През зимата автомобилите изискват загряване, което е важно не само за комфорт в салона, но и за стабилното функциониране на всички системи. Разказваме ви за един прост и бърз начин, до който опитните шофьори успешно прибягват.
Много хора смятат, че при загряване на двигателя е необходимо да се изключат другите консуматори на енергия. Но не е така. Допълнително натоварване трябва да се създаде чрез включване на късите светлини. Това ще направи възможно загряването на двигателя малко по-бързо. Друг трик е включването на отопление на задното стъклото.
След това можете да излезете от колата, да оставите двигателя да работи на празен ход и през това време да подготвите колата, като я почистите от снега. Необходимо е колата да работи "на празен ход" от две до четири минути. След това можете да тръгнете. Но е важно в началния етап на движение да не се претоварва колата, тоест да се кара на ниски обороти.
Въпреки че някои експерти твърдят, че шофирането със студен двигател е неприемливо, експериментално е доказано, че силовият агрегат се загрява по-бързо по време на движение. По това време основните системи започват да работят, като постепенно повишават температурата.
Веднага щом температурата на двигателя достигне 50–70 ° C, можете да включите парното на едно деление и когато се достигне работната температура, увеличете отоплението колкото е необходимо. Не се препоръчва незабавно да настройвате парното в салона на максимална мощност, тъй като това може само да забави отоплението в купето.