Издръжливостта на автомобила до голяма степен зависи от характеристиките на експлоатацията му. Показваме ви някои вредни навици, които се отразяват пагубно на окачването на автомобилите.
Каране през локви през зимата
В случай на намокряне преди замръзване, гумираните възли се разкъсват. Водата, която попада в пролуките между метала и гумените детайли от окачването, замръзва и разваля материала с течение на времето.
Отказ от загряване
разказвали сме ви, че елементите на окачването също трябва да се загреят, особено в студено време. След паркиране и престой в студена нощ, подвижните компоненти на окачването не издържат на сериозни натоварвания „на студено“. Окачването трябва да се натоварва постепенно: първоначално (а и не само) неравностите по пътя трябва да се минават внимателно, а смяната на лентата и управлението трябва да се извършват плавно.
Претоварване
Товароносимостта на лек автомобил се изчислява, като се вземат предвид пътниците. Предполага се, че теглото, което може да носи средностатистически автомобил е около 500 кг, но то трябва да бъде разпределено равномерно в автомобила. Ако багажникът обаче е претоварен до горе, тогава задната ос ще получи непоносимо натоварване, което ще доведе до повреда на елементите на окачването.
Монтиране на големи колела
Големите джанти с нископрофилни гуми ще добавят още 5-10 кг към теглото на стандартните. Това е допълнително натоварване на всички елементи на окачването, но по-лошото е, че нископрофилната гума абсорбира ударите по-зле при шофиране през неравности.
Всички елементи на окачването зависят един от друг, така че навременната подмяна на консумативите ще позволи да се избегнат сериозни повреди в бъдеще.