ТЕМА: Тест драйв

Тест на употребяван Great Wall

Публикувана: 21 Юни, 2016 10:14
58 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 34818

За китайските автомобили с повишена проходимост, които се произвеждат у нас край Ловеч, сме ви разказвали много. Сега обаче ще спрем вниманието ви на един употребяван екземпляр. Идеята ни е да разберем какво се случва с тези коли, когато навъртят определени километри. От Litex Motors ни предоставиха за тест, автомобил от модела H6, който е произведен у нас и вече е с пробег от близо 90 000 километра. Въпросният кросоувър е произведен в родната фабрика преди две години. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

H6, който се явява наследник на всъдеходите H3 и H5, но като цяло има малко общо с тях. Автомобилът е разработен от бившия дизайнер на Mercedes-Benz Андреас Дойфел, който преди това прави второто поколение на ML, както и най-големия щутгартски всъдеход GL. В задната част на кросоувъра се долавят сходни черти с VW Touareg и Porsche Cayenne, а интериорната част е решена в стил Honda CR-V. Въпреки тези сходства H6 има собствено лице и подчертан европейски облик. И днес визията изглежда доста модерна и спокойно можем да кажем, че не отстъпва на доказаните европейски и азиатски аналози. Това, което забелязахме като минус по екстериора е изпотяването на вградените в страничните огледала мигачи, което явно е производствен недостатък. Иначе всички пластмаси, включително и тези на фаровете са в много добро състояние. Лаковото покритие и боята - също.

Интериор

Автомобилът, предоставен ни за тест, разполага с изцяло кожен салон. За двете години, през които е бил използван, кожата почти не е захабена. Леко износване се забелязва по страничните части на седалките, които са от изкуствена кожа, като естествено това най-ясно личи на шофьорската седалка. Като цяло салонът е изключително запазен, скърцания и паразитни шумове няма, уплътненията на вратите са в изключително добро състояние, а съвсем леко износване се забелязва по горната част на арматурното табло. Многото екстри, които допълват комфортното усещане при пътуване работят безотказно. Единственият проблем е в мултимедийната система, но той не е свързан с употребата на автомобила. Мултимедията не разполага с всички познати ни функции, една от които е навигационната система. Уредите са информативни и отчитат всички основни дейности на автомобила. Багажното пространство е огромно и подобно на предходното поколение на Honda CR-V, е разделено на две. Като цяло е видно, че качеството на материалите и това на българската сглобка са на доста прилично ниво.

Двигател и ходови характеристики

Новият дизелов мотор на марката, който е собствена разработка е с работен обем два литра, разполага с турбо компресор с променлива геометрия на лопатките (Borg Warner), а мощността му е 143 к.с. И сега, след 90 000 километра пробег е много икономичен, динамичен е, като единствения му недостатък е свързан с по-изразената турбо дупка. За двете години не са му правени никакви капитални ремонти, като автомобила е влизал в сервиза само за планирана смяна на масло и консумативи. Окачването е стегнато, хлабини няма, а оригиналните гуми са в отлично състояние. Това, което ни направи впечатление е една идея по-неинформативния волан, но този минус е трудно забележим и може да се причисли към графата несъществени. В заключение можем да кажем, че след двугодишна употреба, техническото състояние на колата е много добро, като още веднъж ще отбележим, че по употребяваната H6-ица не са правени никакви непланирани ремонти. Тоест, колата не показва дефекти по основните възли и агрегати.

Цена
Great Wall H6 Premium 2.0D 4x4 - автомобилът, който ни бе предоставен за тест струва като нов 45 490 лева с ДДС. В момента пазарната цена на конкретния екземпляр (на 2 години и с пробег 90 000 км е около 22 500 лв. Оказва се, че обезценяването не е по-различно от това на конкурентите и кросоувъра с щампа "Made in Bulgaria" е добра алтернатива и на пазара за употребявани автомобили.

Научете повече подробности за моделите на Great Wall от ТУК

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Димитър Делчев
Политикът от Реформаторския блок Димитър Делчев с прогноза за кабинета
Правителството е като кола с развити болтове, която ще катастрофира"

Още бисери