За китайските автомобили с повишена проходимост, които се произвеждат у нас край Ловеч, сме ви разказвали много. Сега обаче ще спрем вниманието ви на един употребяван екземпляр. Идеята ни е да разберем какво се случва с тези коли, когато навъртят определени километри. От Litex Motors ни предоставиха за тест, автомобил от модела H6, който е произведен у нас и вече е с пробег от близо 90 000 километра. Въпросният кросоувър е произведен в родната фабрика преди две години. Ето и впечатленията ни.
H6, който се явява наследник на всъдеходите H3 и H5, но като цяло има малко общо с тях. Автомобилът е разработен от бившия дизайнер на Mercedes-Benz Андреас Дойфел, който преди това прави второто поколение на ML, както и най-големия щутгартски всъдеход GL. В задната част на кросоувъра се долавят сходни черти с VW Touareg и Porsche Cayenne, а интериорната част е решена в стил Honda CR-V. Въпреки тези сходства H6 има собствено лице и подчертан европейски облик. И днес визията изглежда доста модерна и спокойно можем да кажем, че не отстъпва на доказаните европейски и азиатски аналози. Това, което забелязахме като минус по екстериора е изпотяването на вградените в страничните огледала мигачи, което явно е производствен недостатък. Иначе всички пластмаси, включително и тези на фаровете са в много добро състояние. Лаковото покритие и боята - също.
Автомобилът, предоставен ни за тест, разполага с изцяло кожен салон. За двете години, през които е бил използван, кожата почти не е захабена. Леко износване се забелязва по страничните части на седалките, които са от изкуствена кожа, като естествено това най-ясно личи на шофьорската седалка. Като цяло салонът е изключително запазен, скърцания и паразитни шумове няма, уплътненията на вратите са в изключително добро състояние, а съвсем леко износване се забелязва по горната част на арматурното табло. Многото екстри, които допълват комфортното усещане при пътуване работят безотказно. Единственият проблем е в мултимедийната система, но той не е свързан с употребата на автомобила. Мултимедията не разполага с всички познати ни функции, една от които е навигационната система. Уредите са информативни и отчитат всички основни дейности на автомобила. Багажното пространство е огромно и подобно на предходното поколение на Honda CR-V, е разделено на две. Като цяло е видно, че качеството на материалите и това на българската сглобка са на доста прилично ниво.
Новият дизелов мотор на марката, който е собствена разработка е с работен обем два литра, разполага с турбо компресор с променлива геометрия на лопатките (Borg Warner), а мощността му е 143 к.с. И сега, след 90 000 километра пробег е много икономичен, динамичен е, като единствения му недостатък е свързан с по-изразената турбо дупка. За двете години не са му правени никакви капитални ремонти, като автомобила е влизал в сервиза само за планирана смяна на масло и консумативи. Окачването е стегнато, хлабини няма, а оригиналните гуми са в отлично състояние. Това, което ни направи впечатление е една идея по-неинформативния волан, но този минус е трудно забележим и може да се причисли към графата несъществени. В заключение можем да кажем, че след двугодишна употреба, техническото състояние на колата е много добро, като още веднъж ще отбележим, че по употребяваната H6-ица не са правени никакви непланирани ремонти. Тоест, колата не показва дефекти по основните възли и агрегати.
Научете повече подробности за моделите на Great Wall от ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тошко
Коментиран от #41, #42
10:24 21.06.2016
2 Хикса
10:49 21.06.2016
3 Миро
10:55 21.06.2016
5 greatwallpridesofiagaypride
Коментиран от #8
10:59 21.06.2016
6 гост
Инак салона е просторен, седалките са удобни, багажника със сигурност не е огромен, но добър. Качеството на допир е по-добро от очакваното и със сигурност по-добро от много други конкуренти в този сегмент. Повече се доближава до ФВ, а Кия е евтина сппрямо ГУ.
Най-много ми хареса затварянето на вратите и возията. Това е лично мнение от личен опит и за 20х.лв ги изкупуват веднага от мобилето, струват си според мен, но на вторичен пазар.
11:04 21.06.2016
7 Иван
11:05 21.06.2016
8 Караман
До коментар #5 от "greatwallpridesofiagaypride":
Кой ти кара 15 годишни коли бе. Статията си е ОК.11:07 21.06.2016
9 Косматия
Мое и да се замисля, ако некой ден го пооправят да заприлича на кола.
Но дотогава:
1. Калпави подлакътници. Като си сложа ръката потдават. Малки са.
2. Турбо ямата сте я описали добре, що не написахте че на тва чудо му трябва половин час да засили от 0 до 100?
3. Ръчните му скорости за като на ЗИЛ. Всеки път на различно място.
И тъй нататък.
Извън пътя не съм го карал щото ме достраша че не беше мой и ако го строша щяха да ми се сърдят.
11:36 21.06.2016
10 Добри
Карах 2 год. служебна Н4,уникален таралясник,нещо средно между ЗИЛ и лека кола,така че мисля че новите модели са само лъскава фасада.Не ми се вярва чак толкова да са подобрили качеството.
12:51 21.06.2016
11 onq s konq
13:02 21.06.2016
12 Бай Иван
Салоните се изпокъсаха на всички, отказват чистачки километржи, джантите трябва да ги затягаш с тръба защото се разхлабват от движението.
А за возията да не говорим, който се вози на задната седалка неможе да говори (от подскачането) защото започва да заеква.
Е няма такава глупава кола!!!!!!!!!!!!!!!
Коментиран от #13, #61
13:18 21.06.2016
13 Караиванов
До коментар #12 от "Бай Иван":
И аз карам такава служебна и съвсем не съм съгласен с теб. Нашата е на 120 000 и състоянието и е много близко до това на колата от статията. Никакви ремонти не сме и правили, така, че замисли се дали колата е глупава или задкормилните устройства.13:30 21.06.2016
14 petkov
13:48 21.06.2016
15 Аспарух
13:57 21.06.2016
16 Гост
При този огромен избор не съм сигурен, че бих избрал грейт уоу-а.
14:22 21.06.2016
17 Georgi Zarkov
По скоро това ако се случи съответната марка би трябвало незабавно да фалира и да се оттегли от пазара. Или вече и до там стигнахме да се радваме на колата си и да се чувстваме късметлии ако ни изкара безаварийно 2 години. Леле докъде стигнахме, да злоупотребяваме със собствените си инженерни постижения, които сме имали през изминалия век с цел по бързо забогатяване от страна на автомобилните компании.
Карайте си старите ветерани от 90-те години и си ги поддържайте и ще видите, че когато забранят ДВГ (което най-вероятно ще стане през следващите 20-30 години) те още ще ви бъдат верни на по 40-50 години а новите и изнежени модели няма да могат да навъртят и 300 000 хиляди км без никакви проблеми.
Коментиран от #19
14:26 21.06.2016
18 войлекс
Я дйте теста на Волекса, дето му се чупи задната ос и колелата хващат къра.
За това го спряха от производство.;)
14:43 21.06.2016
19 МаКаТа
До коментар #17 от "Georgi Zarkov":
Въпросът е основно ще даде ли фабрични дефекти, сглобката лоша ли е, ще се появят ли скърцания и др. такива работи, което се разбира още след първата година, както беше писал някой по-долу. Така че тестчето е напълно смислено.14:46 21.06.2016
20 упс
14:48 21.06.2016
21 Теодор
15:05 21.06.2016
22 Гост
Коментиран от #24
15:08 21.06.2016
23 Тони
За дизеловите агрегати на Litex Motors имам нищожни наблюдения. За бензиновите смело заявявам, че са здрави и издръжливи сглобки. Понасят нашите пътища, но разхода им е с 1-2 литра по-висок от всички останали конкуренти. Говоря за бензиновите модели.
15:10 21.06.2016
24 гост
До коментар #22 от "Гост":
Карал ли си ГУ? За да сравняваш трябва да си карал. Аз съм карал и двете, но сравнение не може и да има. Дъстър е за по-груб път, докато ГУ си е градски джип. ГУ е по-тих, по-мощен, много по-добре вози, оборудването му е много по-луксозно, а на външен вид също е по-симпатичен. Като теглиш чертата ГУ е малко по-скъп, но е по-горен клас и получаваш пълноразмерен СУВ с високо качество, докато дъстър е излети на село, опитай се да качиш 4 човека и виж дали е удобен за семейна кола.Бих избрал ГУ, но според мен нова кола си струва да се купува за семейна само ако се въртят много километри, а не за кеф, поне не на нашите възможности.
15:17 21.06.2016
25 Гост
Коментиран от #26
16:07 21.06.2016
26 войлекс
До коментар #25 от "Гост":
Волекса е спрян от производство заради фабричен дефект, т.е. вече не се произвежда, сглабя, а собствениците гледат да се отърват от него.В мобилето се продават изгодно Волекси на малко километри, ама определено си е рисковано да го караш.
16:27 21.06.2016
27 ДИК
16:34 21.06.2016
28 Водач на МПС
16:38 21.06.2016
29 Иван
16:58 21.06.2016
30 Georgi Zarkov
Доста по добрия вариант според мен.
17:22 21.06.2016
31 Vesko
17:26 21.06.2016
32 Пурко
Коментиран от #40, #59
17:48 21.06.2016
33 Стоян Ангелов
18:21 21.06.2016
34 охох
18:25 21.06.2016
35 мъжкар
19:44 21.06.2016
36 ZZZ
19:57 21.06.2016
37 мъжкар
23:52 21.06.2016
38 Ники
10:10 22.06.2016
39 Гост
11:11 22.06.2016
40 Гост 1
До коментар #32 от "Пурко":
Сладур, ама то въобще няма Н5 с дизелов двигател...:D Също така, не съществува и опция да е друго освен 4х4... Като ти плащат за коментари под статии, преди това инструктират ли те да си проверяваш информацията или са те оставили сам да разсъждаваш?Коментиран от #49
11:16 22.06.2016
41 Иван
До коментар #1 от "Тошко":
Карам Н5 с LPG взех я на 53Ккм август 2015г.сега юни 2016г е на 68Ккм.все още е в гаранция. Минал съм през много западни кошници на 5г ми я продават на същата цена и на превъртяни неизвестно от колко до 100Ккм. Сменяш масло,започва теч, сменяш ремъци,помпи през смяня ремъци,лагери на колела,амортесьори потичат,аудито даде сбой скоростна кутия имаше и изкривено глава от прегряване, реното, радиатор, лагери,WW-то ръжда,хидравлика на волана и още куп проблеми. До този момент съм много доволен от ГУ, харчи 10-11л.газ. Да имаше проблем, потече семеринг на хидравличната помпа, смениха помпата гаранционно. Други проблеми съм нямал. Накладки не съм сменял имат още много живот. Като гледам какви водачи на МПС,не казвам шофьори защото това не са такива, натискат спирачка пред всеки завой, е как няма да сменяш често накладки. Колата влиза със 100 км. спокойно в завой, без спирачка не се накланя,като лимузините,не занася. Държи устоичиво пътя,волана е даже много чуствителен, в сравнение с другите ми коли. Като джип е превъзходна в 1м.сняг върви с всесезонки 4х4 и като снегорин бута снега. Масло не харчи за разлика от кошниците, доливах като изоглавен. Убедих се в думите на Форд, "най-хубавата кола е новата" Карайте си кошниците,пръскайте постоянно пари за евтини части и ремонти.11:21 22.06.2016
42 Армагедон
До коментар #1 от "Тошко":
Ама те Литекс Моторс не са на 6 години. Модела не знам от кога се произвежда, ама едва ли е от повече от 2. И как да напишат за 6-годишна кола ревю, като то такава няма още?! Пък даже не разбирам от мателатика...смяяяяятай! :D11:23 22.06.2016
43 Иван
Коментиран от #45
11:28 22.06.2016
44 Случаен
11:31 22.06.2016
45 Гост
До коментар #43 от "Иван":
Още сме в България. За България говоря, не за Китай. В Китай има много неща и много модели. Въпросът е какво ти предлагат от тях Литекс Моторс в България. Ново. И те не ти предлагат нищо друго, освен Н5 бензин 4х4. Ти втора употреба можеш от Италия да си купиш и Н3, ама статията е за нещо, произведено в Бълтгария и е било НОВО преди 2 години. Вие на летището втора ръка от Китай ли си внасяте?11:35 22.06.2016
46 гост
Има други производители, питайте и се поинтересувайте какви проблеми имат с техните нови коли, как немските премиуми по два пъти в годината ходят до дилъра в сервизен режим и пукат глави, чупят скорости и др.
11:49 22.06.2016
47 Жоро
Пиша тук защото и аз притежавам (е засега е на банката) и карам такъв автомобил - H6 One 2.0D, базов модел. От началото следя Great Wall и производството в Ловеч и съм щастлив, че направих крачката да си купя такъв автомобил. Който не вярва, че тук се произвеждат колите - вдигнете си мързеливите задници и се довлечете до село Баховица, завода е на изхода на селото и е достатъчно голям за да го видите и да се ориентирате къде е. Ако това ви се струва трудно в Ютюб канала на литекс има видеа как се произвежда колата. Та за колата, сега е на близо 2 години и 45 000км, и аз лично съм изключително доволен. До момента не съм имал каквито и да е проблеми. Като недостатъци вярно е, че спирачките не са и най-силната страна, но накладки за тези 45 000км не съм сменял. Очаквах обслужванията да са една идея по-евтини, но са сравними с тези на форд фокус с дизелов двигател (предишната ми кола). За сравнение с Дъстър не може да става дума - колите са тотално различни и го казвам от личен опит, карах фейслифтовия Дърстър като излезе за един уикенд. Моята базова H6 с безключов достъп, джанти, климатроник се равнява на оборудването на топ ниво Дъстър, а като простор на интериора, усещане, комфорт, пътно поведение и шум в купето не може да става дума за сравнение. Има много място на задните места и в багажника, което за млад баща като мен е много важно. Като мощност смея да твърдя, че е напълно сравнима със 184 коньовия дизел на КИА Спортидж, защото пробвах и нея преди да купя моята кола.
Още веднъж, засега съм много доволен, ще си карам грейт уола и след 5 години ще си купя пак нов модел. А вие българи си купете за 22 500 1бр АУди А8 и 1бр. S класа, и двете гарантирано на под 150 000км, модификация УНИКАТ!!! или НОВА!!!, защото е немско баце!Само не се чудете защо хората ви се дразнят като не могат да видят пътя от саждите, които излизат от ауспуха зад вас или защо висят в задръстване на магистралата заради някоя такава кола, която е родила на пътя. Щото българина винаги гледа само цената и не мисли за последващата поддръжка и обслужване.
12:04 22.06.2016
48 Гост
12:05 22.06.2016
49 Ганди
До коментар #40 от "Гост 1":
Хахахахахахаха,от кой цирк те доведоха,има дизел HOVER5 сиреч Н5 и то пикап,хахахахаха шут,чети,чети,чети!!!!!!Коментиран от #50, #53
13:23 22.06.2016
50 Гост
До коментар #49 от "Ганди":
Преди да обиждаш, съветвам те ти да четеш. И да мислиш. Напъни се, хайде. Hover H5 в България, от Литекс Моторс, нов, винаги се е предлагал само и единствено с бензинов двигател, 4х4. Да, води се Hover H5. Пикапа, за който говориш, не е Hover. Казва се Steed 5. Това, че пак е 5, не го прави същото нещо, нали? И да, факт, пикапи има и бензин и дизел. Кой казваш идва от цирка?Коментиран от #52
13:44 22.06.2016
51 Капитана
15:54 22.06.2016
52 Ганди
До коментар #50 от "Гост":
Хахахахахаха,все пак си ме послушал и си чел,като начало това е добре,продължавай в същия дух и по на татък ще те повиша в директор на цирка,хахахаха.Лек ден.16:39 22.06.2016
53 Коча
До коментар #49 от "Ганди":
Не разбирам само защо ти преминаваш и излизаш от добрия тон?По скоро ти си шута!17:06 22.06.2016
54 Гост
Собственика на дилърството на Опел в Стара Загора ми е познат. Той стана и официален сервиз на ГУ за региона. Та той ми каза: "Супер са си ГУ! Много пари се печелят от ремонти! Не е като Опел.."
17:42 22.06.2016
55 Адриан
23:59 22.06.2016
56 Борисов
Ефтино и хубаво,звучи като "душата в рая и х.... на топло".
Поздрави.
09:44 23.06.2016
57 Иван
11:55 23.06.2016
58 Кифлата
14:02 06.02.2018
59 Динко
До коментар #32 от "Пурко":
Сменил съм 4 чисто нови коли като са карани таксита нямам спомен да съм правил нищо от тези неща които си изброил преди 150 000км.а пък стартер и динамо след 250 000-300 000км.16:34 22.10.2019
60 Динко
16:36 22.10.2019
61 чичо ти Васил
До коментар #12 от "Бай Иван":
Бай Иване,Сигурно я карате вътре в рудника затова така става.
Или пък ти си карък.
Аз съм минал 100 000 без проблем
20:19 23.09.2021