективни и субективни причини вносът от Русия сега е лукс :-) Какво повече искаш да ти кажа? Знаеш ли колко струва само седлови влекач от най-глупавата марка в Топ 7 уж? За Ивеко става дума. Като съберем панелката, в която живееш, колата, която евентуално караш и вземеш още 50.000 евро от банката, може и да си купиш :-) В България точно Камаз вероятно би имал чудесен пазар. Транспортни фирми бол. Хора, които искат да имат Мерцедес двигател и ZF кутия - също. Ясно е, че си калинка. Все си мисля обаче че някакъв подбор трябва да има. Да сте умни поне колкото вожда. Повече няма кой да ви даде :-))) Хайде, бегай у лево.
  • 22 Оооо

    47 8 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    В България не са продали защото но
    вите господари не ви разрешават! Не
    се изказвай неподготвен
  • 23 За гост

    32 5 Отговор
    Ти си най некомпетентност нещо, кое
    то иска да каже нещо, а ръси само
    простотия и злоба.Типичен ГАНЬО!!

    Коментиран от #48

  • 24 гост

    11 42 Отговор

    До коментар #19 от "един от многото":

    НЯМА И НИКОГА НЕ Е ИМАЛО ФИРМЕН отбор на НИТО един от тия дето си ги изброил , или си неук или лъжеш като дърт знаеш какъв !!! ВСИЧКИ до един са дребни частни отбори със бюджети десет и повече пъти по-малки от Камаз !!! Никой от тези които си изброил не му ПУКА даже за Дакар , щото камиони за такива места се броят на пръсти !! Та казах , чакаме го в Европа на писта , да покаже колко е "голям" , хахахахха !! Ама там няма да припари , щото ще го ползват за заобикаляне като спрял !!! Нищо , че отдолу няма нищо руско , те ушанките на знаят даже да настроят свястна техника , толкова им в моженето !!

    Коментиран от #25, #50

  • 25 Голям Слон

    44 9 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Не се срамуваш поне малко, че превърнаха индустриална и аграрна България в страната на неограничените "кинкалерийни" възможности? По всичко личи нямаш нито срам, нито необходимите познания да водиш какъвто и да било смислен разговор. Няма никакво значение дали е намесена там Русия или не. И на такива като теб, ще кажа какво казва любимия ми журналист: вашето не е русофобия, вашето е дуращина.

    Коментиран от #26

  • 26 гост

    10 49 Отговор

    До коментар #25 от "Голям Слон":

    Коя "индустриална " България бе , тая от сънищата ти ??? Дето електрокарите ги купуваха заради чугунените тежести , че им излизаха пои-евтино от скрап ??? Докога си мислиш , че ще пробутвате тия простотии и на кой ???? Свършиха тия , откажи се !!!

    Коментиран от #47, #51

  • 27 някой си

    13 8 Отговор
    Поредният кютюк ... за собствена наслада !
  • 28 някой си

    11 3 Отговор
    И защо побликувано " Технологии " ?
  • 29 ПЕНКО

    4 1 Отговор
    В РАЛИ "ДАКАР" ....... !?!?!?!?!?
  • 30 Гост

    6 9 Отговор

    До коментар #2 от "zeus":

    Изключва двигателя, демек го гаси, не че го няма въобще. А че е написано идиотски - е

    Коментиран от #39

  • 31 За гост

    29 3 Отговор
    Ти си най големият плювалник, кой
    то си позволява да дава мнения! Пъ
    лен неграмотен глупак!!!

    Коментиран от #40

  • 32 За гост

    31 4 Отговор
    Такива като това нещо "гост" са най
    вредните, носещи само негативи по
    ради политическа слепота на държа
    вата, ако случайно станат някакви
    фактори. Това са хора готови на слу
    гинаж на всеки нов господар поради
    интелектуален недостиг. За това и в
    родината ни такива унищожиха всич
    ко което можеше да бъде запазено и
    развито в бъдеще. Те никога не мо
    гат да създадат нещо полезно и за то
    ва не виждат и мразят успехите на
    кадърни те хора!
  • 33 Гост

    5 18 Отговор
    Е много много прроззд
  • 34 Стоян Цинцаров

    15 3 Отговор
    Както винаги, в бъдеще време... 😁. Всъщност Камаз вече е Даймлер Камаз Рус, изпълнителният директор е немец, както и голяма част от управителния съвет. И произвеждат по променени Актроси и Аксори от по-старите поколения
  • 35 Аврам

    8 21 Отговор
    На пияните крепостни селяни кой им разработи двигателя и иновациите за новия КамАЗ , че те тез не се славят с акъл и сръчност.

    Коментиран от #46

  • 36 Тираджия

    15 18 Отговор
    Преди доста години когато тръгнах да пътувам започнах да уча занаята на Камаз, който баща ми беше купил втора ръка от бившия ДАП. Карахме за Грузия и Азербайджан. Голямо наказание е да караш тоя камион . Но още по голямо е да спиш в него особено зимата. 2002 година купихме Актрос евро 3 с най голямата кабина. С климатик и хладилник. Радвахме му се като деца. Нищо лошо към братушките но много години още не могат да настигнат запада

    Коментиран от #44

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Торос

    5 4 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    И как изключва двигателя като пести 15%гориво.това чудовище не гори 10/100
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 някой

    22 5 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Винаги съм казвал, преди да пишеш глупости има лесно, чети и се образовай. Знаеш ли, че съвсем скоро БЕЛАЗ пуснаха самосвал 450 тона?. Колко такива има в света според теб? Айде бягай, че дотягаш с приказките си.
  • 42 Чук и Гек

    4 13 Отговор
    Ами, Камаза е татарски, тоест - прабългарски - точно като вас! Не може да се желае повече! Не сте нито германци, нито шведи, нито ивеко!
  • 43 OMG

    0 3 Отговор
    Господи, прости му, той не знае какво говори!
  • 44 Голям Слон

    23 2 Отговор

    До коментар #36 от "Тираджия":

    Защо не го купихте този Евро 3 , когато прохождахте? Защото накои неща се случват закономерно и хронологично. Имали сте пари за Камаз, това сте купили. Този модел, който сте имали, е соцобразец. Не знам дали въобще е имал бърз и бавен блок; кабината беше една, екстри да не говорим. Сега се научиха. Дали им помогнаха, дали пазарът им заговори не знам. Знам само че ти скоро нов Камаз не си виждал :-)
  • 45 ХХХХ

    23 1 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Важното е да се подиграваш, като клоун и да изкривяваш фактите, щом видиш да пише "Русия".

    На днешно време 90% производството на изделия е така. Отделна фирма отделен компонент и се специализирала в това.
    Примерно Мерцедес иска дадено изделие да носи логото им и да се произвежда само за тях. Отива при фирмата поръчват изделието и казват искаме да пише, че сме го произвели ние. Отгова на фирмата е добре това ще и срува толкова отгоре над цената на изделието.
    В зависимост от степента на това брандиране се формира цената.
    Лично съм правил такива заявки.
    Подобно брандиране ти излиза поне няколко пъти по-етино от колкото да го произведеш.
    В нашия случай единичната цена изделието за краен клиент излизаше 95 евро. А от завода производител ни го предложиха на цена 18 евро за бройка, с изцяло подръжка на всички сертификати на името на бранда. С тяхната марка ни го предлагаха на 16 евро.
    Вече никой нищо не прави изцяло сам.
  • 46 Жоро

    13 1 Отговор

    До коментар #35 от "Аврам":

    Ние трезвените българи от ЕС се славим с акъл и сръчност много сме напред
  • 47 незнайко

    18 6 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Да можеш да произведеш артикул който да го купят за СКРАБ вместо истинска скраб е изкуство ! Готовия отлят чугун къде е произведен ? Защо японците не си купуваха чугун на скраб и да си го леят ? Защото не можеха !!! И да вярно заменяха чугуна с БЕТОННА тежест, но останалата част си я ползваха по предназначение !!! Чули сте нещо, но не сте го разбрали .

    Коментиран от #56

  • 48 карамфила

    7 2 Отговор

    До коментар #23 от "За гост":

    Може да е северномакедонец те си прличат с"гост" по злоба.
  • 49 Груьо

    11 3 Отговор
    НЕ ЗНАМ ЗАЩО САМО ПЛАЧЕМЕ НА ЧУЖДИ ГРОБИЩА.АМЕРИКАНЦИТЕ ТАКА.РУСНАЦИТЕ ТАКА.А КЪДЕ СМЕ НИЕ.ДА ВИ КАЖА ЛИ НИКЪДЕ.ХУБАВО Е ДА СИ ПОДРЕДИМ НАШАТА КЪЩИЧКА ,А НЕ ДА КОМЕНТИРАМЕ ТОЗИ ИЛИ ОНЗИ. ЗА ТОВА ПОМИСЛЕТЕ.
  • 50 До гост

    7 1 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Ти защо пишеш само глупости,какви писти за камиони,та за един камион е важно да е проходим това не ти е лека кола или формула 1
  • 51 Батко

    12 3 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Края на 70 те от конвейра на електрокарния завод ,6ти септември, в София , слизаха по 110-120 броя 1,5 или 2,5 тонни високоповдигачи ДНЕВНО . В завода работеха 3600 човека на 2 и 3 смени . А перфектното качество беше в цех ,второ направление, . От там заминаваха за Англия , Франция , ФРГ . Но ти няма как да знаеш това .
  • 52 иван

    2 3 Отговор
    КОЛКОТО И ДА СЕ НАПЪВАТ КАМАЗ, НИКОГА НЯМА ДА СТИГНАТ БЕЛАЗ. ТАЗИ МАШИНА Е ПОВЕЧЕ ОТ ТАНК.
  • 53 Танко

    2 5 Отговор
    Госте, питай "разбирачите", защо никой, никъде,никога и в нищо не е използвал руски компоненти, докато "импортозамещението" съществува от десетки години.
  • 54 Йо Несбьо

    6 1 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Навремето (2005) работех в българска компания, която продаваше машини в развиващи се страни, но и в индианските резервати в САЩ. Онези бяха толкова прости, че си купуват американски възли и агрегати през българската фирма за по-евтино. Машините пък бяха изкупуване стари и потрошени и после възстановявани у нас. Бизнесът явно беше добър, но искам да кажа, че целият свят е така - купуваш части от множество производители, които асемблираш в краен продукт с твоята търговска марка. Погледни автомобилните производители как не могат да произвеждат сега, защото липсват тайванските чипове... В България се внася примерно и аржентинско месо, което се продава под българска търговска марка.
  • 55 физика

    0 3 Отговор
    при таз компоновко КПД се умножава!!демек само плюмки от пуйки!!
  • 56 Уточнение

    3 3 Отговор

    До коментар #47 от "незнайко":

    Като ти гледам "правописа" ми е ясно що за "капацитет" си... Пише се "скрап" и думата е от мъжки род😉
  • 57 уиски с лед

    5 10 Отговор
    Всичко сделано в рассия е жалко копие на високотехнологични стоки и услуги откраднати от Запада. Самият ботокс ненагляднъй заплаши че, ако не им се дадът аванта постиженията на водещите фирми, обикновенно краварски ще има цап-царап.
  • 58 Кико

    4 3 Отговор
    Имало едно време едно от..бла..бла...бла Всички яли,пили и се веселили!
  • 59 Blackthorn

    3 2 Отговор
    Много хубава инициатива и идея. Единственото, което изключителн оме притеснява е кооперацията с изпаднали германци.
  • 60 Шофьор

    1 3 Отговор
    Бре! Тука всички дистрибутори на камиони,скоростни кутии,или тираджии бивши.Да,и живели през соца.Ми аз ко да кажа? Амчи добре бе.
  • 61 течен газ

    11 4 Отговор
    Не се купуват не защото са лоши. Но чичо Сам не дава. По всячески начини натиска и налага да не се купува от Русия и Китай. Санкции, банки, фирми, доставчици всички са натиснати да работят само с определени държави. Факти: Северн поток, ваксините на Русия и Китай, последно поколение чипове , 5G технологии и други. Битката в тая свера е като война на тихия фронт, а терористите са едни и същи - УСА-то ! Много поздрави на полиглътката Мусака дето ходи в АЕЦ-а и спря търга на нова АЕЦ в България !
  • 62 Иванов

    6 9 Отговор
    Руснаците за един век, така о не се научиха да правят коли и камиони.
    Отворете ютуб и гледайте руски клипчета за Лада а Веста примерно- на 30-40 хил. км, почват да горят масло. В казармата карах МТЛБ - руски дизел ЯМЗ 238 - пълен боклук. Единствените нормални неща за времето си бяха първите ладови двигатели - щото си бяха италияски. Вие ако видите главата и блока на един нов руски двигател сега-примерно на тия Вести 1,8 мотора- как са отляти и как са фрезеровани после- пълна трагедия.
  • 63 Санди

    4 4 Отговор
    Браво на братушките ! Сложиха кравари и шваби под мишницата.
  • 64 Гнома

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Какво толкова си му набрал на Путин, бе, човек? За лично не го познавам, нищо не ми е направил и не знам какво прави. Но не ме и засяга, има си народ там, те да си го обичат или мразят. А като чета написаното от теб и други подобни хора, имам чувството, че таите някаква лична обида. Да не би жените ви да са имали нещо с него, когато е бил на почивка в България?
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Fill

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Скоро...

  • 68 Ганибал

    6 4 Отговор
    Аз, почти на 50 години, си спомням добре СССР и социалистическите страни в Европа. Но аз вече не помня и не познавам нито една стока от България. Вие-българите Произвеждате ли нещо от световна известност??? Или само можете да дрънкате езици и да ругаете всичко руско??
  • 69 Знайко

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    еййй ГОСТ, само ме накара да обиколя и да дам хиляда плюса на опонентите ти и хиляда минуса където и да си писал!!! Ай смени сайта ,че тука няма фенове! Егатимуси русофобщината.... ще направиш КАМАЗ с турбо някой друг път! Нека да са много кофти! Който иска да влези и да види какво се кара по планините над 4000 м , щото другите машини не работят!