Илон Мъск, главен изпълнителен директор на Tesla, отдавна е известен с твърдото си противопоставяне на традиционната реклама - позиция, която през годините е спестила на компанията значителни суми и е била широко разглеждана като стратегически ход. Вместо това Tesla разчиташе на култовите последователи на Мъск, подкрепата на ентусиастите и препоръките от уста на уста от собствениците на Tesla, за да популяризира своите автомобили.
Неотдавнашните събития обаче предполагат отклонение от този подход. Тази седмица Tesla възстанови присъствието си във Facebook - платформа, която беше напуснала покрай скандала с Cambridge Analytica през 2018 г., и започна да пуска платени реклами. Тази промяна показва, че както Мъск, така и Tesla вярват, че инвестирането в реклама е необходимо за поддържане на ръста на продажбите.След като първоначалната вълна от ранни потребители на електромобили в голяма степен е закупила своите превозни средства, Tesla и нейните конкуренти сега са изправени пред предизвикателството да убедят по-широк кръг от населението в предимствата на електрическите превозни средства.
Рекламирането в платформи като Facebook, Instagram, TikTok и YouTube позволява на Tesla да достигне до по-широка аудитория и потенциално да стимулира продажбите, като разпространява посланието си. Решението да се възползва от традиционната реклама съвпада със спада в търсенето на електрически превозни средства, което се отразява на продажбите на Tesla и на представянето на цената на акциите. Акциите на Tesla отбелязаха значителен спад, като от над 240 долара в началото на годината спаднаха до около 180 долара, което според Quartz ги прави най-зле представящата се акция в S&P 500 за 2024 г. Тази промяна в стратегията отразява адаптирането на Tesla към променящата се пазарна динамика и необходимостта да запази конкурентното си предимство на пазара на електрически превозни средства.