14 54433

Особености на по-новите коли, които дразнят шофьорите

  • екстри-
  • автомобили-
  • съвети

Не всички технически решения в автомобилите са успешни. Производителите на автомобили от време на време неприятно изненадват шофьорите с една или друга идея. Въпреки че на пръв поглед не изглежда така, в действителност това са откровено съмнителни решения, които не предизвикват нищо друго освен раздразнение у много от собствениците. Ето само няколко от тях.


1. Не мога да деактивирам ESP

Особености на по-новите коли, които дразнят шофьорите

Системата за стабилизиране на ESP е изключително полезно нещо. Всеки шофьор обаче знае, че има моменти на пътя, когато тази система трябва да се изключи ръчно. В съвременните автомобили бутонът за изключване на ESP се среща все по-рядко. Проблемът се усложнява допълнително от факта, че дори и спирането да е възможно, тогава по някаква причина при някои коли системата за стабилизиране е свързана със системата за контрол на сцеплението.

2. Кожен салон

Особености на по-новите коли, които дразнят шофьорите

Достатъчно е да кажем, че в жегата кожата има обичая да се нагрява на слънце до 60 градуса по Целзий. Става откровено проблематично да седите на такъв стол дори с дълъг панталон. Има проблеми с кожата и през студения сезон - тогава тя е твърда и ледена и отново предизвиква дискомфорт.

3. Сензорни дисплеи и тъчпад

Особености на по-новите коли, които дразнят шофьорите

От една страна, появата на тъчпад в автомобилите е естествен резултат от развитието на съвременните технологии. Въпреки това, тъчпадовете нямат друго предимство освен естетика в сравнение с традиционните бутони. Освен това много често екраните бързо се превръщат в „мазна бъркотия“ и развалят външния вид на колата.

4. Липса на резервна гума или такава тип "патерица"

Особености на по-новите коли, които дразнят шофьорите

Съвременните производители на автомобили почти напълно се отказаха от използването на пълноразмерни резервни колела. Това се прави преди всичко за спестяване на място в багажника и заради редуциране на теглото на автомобила. Управлението с резервно колело с по-малки размери (тип - "патерица") обаче е не само неприятно, но и донякъде опасно.

5. Старт-стоп система

Особености на по-новите коли, които дразнят шофьорите

Основното дразнещо нещо във функцията start-stop е, че след рестартиране на двигателя, дори след изключване на системата, тя отново става активна! Тоест при всяко палене трябва да я деактивирате. Много автомобилисти се страхуват от функцията start-stop защото се притесняват за "здравето" на акумулатора. И имат право.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 75 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    59 3 Отговор
    с тия се живее - обаче това постоянно пищене като види нещо сензора ми идва да я залея с керосин и да драсна
  • 2 Недоволен

    63 0 Отговор
    Това че съвременните коли са натъпкани с датчици добре - следят се повече неща. Ама това че за да видиш кой от всичките датчици е сработил трябва да водиш колата на сервиз това не е добре.

    Коментиран от #11

  • 3 Емил

    23 85 Отговор
    Най голямата глупост са коланите!

    Коментиран от #7

  • 4 Lssah

    19 12 Отговор
    Някой може ли да обясни за точка 5 старт стоп системата за какво иде реч. Че аз нищо не разбрах

    Коментиран от #18, #24, #27


  • 5 2107

    40 17 Отговор
    Аз ей за това не се разделям с вярната си и непретенциозна Лада 2107...Пък и не е много стара ...2005-та година е .А и 40 години все такива съм карал и поддържал ,части боол, умения тоже ,а на пътя и на "западняците" не се давам . Карбуратор, никакви електроники ,LPG-сметнато в пари , колкото съвременен дизел ми гори .А само ако ви кажа , що "съвременни западняшки модели" съм прибирал "на въже" от пътя -закъсали заради някакъв проблем -предимно в "електрониките" . Купувана е от вносител чисто нова през 2005-та у нас за 8 200 лв....това е някъде 4 500 $ -тогава . В същото време , те излизаха от завода в Толияти за 2 800 $...разликата е явно мито + печалба за вносителя .Днес ,на тази цена бих си купил още една .
  • 6 Blackthorn

    37 2 Отговор
    Първото и последното със сигурност могат да бъдат препрограмирани в специализиран сервиз! За останалите неща съм напълно съгласен особенно за сензорните екрани, в които като се втелясаш повечко вместо да кажеш "щрак" на механичния превключвател и катастрофата готова!
  • 7 2107

    28 35 Отговор

    До коментар #3 от "Емил":

    Прав си "Емо" ...Милиони пъти споменавам цялата женска рода на тия "умници" дето наложиха тази "задължителна " практика . Аз карам от 1977-ма - вече 45 години ...вероятно грубо сметнато над 2 000 000 км имам зад гърба си ...и не само не съм попадал в някое сириозно ПТП, ами въобще и колан не се е налагало да ме "спасява". Пък и недай Боже ,ако се наложи ...я ми кажи , как ще ме "спаси" един колан ,ако насреща ме бухне някое дрогирано говедо -като това дето уби Милен Цветков ,каращо с 100++ км/ч двутонният си як джип ? Вероятно ще ме изкара ведно със седалката през багажника . Най ме е яд, че дори в градски условия ,дето пълзиш в задръстванията с 20-30 км/ч ...спираш-тръгваш, маневри правиш ....трябва все да си ..."вързан ". Простотия ГОЛЯМААА.

    Коментиран от #10, #19

  • 8 САП

    64 3 Отговор
    Най-дразнеща за мен е старт стоп системата.
    В задръстване гаси двигателя точно когато потегляш
  • 9 Антон

    80 1 Отговор
    Малка резервна гума, кожен салон, ахаххха, били недостатъци.
    Карайте ес класа w223 да видите какво означават нефелни системи. Разминаване между две коли на по-близко разстояние по между им и камерите, компютъра и целия им софтуер преценява че ще стане катастрофа. И за да те предпази от удар, колата спира рязко, с максимално спирачно усилие, в резултат на което се залепяш на предния прозорец, пътниците стреснати, а този който кара отзад, ако е на по-близко разстояние ти отнася задницата. На китайския таблет , от който се управлява всичко, не се вижда нищо, в случай че слънцето грее под определен ъгъл през прозореца или стъкления таван. Жалка история …..
  • 10 2107

    11 1 Отговор

    До коментар #7 от "2107":

    ...грешка от бързото писане : да се чете - сЕриозно ...
  • 11 00014

    10 1 Отговор

    До коментар #2 от "Недоволен":

    Купи си диагнастика и няма да съжаляваш, ще спестиш доста пари.
  • 12 Lexus best

    15 12 Отговор
    Тъчпада на Лексус е много лесен за управление, както и джойстика на моделите RX , NX.Единственото условие е да отделиш 15 мин за да свикнеш и да се ориентираш.За джойстика има настройки, които помагат да си го настроиш както ти е удобно.Няма по надеждна марка в която и да е класация.Има много такива класации в Тубата.Не случайно от марката не променят системите които са се доказали че работят. След 2020г екраните им станаха и тъчскрийн за онези на които им е трудно да местят джойстик или тъчпад.

    Коментиран от #13

  • 13 Антон

    31 4 Отговор

    До коментар #12 от "Lexus best":

    Странно, навсякъде по чужди форуми плюят по инфотейнтмънта и начина по-който се управлява. Потребители са спомевали че лс нямал епъл кар плей андроид ауто. Нямам идея дали е истина, лексус никога няма да си купя, защото не ми харесва начина по който се опитват да ми продават предварително конфигурирани коли, а и са доста немощно в преки сравнения с европейски аналози. Склонен съм да вярвам на чужди форуми. . По чужбина хората, говорят и за недостатъците на колите си, тука ганя не казва нищо лошо, сакън некой да не помисли че се е минал
  • 14 Човек

    19 26 Отговор
    Много сте зле.карай си ладата и и се наслаждавай

    Коментиран от #15


  • 15 Niknay

    42 9 Отговор

    До коментар #14 от "Човек":

    Ладата можеш с чук , клещи , отверка и малко тел да я ремонтираш на пътя а доста от новите модели автомобили трябва да ги вкараш в сервиза за да им заменят изгоряла крушка на фара ......

    Коментиран от #33

  • 16 Sektant

    12 19 Отговор
    Моята Дачия има сички посочени екстри, без кожа. Всичко й е наред!
  • 17 автомонтьор

    19 5 Отговор
    който не му харесва да си купи кола на 30 години.
  • 18 Hshw

    21 1 Отговор

    До коментар #4 от "Lssah":

    Дразнещото е, че не може да се деактивира за постоянно, при всяко палене на колата става активно
  • 19 2789

    16 4 Отговор

    До коментар #7 от "2107":

    И аз до момента не съм попадал в ПТП, с доста по-скромни навъртяни километри, но задължително слагам колан. Като знам как ме увлича инерцията при рязко спиране, представям си какво размазващо усещане при директен сблъсък. Колана няма да ми помогне особено ако челния сблъсък е като карам с 90, насрещния дори да е сорял, но като следя ситуацията на пътя и намаля скоростта със сигурност ще ми помогне дори след сблъсък. Иначе гайдата при 100 или повече км е, че ще могат по-лесно да разпознаят човека.

    Коментиран от #23

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Безработен

    0 0 Отговор
    Здрасти
  • 22 А мен най-много ме дразни,че...

    17 4 Отговор
    ...,при промяна на времето,все трябва да спирам...,да влизам в менюто и да пренастеойвам от топло на студено,или обратното...!Колко да духа,къде да духа и т.н...!А на старите коли в движение,с ръчките си оправях всичко без проблем...!!!
  • 23 А ти да не караш ,,Трабант"...

    8 1 Отговор

    До коментар #19 от "2789":

    ...,че нищо не казваш за ролята на еърбега...?!?!
  • 24 Тони

    15 1 Отговор

    До коментар #4 от "Lssah":

    Старт-стопа ти гаси колата на всяко спиране. Когато искаш да потеглиш и натиснеш съединителя, мотора стартира сам. Това води до ускорено износване на стартера и акумулатора. За могат да издържат на повишеното натоварване, автомобилите с такава система имат подсилен алтернатор, както и по-скъп акумулатор. Ако шофираш Дачия Сандеро, най-вероятно ще искаш да можеш да изключиш системата завинаги, а не на всяко палене. А ако имаш Рено клио 4, липсата на бутон за ЕСП ще те мотивира да си търсиш друг превоз за зимата :)

    Коментиран от #29


  • 25 Зв Лалов

    18 1 Отговор
    Дразнеща и за мен безсмислена за разхода и вредна за аакумулатора е старт стоп системата.

    А климатроника работи отлично, няма какво да бърникаш.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Хайл

    14 1 Отговор

    До коментар #4 от "Lssah":

    Абе излишно е да го има,но нали трябва да се купуват и акумулатори...
  • 28 Фитипалди от Горно Уйно

    13 0 Отговор
    Мен ме дразни свиркането за колана когато си оставя нещо по-тежко на седалките.
  • 29 Пешо

    6 1 Отговор

    До коментар #24 от "Тони":

    Така е за Дачията. Само, че до модела 2015г. Не може да се спре и ЕСП, та още повече искаш да я метнеш в дерето... Ако забравиш включена стар-стоп системата, може да предизвикаш катастрофа някъде, особено на кръгово.
  • 30 Julio

    6 7 Отговор
    Не знам кво се оплакват от старт-стоп системата. След шест години, минимум час в софийските задръствания всеки ден, се разделих с нея с оригиналният й акумолатор. БМВ беше колата - нова. А е дразнещо до първият месец на експлоатация - после почваш да се чудиш що не изключва като спреш.
  • 31 Фон4000000000000

    1 0 Отговор
    Старт-стопа се изключва софтуерно.
    Автомобил, оборудван с патерица или без никакво резервно колело се преоборудва, ако има дълбок леген (99% от колите имат) с пълноразмерна гума в джантта стиропорената форма с ключа и крика. Бучвам и секрета, и теглича ако е сваляем и става оригинално. Просто първия собственик решава дали да има резервна гума нормална(лекосплавна джанта), патерица, или пособия със компресор и пълнител. Най-често се избира третото защото се спестяват едни 250-300 евро
  • 32 Знаещ

    0 0 Отговор
    Относно старт стопа никой не казва че и веригите на ДВГ се разтягат а и стартера се изнася по бързо колкото и да е усилен
  • 33 един

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Niknay":

    Днешното поколение има акъл колкото да плати на бензиностанция и да натиска педала. Какви клещи, каква отвертка? Те не знаят какво е това. Да не говорим, че от устройство на автомобила нямат и най-бегла представа.