Невъзможно е да започнете да пестите гориво, без първо да разберете причините за високата му консумация. Мнението, че двигателят започва да "яде" повече бензин с възрастта е само отчасти вярно. Има и доста други причини. Ето девет от тях.
Запушен въздушен филтър
Въздушният филтър изисква редовна подмяна, необходим е за висококачествено подаване на въздух и създаване на смес от гориво и въздух. Въпреки факта, че инструкциите на производителя имат определени препоръки за подмяна, условията на работа на машините са различни и времето за подмяна е индивидуално.
Дефектна ламбда-сонда
Кислородният сензор на автомобила (или ламбда-сондата) също играе важна роля за разхода на гориво. При неизправност на този сензор, колата може да работи, причинявайки не само преразход, но и условна икономия на гориво. Сензорът предоставя информация за това колко гориво трябва да се подаде към помпата и инжекторите за висококачествена горивна смес. В зависимост от това колко неверни са данните, които предава към ECU-то, горивото ще се впръсква повече или по-малко от необходимото. И в двата случая това не е добре за вашия двигател.
Стари запалителни свещи
Още един консуматив във вашия автомобил, а животът на свещите зависи не само от пробега, но и от качеството на горивото, както и от материала на електродите на самите свещи. Средният експлоатационен живот на свещи с медно ядро е 30 хиляди км, иридиевите изкарват да 100 хиляди км. Ако свещите са повредени, горивото влиза в цилиндъра, но не се запалва. В допълнение към проблемите с двигателя, получавате и прекомерен разход на гориво.
Запушени горивни инжектори
Ако мръсотия от резервоара попадне в дюзата, тя може да започне да работи нестабилно и подаването на гориво може да не се случи навреме. В същото време ECU-то ще се опита да реши проблема, като увеличи подаването на гориво, което само ще увеличи неравномерното впръскване - понякога ще има твърде много гориво, което може дори да изтече през изпускателната система.
Налягане в гумите
Ниското налягане в гумите води до прекомерен разход на гориво. Движението става с по-голямо съпротивление, което означава, че двигателят работи с повече усилия и изразходва повече гориво. В студения сезон е особено лесно да направите грешка, защото на всеки 10 градуса трябва да добавяте или отнемате 0.1 атм от гумите. Когато температурата падне, налягането в гумите също пада, когато температурата се повиши, картината е обратна. Но тук е важно да запомните, че гумите се нагряват по време на шофиране, така че помпането им в студа с голям марж може да бъде опасно.
Сходимост на колелата
Липсата на реглаж, особено на преден мост карат двигателя да работи по-усилено, за да поддържа правилната скорост. Ако често се оказвате в дупки по пътищата, тогава вероятно си струва да коригирате сходимостта по-често.
Октаново число
Октановото число показва устойчивостта на горивото при детонация. Колкото по-високо е, толкова по-голяма компресия може да издържи горивото преди да започне детонацията. Обикновено горивната смес трябва да се запали от запалителната искра в най-високата точка на хода на компресия. Ако степента на компресия на вашия двигател е по-висока, а бензинът е по-нискооктанов, тогава в цилиндрите ще настъпи детонация, а не изгаряне на гориво. В резултат на това мощността ще бъде по-ниска и ще е необходимо повече бензин за покриване на същото разстояние. Също така си струва да се помни, че детонацията на горивото е опасна за двигателя.
Студен сезон
В този случай не можете да направите нищо, остава само да се примирите с факта, че през зимата консумацията е по-висока, отколкото през лятото. Двигателят има нужда от повече време да загрее, за да стане маслото отново течно и всичко да работи както трябва.
Нагар
Това се отнася до естественото стареене на двигателя. Постепенно навсякъде се образуват сажди и това е нормално. Но всички елементи на двигателя с вътрешно горене, включително клапаните, могат да страдат от прекомерно количество сажди. Най-често излишните въглеродни отлагания се образуват при двигатели със система за директно впръскване на гориво.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Българина от всичко разбира
13:18 13.03.2022
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Иван
13:21 13.03.2022
4 ТаУмВзе
13:21 13.03.2022
5 Колю
13:22 13.03.2022
6 Ами да
13:23 13.03.2022
7 Приятел,
13:34 13.03.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Протестиращ
Коментиран от #10, #11, #16
14:10 13.03.2022
10 Пич си бате
До коментар #9 от "Протестиращ":
Карай си с 50, махалата ша ти бутне отпред едно цигане, и после докато дофтаса на полицията колата, катуна щати е направил мека главата!14:14 13.03.2022
11 Шофьор
До коментар #9 от "Протестиращ":
На много места в града има ограничения 30 км !14:19 13.03.2022
12 Шофьор
14:22 13.03.2022
13 Pomp
14:38 13.03.2022
14 тая свещ е неработеща
14:49 13.03.2022
15 Прахосмукачка
16:18 13.03.2022
16 Луд
До коментар #9 от "Протестиращ":
И аз мислих като теб ,но уви.По -високата предавка сваляше разхода на двигател с карбуратор,но какви са ми наблюденията от 1,9 ТДИ 105 коня 2008 Октавия 2. На един и същ участък на който мога да се движа на трета с 50 и на четвърта с 50 не се променя моментния разход.Проверено много пъти.Извън града където не мога да карам много бързо да речем 80-90 км най-много съм си правил експеримент понеже работя в друг град на 30 км от дома ми и пътувам всеки ден. Няма значение дали карам на 5 та или целия път ще го мина на 4 та .Разхода е един и същ.Дори към забелязал ,че ако се опитваш с 80 км в час да караш на 5 та разхода отива нагоре.Това съм го установил не само по борд а ,а и пълно пълно с идеална точност.И не говоря на 3 та с 80 см в час ,а много добре ме разби аш какво ти казвам.18:04 13.03.2022
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Тоалетна хартия
19:31 13.03.2022
20 Жоро
20:09 13.03.2022
21 qwerty
20:30 13.03.2022
22 ГерБераст
22:25 13.03.2022
23 Продължаваме Поскъпването
Коментиран от #25
00:31 14.03.2022
24 Хитлер
10.Форсиране и каране на високи обороти.
11.Блокирани спирачни апарати.(аз лично за кратък период имах този проблем и ми гореше почти 20 на 100).
14:10 04.05.2022
25 Хитлер
До коментар #23 от "Продължаваме Поскъпването":
Законите на физиката , течностите и газовете се свиват много по усезаемо от колкото металите.В случая зимата резервоара ти ще побира повече от колкото през лятото. Пропуснал си някой от класовете по физика май.14:12 04.05.2022