Кондензаторните бустери (стартери) си остават меко казано непопулярни, въпреки че са на пазара отдавна и имат редица предимства пред акумулаторите. Те могат да доставят по-силен ток и характеристиките им не се влошават при студ. Кондензаторните усилватели се зареждат за няколко минути и могат да абсорбират достатъчно заряд, за да стартират двигателя дори без акумулатор.
Експертите от Za Rulem, най-старото и авторитетно автомобилно издание в Русия, Михаил Колодочкин и Алексей Ревин , решиха да разберат причината за непопулярността на кондензаторните стартери и факта, че те са способни (както уверяват производителите) да стартират двигател без акумулатор.
За тестване избират четири пускови установки: Berkut Specialist, Inspector Charger, TopDiag и Utrai. Първите две, според производителите, са предназначени, наред с други неща, да стартират двигателя на автомобила с изваден от него акумулатор.
Но въпреки обещанията на производителите, нито устройството на Berkut, нито това на Charger успяват да се справят със задачата и да стартират двигателя на автомобил (в случая Lada Largus) с изваден акумулатор.