13 Март, 2022 13:15 37 811 25

9 причини за висок разход на гориво

  • съвети-
  • разход на гориво

Невъзможно е да започнете да пестите гориво, без първо да разберете причините за високата му консумация. Мнението, че двигателят започва да "яде" повече бензин с възрастта е само отчасти вярно. Има и доста други причини. Ето девет от тях.

Запушен въздушен филтър


Въздушният филтър изисква редовна подмяна, необходим е за висококачествено подаване на въздух и създаване на смес от гориво и въздух. Въпреки факта, че инструкциите на производителя имат определени препоръки за подмяна, условията на работа на машините са различни и времето за подмяна е индивидуално.

Дефектна ламбда-сонда


Кислородният сензор на автомобила (или ламбда-сондата) също играе важна роля за разхода на гориво. При неизправност на този сензор, колата може да работи, причинявайки не само преразход, но и условна икономия на гориво. Сензорът предоставя информация за това колко гориво трябва да се подаде към помпата и инжекторите за висококачествена горивна смес. В зависимост от това колко неверни са данните, които предава към ECU-то, горивото ще се впръсква повече или по-малко от необходимото. И в двата случая това не е добре за вашия двигател.

Стари запалителни свещи


Още един консуматив във вашия автомобил, а животът на свещите зависи не само от пробега, но и от качеството на горивото, както и от материала на електродите на самите свещи. Средният експлоатационен живот на свещи с медно ядро ​​е 30 хиляди км, иридиевите изкарват да 100 хиляди км. Ако свещите са повредени, горивото влиза в цилиндъра, но не се запалва. В допълнение към проблемите с двигателя, получавате и прекомерен разход на гориво.

Запушени горивни инжектори


Ако мръсотия от резервоара попадне в дюзата, тя може да започне да работи нестабилно и подаването на гориво може да не се случи навреме. В същото време ECU-то ще се опита да реши проблема, като увеличи подаването на гориво, което само ще увеличи неравномерното впръскване - понякога ще има твърде много гориво, което може дори да изтече през изпускателната система.

Налягане в гумите


Ниското налягане в гумите води до прекомерен разход на гориво. Движението става с по-голямо съпротивление, което означава, че двигателят работи с повече усилия и изразходва повече гориво. В студения сезон е особено лесно да направите грешка, защото на всеки 10 градуса трябва да добавяте или отнемате 0.1 атм от гумите. Когато температурата падне, налягането в гумите също пада, когато температурата се повиши, картината е обратна. Но тук е важно да запомните, че гумите се нагряват по време на шофиране, така че помпането им в студа с голям марж може да бъде опасно.

Сходимост на колелата


Липсата на реглаж, особено на преден мост карат двигателя да работи по-усилено, за да поддържа правилната скорост. Ако често се оказвате в дупки по пътищата, тогава вероятно си струва да коригирате сходимостта по-често.

Октаново число


Октановото число показва устойчивостта на горивото при детонация. Колкото по-високо е, толкова по-голяма компресия може да издържи горивото преди да започне детонацията. Обикновено горивната смес трябва да се запали от запалителната искра в най-високата точка на хода на компресия. Ако степента на компресия на вашия двигател е по-висока, а бензинът е по-нискооктанов, тогава в цилиндрите ще настъпи детонация, а не изгаряне на гориво. В резултат на това мощността ще бъде по-ниска и ще е необходимо повече бензин за покриване на същото разстояние. Също така си струва да се помни, че детонацията на горивото е опасна за двигателя.

Студен сезон


В този случай не можете да направите нищо, остава само да се примирите с факта, че през зимата консумацията е по-висока, отколкото през лятото. Двигателят има нужда от повече време да загрее, за да стане маслото отново течно и всичко да работи както трябва.

Нагар


Това се отнася до естественото стареене на двигателя. Постепенно навсякъде се образуват сажди и това е нормално. Но всички елементи на двигателя с вътрешно горене, включително клапаните, могат да страдат от прекомерно количество сажди. Най-често излишните въглеродни отлагания се образуват при двигатели със система за директно впръскване на гориво.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 44 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Българина от всичко разбира

    28 2 Отговор
    Скопява половината от изброените причини и "пуши и бяга" машината!
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Иван

    35 5 Отговор
    Причина номер 1 санкции!
  • 4 ТаУмВзе

    20 1 Отговор
    Като не джиткаш на електричка с газова Уредба на олио 3та ръка, така става.
  • 5 Колю

    29 6 Отговор
    Путин е виновен 😁😁
  • 6 Ами да

    23 5 Отговор
    Карайте по -малко!
  • 7 Приятел,

    13 1 Отговор
    повече от предвидения бюджет не харчи.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Протестиращ

    17 17 Отговор
    Ето ви още една причина: постоянно виждам хора влачещи се на 2-ра и 3-та предавка в града и вероятно след това се оплакват, че колите им харчат много, че горивата са скъпи, че заплатите им не стигат и т.н. Ако познаваш улиците, през повечето време спокойно се кара поне на 4-та с до 50 км/ч.

    Коментиран от #10, #11, #16

  • 10 Пич си бате

    24 8 Отговор

    До коментар #9 от "Протестиращ":

    Карай си с 50, махалата ша ти бутне отпред едно цигане, и после докато дофтаса на полицията колата, катуна щати е направил мека главата!
  • 11 Шофьор

    23 3 Отговор

    До коментар #9 от "Протестиращ":

    На много места в града има ограничения 30 км !
  • 12 Шофьор

    31 2 Отговор
    И сменяйте маслото на време ! Усещайте двигателя за предавките. Умната със спирачките.
  • 13 Pomp

    3 5 Отговор
    Смесете и дишайте. масло на 2 нива. не купувайте някой
  • 14 тая свещ е неработеща

    12 2 Отговор
    а новите бензинки подсказват с детонации. а най основно некачествени горива въпреки силните им цени и гъч на светофари вместо кръгови и подлези
  • 15 Прахосмукачка

    15 1 Отговор
    И прецакан термостат.
  • 16 Луд

    19 5 Отговор

    До коментар #9 от "Протестиращ":

    И аз мислих като теб ,но уви.По -високата предавка сваляше разхода на двигател с карбуратор,но какви са ми наблюденията от 1,9 ТДИ 105 коня 2008 Октавия 2. На един и същ участък на който мога да се движа на трета с 50 и на четвърта с 50 не се променя моментния разход.Проверено много пъти.Извън града където не мога да карам много бързо да речем 80-90 км най-много съм си правил експеримент понеже работя в друг град на 30 км от дома ми и пътувам всеки ден. Няма значение дали карам на 5 та или целия път ще го мина на 4 та .Разхода е един и същ.Дори към забелязал ,че ако се опитваш с 80 км в час да караш на 5 та разхода отива нагоре.Това съм го установил не само по борд а ,а и пълно пълно с идеална точност.И не говоря на 3 та с 80 см в час ,а много добре ме разби аш какво ти казвам.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Тоалетна хартия

    12 2 Отговор
    Ако си мърляч, ще харчи и не само гориво...Колата трябва винаги да е изправна, поне за да не направиш катастрофа!!! Виждал съм, нови коли, но не поддържани....
  • 20 Жоро

    7 0 Отговор
    И да си модерирате все сте си такива администратори малоумници
  • 21 qwerty

    14 0 Отговор
    с тия горива каквото и да предприемеш все ще си в преразход. търкалям дизел шест цилиндъра и вместо да свалям все покачвам разхода, особено откакто цените започнаха да скачат. всичкото ти в излезе на пазара
  • 22 ГерБераст

    5 3 Отговор
    Моя покровител ме научи на кражба, та я си краднем и не ми пука колко харчи
  • 23 Продължаваме Поскъпването

    16 3 Отговор
    Законите на физиката не важат в България. През лятото пълнех резервоара с газ за 15 лева. Сега през зимата вместо резервоара да се свие от студа и да поеме по-малко гориво какво става? Ами вчера при минус 10 градуса напълних същия резервоар вече за 25 лева. Значи, законите на физиката нещо не са верни. Виновни са Нютон, Айнщайн и Ръдърфорд.

    Коментиран от #25

  • 24 Хитлер

    0 0 Отговор
    Ето още 2 причини от мене.
    10.Форсиране и каране на високи обороти.
    11.Блокирани спирачни апарати.(аз лично за кратък период имах този проблем и ми гореше почти 20 на 100).
  • 25 Хитлер

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Продължаваме Поскъпването":

    Законите на физиката , течностите и газовете се свиват много по усезаемо от колкото металите.В случая зимата резервоара ти ще побира повече от колкото през лятото. Пропуснал си някой от класовете по физика май.