Тази скандинавска страна вече се счита за европейски лидер във въвеждането на транспорт на дълги разстояния: пощенският отдел на страната PostNord вече е добавен към условния клуб на собствениците на най-дългите камиони.
Първият 34-метров пощальонски камион тръгна по пътищата на Швеция. Транспортното средство за дълги разстояния е по-дълъго от син кит и има 30 процента повече полезен товар от класическите пощенски камиони. За това пише PostNord на сайта си.
Такава технология за доставка означава по-малко курсове и същевременно по-голям тонаж на доставен товар. Ще има по-малко емисии и, което е важно за собственика на автопарка, ще се запази по-добре ресурсът на системите на камиона и ремаркето.
Камионът за дълги разстояния, състоящ се от главен влекач Volvo и няколко ремаркета, ще доставя поща между Гьотеборг и Йоребру. В Швеция стават популярни такива "комплекти" с дължина 34.5 метра.
Търсенето започна да нараства след промяната в разпоредбите на 1 декември 2023 г. Дългите 34 метра пътни влакове с общо тегло до 74 тона са приключили тестовия си период и вече са окончателно одобрени за използване по шведските пътища.
За такива камиони са определени и отделни участъци от пътищата, обхващащи предимно южната част на страната, както и един маршрут по цялото източно крайбрежие. Първият автовлак с дължина 34 метра се появи във флота на PostNord в средата на юни.
Обучението на водачите вече е приключило и дългият 34-метров камион трябва да започне редовни курсове. Според предварителните изчисления такова дълго превозно средство на 1 куб. м товари ще консумират 4-6% по-малко гориво от класическите 25-метрови камиони. Следователно ще има по-ниски разходи за закупуване на дизелово гориво и по-ниски емисии на CO2.