Първите изявления за проблема, свързан с „розовия екран“ на смартфоните от серията iPhone 13, се появиха през октомври миналата година, само няколко седмици след официалното представяне на новата линия устройства от Apple. Тогава за първи път проблемът се прояви в модел iPhone 13 Pro, при който след два дни работа екранът започна да става розов за няколко секунди и след това устройството се рестартираше. Ден по-късно устройството бе сменено в оторизиран сервиз.
Експертите свързват появата на розов екран с активирането на ултра-широкоъгълната камера. Според изявление на Apple Support, компанията няма информация, че този проблем е хардуерен. Розовият екран, според техническата поддръжка на Apple, се появява поради „зависване на системата“.
Експертите на Apple съветват потребителите да архивират своите смартфони и да актуализират системата до най-новата версия. Също така, експертите препоръчват да се актуализират всички приложения, инсталирани на устройството, за да се премахне възможната несъвместимост между версията на приложението и iOS. Проблемът с екрана засегна всички нови модели: iPhone 13, iPhone 13 Pro и iPhone 13 Pro Max.
Междувременно потребителите отбелязват, че розовият екран не се простира до целия дисплей, който продължава да показва иконите на системната лента на състоянието. Тази функция предполага, че грешката може да е свързана със системния софтуер.