Провоенните инфлуенсъри в Русия генерират големи приходи от реклама при отазяването на конфликта в социалните медии, съобщи Би Би Си.
Би Би Си посочва, че наред с всекидневната дажба от ужасяващи видеоклипове на удари с дронове и фалшиви твърдения за украинския президент Володимир Зеленски, така наречените инфлуенсъри поместват реклами за всичко – от криптовалута до мода. Известни в Русия като „Z-блогъри“ заради подкрепата си за войната, обичайно символизирана с буквата Z, те често са включени в руската армия и публикуват кадри от фронтовата линия, където призовават младите руснаци да се записват в нейните редици.
От началото на нахлуването на Русия в Украйна през февруари 2022 година те печелят милиони последователи в социалната медийна платформа Telegram, към която се обръщат много руснаци, след като президентът Владимир Путин забрани Instagram, Facebook и Twitter. Тази „експлозия“ от потребители доведе до скок на рекламния пазар на Telegram и провоенните инфлуенсъри се възползват от това, посочва Би Би Си.
Те продават място за реклама на компании, които искат да стигнат до тази по-млада аудитория.
Членове на екипа на Би Би Си за борба с глобалната дезинформация, представили се за собственици на хотели, са се опитали да разберат какви са тарифите за реклама. Те са се свързали с едни от големите „играчи“ в този бизнес – Александър Котс, ветеран-кореспондент на проправителствен вестник с повече от 600 000 последователи в личния му канал в Telegram и може би най-известният блогър Семьон Пегов, познат като WarGonzo с повече от 1,3 милиона последоавтели. Сумите за реклама варират от 440 до 1550 паунда при положение, че средната месечна заплата в Русия е 550 паунда, уточнява Би Би Си.