Илон Мъск, главен изпълнителен директор на Tesla, отдавна е известен с твърдото си противопоставяне на традиционната реклама - позиция, която през годините е спестила на компанията значителни суми и е била широко разглеждана като стратегически ход. Вместо това Tesla разчиташе на култовите последователи на Мъск, подкрепата на ентусиастите и препоръките от уста на уста от собствениците на Tesla, за да популяризира своите автомобили.
Неотдавнашните събития обаче предполагат отклонение от този подход. Тази седмица Tesla възстанови присъствието си във Facebook - платформа, която беше напуснала покрай скандала с Cambridge Analytica през 2018 г., и започна да пуска платени реклами. Тази промяна показва, че както Мъск, така и Tesla вярват, че инвестирането в реклама е необходимо за поддържане на ръста на продажбите.След като първоначалната вълна от ранни потребители на електромобили в голяма степен е закупила своите превозни средства, Tesla и нейните конкуренти сега са изправени пред предизвикателството да убедят по-широк кръг от населението в предимствата на електрическите превозни средства.
Рекламирането в платформи като Facebook, Instagram, TikTok и YouTube позволява на Tesla да достигне до по-широка аудитория и потенциално да стимулира продажбите, като разпространява посланието си. Решението да се възползва от традиционната реклама съвпада със спада в търсенето на електрически превозни средства, което се отразява на продажбите на Tesla и на представянето на цената на акциите. Акциите на Tesla отбелязаха значителен спад, като от над 240 долара в началото на годината спаднаха до около 180 долара, което според Quartz ги прави най-зле представящата се акция в S&P 500 за 2024 г. Тази промяна в стратегията отразява адаптирането на Tesla към променящата се пазарна динамика и необходимостта да запази конкурентното си предимство на пазара на електрически превозни средства.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Българин
09:52 28.03.2024
2 Нещо което е ТОП
Коментиран от #6
09:58 28.03.2024
3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
10:06 28.03.2024
4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
10:10 28.03.2024
5 Нормално
11:07 28.03.2024
6 ан тей
До коментар #2 от "Нещо което е ТОП":
само че не топ и за това бълват реклами на всякъде11:12 28.03.2024
7 Пепси
12:59 28.03.2024
8 омъскаряване
17:21 28.03.2024
9 Гост
10:20 29.03.2024
10 Вестник
В това няма нищо вярно!
Чуждите телевизии постоянно въртят реклами на Тесла.
Във почти всяко чуждо списание и вестник може да се види реклама на Тесла.
Коментиран от #11
13:43 29.03.2024
11 Вестник без пари
До коментар #10 от "Вестник":
Илон Мъск не е против рекламата по принцип. Просто не е превърженик на платената реклама, след като може да я направи безплатно и да влезе в всички вестници и телевизии без изключение на цената на едно счупено стъкло на пикап. Ако трябваше да плати за всичкото медийно присъствие само в този ден за представянето на пикапа, вероятно трябваше да плати милиарди. Допускам, че говориш за такава безплатна реклама?14:40 29.03.2024