Не всички технически решения в автомобилите са успешни. Производителите на автомобили от време на време неприятно изненадват шофьорите с една или друга идея. Въпреки че на пръв поглед не изглежда така, в действителност това са откровено съмнителни решения, които не предизвикват нищо друго освен раздразнение у много от собствениците. Ето само няколко от тях.
1. Не мога да деактивирам ESP
Системата за стабилизиране на ESP е изключително полезно нещо. Всеки шофьор обаче знае, че има моменти на пътя, когато тази система трябва да се изключи ръчно. В съвременните автомобили бутонът за изключване на ESP се среща все по-рядко. Проблемът се усложнява допълнително от факта, че дори и спирането да е възможно, тогава по някаква причина при някои коли системата за стабилизиране е свързана със системата за контрол на сцеплението.
2. Кожен салон
Достатъчно е да кажем, че в жегата кожата има обичая да се нагрява на слънце до 60 градуса по Целзий. Става откровено проблематично да седите на такъв стол дори с дълъг панталон. Има проблеми с кожата и през студения сезон - тогава тя е твърда и ледена и отново предизвиква дискомфорт.
3. Сензорни дисплеи и тъчпад
От една страна, появата на тъчпад в автомобилите е естествен резултат от развитието на съвременните технологии. Въпреки това, тъчпадовете нямат друго предимство освен естетика в сравнение с традиционните бутони. Освен това много често екраните бързо се превръщат в „мазна бъркотия“ и развалят външния вид на колата.
4. Липса на резервна гума или такава тип "патерица"
Съвременните производители на автомобили почти напълно се отказаха от използването на пълноразмерни резервни колела. Това се прави преди всичко за спестяване на място в багажника и заради редуциране на теглото на автомобила. Управлението с резервно колело с по-малки размери (тип - "патерица") обаче е не само неприятно, но и донякъде опасно.
5. Старт-стоп система
Основното дразнещо нещо във функцията start-stop е, че след рестартиране на двигателя, дори след изключване на системата, тя отново става активна! Тоест при всяко палене трябва да я деактивирате. Много автомобилисти се страхуват от функцията start-stop защото се притесняват за "здравето" на акумулатора. И имат право.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
12:02 26.03.2022
2 Недоволен
Коментиран от #11
12:11 26.03.2022
3 Емил
Коментиран от #7
12:14 26.03.2022
4 Lssah
Коментиран от #18, #24, #27
12:26 26.03.2022
5 2107
12:28 26.03.2022
6 Blackthorn
12:34 26.03.2022
7 2107
До коментар #3 от "Емил":
Прав си "Емо" ...Милиони пъти споменавам цялата женска рода на тия "умници" дето наложиха тази "задължителна " практика . Аз карам от 1977-ма - вече 45 години ...вероятно грубо сметнато над 2 000 000 км имам зад гърба си ...и не само не съм попадал в някое сириозно ПТП, ами въобще и колан не се е налагало да ме "спасява". Пък и недай Боже ,ако се наложи ...я ми кажи , как ще ме "спаси" един колан ,ако насреща ме бухне някое дрогирано говедо -като това дето уби Милен Цветков ,каращо с 100++ км/ч двутонният си як джип ? Вероятно ще ме изкара ведно със седалката през багажника . Най ме е яд, че дори в градски условия ,дето пълзиш в задръстванията с 20-30 км/ч ...спираш-тръгваш, маневри правиш ....трябва все да си ..."вързан ". Простотия ГОЛЯМААА.Коментиран от #10, #19
12:40 26.03.2022
8 САП
В задръстване гаси двигателя точно когато потегляш
12:40 26.03.2022
9 Антон
Карайте ес класа w223 да видите какво означават нефелни системи. Разминаване между две коли на по-близко разстояние по между им и камерите, компютъра и целия им софтуер преценява че ще стане катастрофа. И за да те предпази от удар, колата спира рязко, с максимално спирачно усилие, в резултат на което се залепяш на предния прозорец, пътниците стреснати, а този който кара отзад, ако е на по-близко разстояние ти отнася задницата. На китайския таблет , от който се управлява всичко, не се вижда нищо, в случай че слънцето грее под определен ъгъл през прозореца или стъкления таван. Жалка история …..
12:42 26.03.2022
10 2107
До коментар #7 от "2107":
...грешка от бързото писане : да се чете - сЕриозно ...12:42 26.03.2022
11 00014
До коментар #2 от "Недоволен":
Купи си диагнастика и няма да съжаляваш, ще спестиш доста пари.12:47 26.03.2022
12 Lexus best
Коментиран от #13
12:47 26.03.2022
13 Антон
До коментар #12 от "Lexus best":
Странно, навсякъде по чужди форуми плюят по инфотейнтмънта и начина по-който се управлява. Потребители са спомевали че лс нямал епъл кар плей андроид ауто. Нямам идея дали е истина, лексус никога няма да си купя, защото не ми харесва начина по който се опитват да ми продават предварително конфигурирани коли, а и са доста немощно в преки сравнения с европейски аналози. Склонен съм да вярвам на чужди форуми. . По чужбина хората, говорят и за недостатъците на колите си, тука ганя не казва нищо лошо, сакън некой да не помисли че се е минал12:57 26.03.2022
14 Човек
Коментиран от #15
13:01 26.03.2022
15 Niknay
До коментар #14 от "Човек":
Ладата можеш с чук , клещи , отверка и малко тел да я ремонтираш на пътя а доста от новите модели автомобили трябва да ги вкараш в сервиза за да им заменят изгоряла крушка на фара ......Коментиран от #33
13:18 26.03.2022
16 Sektant
13:21 26.03.2022
17 автомонтьор
13:29 26.03.2022
18 Hshw
До коментар #4 от "Lssah":
Дразнещото е, че не може да се деактивира за постоянно, при всяко палене на колата става активно13:50 26.03.2022
19 2789
До коментар #7 от "2107":
И аз до момента не съм попадал в ПТП, с доста по-скромни навъртяни километри, но задължително слагам колан. Като знам как ме увлича инерцията при рязко спиране, представям си какво размазващо усещане при директен сблъсък. Колана няма да ми помогне особено ако челния сблъсък е като карам с 90, насрещния дори да е сорял, но като следя ситуацията на пътя и намаля скоростта със сигурност ще ми помогне дори след сблъсък. Иначе гайдата при 100 или повече км е, че ще могат по-лесно да разпознаят човека.Коментиран от #23
13:59 26.03.2022
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Безработен
14:03 26.03.2022
22 А мен най-много ме дразни,че...
15:23 26.03.2022
23 А ти да не караш ,,Трабант"...
До коментар #19 от "2789":
...,че нищо не казваш за ролята на еърбега...?!?!15:33 26.03.2022
24 Тони
До коментар #4 от "Lssah":
Старт-стопа ти гаси колата на всяко спиране. Когато искаш да потеглиш и натиснеш съединителя, мотора стартира сам. Това води до ускорено износване на стартера и акумулатора. За могат да издържат на повишеното натоварване, автомобилите с такава система имат подсилен алтернатор, както и по-скъп акумулатор. Ако шофираш Дачия Сандеро, най-вероятно ще искаш да можеш да изключиш системата завинаги, а не на всяко палене. А ако имаш Рено клио 4, липсата на бутон за ЕСП ще те мотивира да си търсиш друг превоз за зимата :)Коментиран от #29
21:58 26.03.2022
25 Зв Лалов
А климатроника работи отлично, няма какво да бърникаш.
21:59 26.03.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Хайл
До коментар #4 от "Lssah":
Абе излишно е да го има,но нали трябва да се купуват и акумулатори...01:32 27.03.2022
28 Фитипалди от Горно Уйно
07:34 27.03.2022
29 Пешо
До коментар #24 от "Тони":
Така е за Дачията. Само, че до модела 2015г. Не може да се спре и ЕСП, та още повече искаш да я метнеш в дерето... Ако забравиш включена стар-стоп системата, може да предизвикаш катастрофа някъде, особено на кръгово.10:04 27.03.2022
30 Julio
16:05 27.03.2022
31 Фон4000000000000
Автомобил, оборудван с патерица или без никакво резервно колело се преоборудва, ако има дълбок леген (99% от колите имат) с пълноразмерна гума в джантта стиропорената форма с ключа и крика. Бучвам и секрета, и теглича ако е сваляем и става оригинално. Просто първия собственик решава дали да има резервна гума нормална(лекосплавна джанта), патерица, или пособия със компресор и пълнител. Най-често се избира третото защото се спестяват едни 250-300 евро
09:26 31.03.2022
32 Знаещ
11:01 20.05.2022
33 един
До коментар #15 от "Niknay":
Днешното поколение има акъл колкото да плати на бензиностанция и да натиска педала. Какви клещи, каква отвертка? Те не знаят какво е това. Да не говорим, че от устройство на автомобила нямат и най-бегла представа.01:58 22.07.2022