Sephora, търговецът на дребно на козметика, собственост на LVMH, се съгласи да продаде руския си филиал, което го прави най-новата марка, която се изтегля от страната след нахлуването ѝ в Украйна, пише lifestyle.livemint.com.
LVMH продава руския бизнес на Sephora на местния генерален мениджър, съобщи компанията в понеделник в изявление по имейл. В началото на март групата временно затвори своите руски магазини.
Изтеглянето на Sephora идва след като европейските и американските санкции срещу страната направиха операциите в Русия все по-сложни. Тя се присъединява към Nike Inc., която също заяви миналия месец, че напуска Русия.
Водещите европейски луксозни марки Burberry, Hermes, собственикът на Cartier Richemont, Kering и Chanel временно затвориха магазините си в Русия след нахлуването в Украйна, което предизвика вълна от санкции от Съединените щати и Европейския съюз.
Sephora каза, че сделката, която ще отвори пътя за повторното отваряне на веригата, подлежи на антитръстово разрешение. Не се разкрива цената на сделката.
Ходът ще осигури „приемственост“ за служителите, според Sephora, която е наела 1200 служители в 88 руски магазина и в операции за поддръжка на уебсайта на компанията в страната.
Новият собственик ще управлява бизнеса под марката “Ile de Beaute”.
Русия представлява около 2% до 3% от световния пазар за лични луксозни стоки, според оценките на Bain.
Sephora е втората най-голяма марка на LVMH по приходи след Louis Vuitton и шестата най-печеливша марка, според оценки на HSBC. LVMH не разбива финансовите резултати по марки.