Катастрофата със самолет "Сухой Суперджет-100" в "Шереметиево" може да е станала заради това, че екипажът не е изключил част от оборудването при влизане в гръмотевична буря, съобщи за РИА Новости член на съвета на висшия офицерски състав на общоруската организация "Офицерите на Русия", заслужил пилот Юрий Ситник.
"Самолетът се е подчинил на рулирането, самолетът е слушал волята на пилота. Сега ще започнат да свеждат всичко до проблеми със самолета, с полосата, с времето. Но в "Сухой Суперджет-100" за години експлоатация 13 пъти е попадала мълния, нищо не е ставало със самолета. Летците-изпитатели конкретно са летели, търсили са градоносни облаци, мълнии, гледали са какво ще стане със самолета и нищо не се е случвало", разказа Ситник, предаде News.bg.
В същото време той заяви, че пилотът на аварийния полет, според него, "при влизане в зона на гръмотевична буря не е изключил първия комплект за автопилота, не е изключил и първия комплект на локатора и не е изключил един от комплектите на радиостанцията". "За това са останали без връзка, останали са без автоматика", заяви Ситник.
Във вторник средствата за масова информация публикуваха разшифровка на разговорите на пилотите с диспечера. Източник е потвърдил нейната автентичност. От разговорите става ясно, че ударът на мълнията е нанесъл съществени щети. По време на снижаването пилотите са използвали една от най-точните съвременни системи на автоматичен заход на пистата - пътеката на курса. Заради това, те ежеминутно получават коригиращи команди от диспечера по резервен канал за радиовръзка.
Самолетът "Сухой Суперджет-100" на "Аерофлот", с полет от Москва за Мурманск на 5 май вечерта извънредно се върна на летище "Шереметиево" и извърши твърдо кацане след 28 минути полет. При кацането му се счупи шасито и двигателите избухнаха в пламъци. Според данни на Хидрометеорологичната служба на Русия, в същия ден в Подмосковието имаше гръмотевична буря. При катастрофата от 78 души на борда загинаха 41.
Следователите разглеждат различните версии на извънредни произшествия. Сред основните причини за катастрофата се смята недостатъчна квалификация на пилотите, диспечерите и техниците, които оглеждат самолета преди излитане, а също и неизправност на самолета и лоши метеорологични условия.