ТЕМА: Тест драйв

Тест на употребяван Great Wall

Публикувана: 21 Юни, 2016 10:14
58 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 36150

За китайските автомобили с повишена проходимост, които се произвеждат у нас край Ловеч, сме ви разказвали много. Сега обаче ще спрем вниманието ви на един употребяван екземпляр. Идеята ни е да разберем какво се случва с тези коли, когато навъртят определени километри. От Litex Motors ни предоставиха за тест, автомобил от модела H6, който е произведен у нас и вече е с пробег от близо 90 000 километра. Въпросният кросоувър е произведен в родната фабрика преди две години. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

H6, който се явява наследник на всъдеходите H3 и H5, но като цяло има малко общо с тях. Автомобилът е разработен от бившия дизайнер на Mercedes-Benz Андреас Дойфел, който преди това прави второто поколение на ML, както и най-големия щутгартски всъдеход GL. В задната част на кросоувъра се долавят сходни черти с VW Touareg и Porsche Cayenne, а интериорната част е решена в стил Honda CR-V. Въпреки тези сходства H6 има собствено лице и подчертан европейски облик. И днес визията изглежда доста модерна и спокойно можем да кажем, че не отстъпва на доказаните европейски и азиатски аналози. Това, което забелязахме като минус по екстериора е изпотяването на вградените в страничните огледала мигачи, което явно е производствен недостатък. Иначе всички пластмаси, включително и тези на фаровете са в много добро състояние. Лаковото покритие и боята - също.

Интериор

Автомобилът, предоставен ни за тест, разполага с изцяло кожен салон. За двете години, през които е бил използван, кожата почти не е захабена. Леко износване се забелязва по страничните части на седалките, които са от изкуствена кожа, като естествено това най-ясно личи на шофьорската седалка. Като цяло салонът е изключително запазен, скърцания и паразитни шумове няма, уплътненията на вратите са в изключително добро състояние, а съвсем леко износване се забелязва по горната част на арматурното табло. Многото екстри, които допълват комфортното усещане при пътуване работят безотказно. Единственият проблем е в мултимедийната система, но той не е свързан с употребата на автомобила. Мултимедията не разполага с всички познати ни функции, една от които е навигационната система. Уредите са информативни и отчитат всички основни дейности на автомобила. Багажното пространство е огромно и подобно на предходното поколение на Honda CR-V, е разделено на две. Като цяло е видно, че качеството на материалите и това на българската сглобка са на доста прилично ниво.

Двигател и ходови характеристики

Новият дизелов мотор на марката, който е собствена разработка е с работен обем два литра, разполага с турбо компресор с променлива геометрия на лопатките (Borg Warner), а мощността му е 143 к.с. И сега, след 90 000 километра пробег е много икономичен, динамичен е, като единствения му недостатък е свързан с по-изразената турбо дупка. За двете години не са му правени никакви капитални ремонти, като автомобила е влизал в сервиза само за планирана смяна на масло и консумативи. Окачването е стегнато, хлабини няма, а оригиналните гуми са в отлично състояние. Това, което ни направи впечатление е една идея по-неинформативния волан, но този минус е трудно забележим и може да се причисли към графата несъществени. В заключение можем да кажем, че след двугодишна употреба, техническото състояние на колата е много добро, като още веднъж ще отбележим, че по употребяваната H6-ица не са правени никакви непланирани ремонти. Тоест, колата не показва дефекти по основните възли и агрегати.

Цена
Great Wall H6 Premium 2.0D 4x4 - автомобилът, който ни бе предоставен за тест струва като нов 45 490 лева с ДДС. В момента пазарната цена на конкретния екземпляр (на 2 години и с пробег 90 000 км е около 22 500 лв. Оказва се, че обезценяването не е по-различно от това на конкурентите и кросоувъра с щампа "Made in Bulgaria" е добра алтернатива и на пазара за употребявани автомобили.

Научете повече подробности за моделите на Great Wall от ТУК

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Слави Трифонов
Телевизионният водещ към актьорите от екипа си, разиграващи скечове пред парламента по време на поредния протест за въвеждането на мажоритарния вот.
Днес по-рано ще си тръгваме, колеги, защото изчерпахме тоя "пърформанс" и започнахме да си мълчим"

Още бисери