Почти всички производители на автомобили гарантират стабилно стартиране на двигателя, средно до „минус 20“, а всичко по-ниско е проблем за самите собственици. Но едно е да стартирате кола в студено време, дори и да ви е "паднал" акумулаторът, а съвсем друго нещо е да ви се наложи да размразявате замръзнали технически течности. При каква температура те губят полезните си свойства, ви разказваме сега.
Гориво
Да започнем с основната течност в автомобила - горивото. Бензинът замръзва при температури под 70 градуса, но дизеловото гориво замръзва при минус 35. Освен това става дума за дизелово гориво, предназначено за зимна употреба. Лятната нафта ще се сгъсти веднага щом термометърът падне под 10 градуса под нулата.
Антифриз
Що се отнася до охлаждащата течност, има и редица температурни разлики. Например, антифриз G11, като правило, замръзва при температури от -30 до -50 градуса, докато G12 и G12+ издържат на ниски температури до минус 40. Но антифриз под формата на етиленгликол може да се провали дори когато температурата падне до -15 градуса по Целзий.
Вярно е, че в зависимост от пропорцията на антифриз, смесен с дестилирана вода, може да се направи така, че за този показател достигне до -67 градуса. Следователно е необходимо охлаждащата течност да се разрежда в правилната пропорция и да се добавя, ако е необходимо, в концентрирана форма.
Течност за чистачки
И докато с горивото и антифриза всичко е много ясно, то течностите за миене на предното стъкло на базата на изопропилов алкохол „умират“ средно при „минус 16-18“, а тези, които продължават да изпълняват задачите си на по-голям студ, се създават с помощта на метанол. Последният, припомняме, има пагубен ефект върху човешкото здраве и е забранен за използване в устройства за измиване на предното стъкло от 2000 г. Въпреки това няма да е трудно да закупите такава течност.
Масло
И накрая, моторно масло. Най-ефективните се считат за смазочни материали 0W−20, които гарантирано завъртат коляновия вал, когато температурата падне до „минус 35−40C“. Но такова студено време се случва рядко по нашите географски ширини, така, че е препоръчително да използвате масло с маркировка 5W−30 и 5W−40, особено след като те са по-адаптирани към повишени температури на околната среда. С други думи, през топлия сезон няма да се налага отново да сменяте маслото.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 1111
Коментиран от #5
17:39 08.12.2023
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
метилов алкохол 😀😀😀
Коментиран от #3
19:33 08.12.2023
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Основния проблен
05:24 09.12.2023
5 Турбо
До коментар #1 от "1111":
В кварталната ви бензиностанция може да ти продават евтина лятна нафта.Зареждам само в големите вериги бензиностанции,като слагам допълнително добавка против замръзване,когато паднат температурата под -20 .В резултат нафтата не ми е замръзвала никога,за 40 години шофиране.09:43 09.12.2023
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Чукча писател
Маслото не върти коляновия вал, то само смазва
Коментиран от #9
03:33 10.12.2023
9 Смешно
До коментар #8 от "Чукча писател":
Значи за да завъртиш коляновия вал, трябва да се завърти маслената помпа, която е потопена в картера с маслото. Ако то е сгъстено или гъсто по-трудно ще върти коляновия вал.Коментиран от #11
07:41 11.12.2023
10 Бай-Пеню
10:26 11.12.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.