Last news in Fakti

15 Април, 2019 10:45 31 928 73

Колите у нас с нови еко категории

  • автомобили-
  • еко норми-
  • българия
Колите у нас с нови еко категории - 1
Снимка: Shutterstock

Министерството на транспорта излезе с ново предложение, според което всички автомобили у нас трябва да бъдат разделени в нови екологични категории. Това трябва да стане в пунктовете за технически прегледи, като предвижданото ново разделение ще е на четири групи.

В момента тече обществено обсъждане и предстои предложението да бъде гласувано. Ако това стане, то автомобилите у нас ще бъдат разделени според годината си на производство, както и според изхвърляните в атмосферата CO2 емисии на празен ход и на високи обороти.

Бензиновите и дизеловите автомобили ще бъдат оценявани отделно и ще се класират в различни таблици. Предвижда се още и наличието на специален стикер в автомобилите, който ще може да се "чете" дистанционно. Интересното е, че проектонаредбата обхваща само леките и лекотоварни автомобили, а не камиони и автобуси.

От тук може да се направи заключение, че на по-късен етап тази мярка може да се използва за ограничаване на движението за "по-мръсни" автомобили в големите градове. Кога и дали въобще ще се случи подобно решение, все още не може да се прогнозира.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    336 10 Отговор
    Понеже българските управници са много по-умни от другите ще си направят други стандарти. Това са тумба идиоти. Толкова ли е трудно да се мерят и записват реалните цифри и да се вписват каква еконорма е според производството на колата? Ако ги покрива минава, ако не ги покрива не минава. Толкова ли е сложно господа от тумбата идиоти?
  • 2 166

    141 24 Отговор
    МНИСТЕРСТВО НА ТРАНСПОРТА НЕ "ЧАТНА" ЧЕ ТРЯБВА ДА ЗАБРАНИ НА РАЗНИ ЛУМПЕНИ ДА ПРЕМАХВАТ КАТАЛИЗАТОРИТЕ ЗА ЖЪЛТИ СТОТИНКИ И СЕГА ТРОВИМЕ ДЕЦАТА СИ, ПО-СПЕШНА МЯРКА ОТ ТАЗИ ЕДВА ЛИ ИМА В "ТРАНСПОРТА"

    Коментиран от #8, #28, #48

  • 3 2009

    77 6 Отговор
    В някои провинции на германия това го направиха 2009-2010 година ... много преди да гръмнат с дизелгейт, та освен че лъгаха света - лъжеха и своите, че нещо "се прави" - меркализацията беше, ще харчи пари за всякакви глупости в името "на доброто на хората" ... ефекта всеки го вижда - нулев, просто нови пера за разход. Хубаво е да минат 15 година от управленето на някой политик за да му видиш резултата, на всички е ясно че за 4 години - си е пълно нищо.

    Коментиран от #27

  • 4 Гербестан

    176 9 Отговор
    Моля изчакайте с този закон поне докато ГЕРБ са на власт ! Тези малоумници списък за пазаруване в бакалия не могат да напишат камоли закон ! До сега всичките им законо"творения" са пълен батак и пълни с безумици ! Нека тези некадърници се разкарат и тогава мислете закона ! Бунаците от ГЕРБ ги интересува само, как да одетат едни пари, които после да присвоят ! Спрете това безумие !
  • 5 1234

    79 7 Отговор
    Идеята за ограничаване на движение според категория замърсявяне е абсрудна. В германия конст съд забрани въвеждането на нови забрани в градовете. Значи всички плащаме еднакво данъци, обаче аз ще ходя в центъра.. Ами тогава да ми намлаят данъка, че не мога да ползвам цялата пътна мрежа' отделно да ме следят с тоя чип не знам за КВО БЕШЕ ТОЯ ГДПР?
  • 6 некойси

    72 5 Отговор
    Значи пак ще се завъртят едни пари ... то за тва се прави всичко така или иначе.
  • 7 евро 7

    75 7 Отговор
    НА КАМАЗИТЕ,ТАТРИТЕ,КРАЗОВЕТЕ И другите соц трошки останали да се движат от замиращите предприятия каква категория ще са и с какъв стикер ще са?

    Коментиран от #42

  • 8 123

    50 25 Отговор

    До коментар #2 от "166":

    Абсолютно си прав. Трябва ГТП пунктовете да проверяват първо за катализатора - няма ли го - спиране от движение, докато се оправи.

    Коментиран от #53

  • 9 Рамбо

    113 12 Отговор
    Като направат минималната работна заплата 2'500 лв. ТОГАВА ПРЕТЕНЦИИ !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 10 Tangens

    12 46 Отговор
    Нямам притеснения, Хюндая е евро6 и не дими грам.

    Коментиран от #59

  • 11 каскада

    85 8 Отговор
    на тарикатите с ГЮМОВЕ,С ЧИП ТУНИНГ,ПРЕМАХНАТ АГР,КАТАЛИЗАТОР И ДПФ каква еко оценка ще имат като пушат като тецове,ама по документ са евро 5 и 6

    Коментиран от #29

  • 12 Иванчо

    107 8 Отговор
    А с колите на газ, които са почти нулево замърсяване, какво правим?

    Коментиран от #63

  • 13 DBS

    42 7 Отговор
    Разбира се ...трябват си нови категории....
    Какво е това EURO5 ..6 ..ала бала ... Въвежда се BG.X стандарт . Класификация бензин - ама гори масло БГ1 . Бензин гори масло ама на газ ...БГ2.... Бензин читав БГ3..... С печките ще е малко по сложно и нямам време . :) Само едно ще е ясно .... чипосано ,пушлявещо и "кихащо" тедеи е най-яката кола и си покрива всичко без да се мери.Ако има и черни стопове.....мечта
  • 14 да да

    70 7 Отговор
    Колите на газ също са екологични!
    да го имат предвид кратуните пишещи наредбите!
  • 15 Българин

    46 2 Отговор
    Ще има най ниския стандарт 200лв и продължаваш. За по читава трошка 100лв и т.н.Ново перо да си пълнят джобовете в пунктувете.С тази допотопна техника няма как.
  • 16 Санди Мотора

    17 7 Отговор
    Не знам при вас как е, но в сба където минавам на гтп хората си гледат всичко и ако има проблем връщат обратно, защото имам членска карта при тях за теглене при повреда и си защитават своя интерес колата да е изправна.
  • 17 Коментар

    60 4 Отговор
    Уважаеми другарки и другари, дами и господа, деца, ние ли сме тъпи, та си взимаме стари коли или другаде е грешката и не МОЖЕМ да караме нови? Аз НЯМАМ доходи, които да ми позволят да карам съвременен автомобил.

    Коментиран от #18, #22

  • 18 Иванов

    27 8 Отговор

    До коментар #17 от "Коментар":

    Поне гуми, спирачки, светлини, катализатор трабва да са ти в ред. Иначе застрашаваш живота на другите.
  • 19 С болка на сърце

    32 2 Отговор
    С кого са съгласувани тези нашенски категории. Щото обикновено се оправдаваме с ЕС. Сега? Пак за пари, ама този път даже не могат да измислят нормална причина .
  • 20 С болка на сърце

    14 2 Отговор
    С кого са съгласувани тези нашенски категории. Щото обикновено се оправдаваме с ЕС. Сега? Пак за пари, ама този път даже не могат да измислят нормална причина .
  • 21 С болка на сърце

    10 2 Отговор
    С кого са съгласувани тези нашенски категории. Щото обикновено се оправдаваме с ЕС. Сега? Пак за пари, ама този път даже не могат да измислят нормална причина .
  • 22 гост

    10 49 Отговор

    До коментар #17 от "Коментар":

    Ами просто няма да караш , толкова е логично !!!! Също както близо 50% от населението на Германия примерно !!!! Които между другото имат десетина ПЪТИ по-високи доходи от теб при същите цени на автомобилите , но ползват обществен транспорт и велосипеди !!!

    Коментиран от #26, #37, #56

  • 23 пейо

    25 2 Отговор
    Добре да кажем че го приемат. Какво пречи в кварталното ГТП, което е на мой приятел или дори да не е да му бутна някакви банкноти. След това той завишава реалната норма на колата и резултата е същият. Резултата ще е същият. Пушляци и миризми навсякъде с по хубав стикер на стъклото

    Коментиран от #24

  • 24 гост

    16 10 Отговор

    До коментар #23 от "пейо":

    Ами пречи това , че пункта е свързан в реално време с ДАИ и КАТ и на "приятеля" ти ще му изгори лиценза !!! Толкова голям приятел ли ти е ?? Силно се съмнявам !!

    Коментиран от #25

  • 25 пейо

    11 5 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Явно не си запознат колко схеми се въртят в ГТП-то. Как щеката се изкарва малко навън, а има и фрапантни случаи, когато само се подава леко до ауспуха за да излезнат нормите. Отделно минава една изправна кола и после с нейните данни минават и неизправни. Когато ГТП-тата започнат да следят всичко както си му е реда, а не да вземат едни пари ще има някакъв ефект от това. Както някой по горе каза единствено в СБА съм виждал всичко да се прави както трябва.
  • 26 Селянина с колелото

    30 4 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    По същата логика" щот" си тъп да те застреляме.Едно колело струва колкото кола,а и къде да го карам по алеите детски ги няма и в парка.За обществения транспорт няма да пиша!
  • 27 Ганьо

    18 1 Отговор

    До коментар #3 от "2009":

    Това го правят единствено за да прикрият замърсяването от свръхпроизводството в Китай, защото иначе старата формула на икономиката ще се срине. Или иначе казано , една простотия води до втора и до трета, и така, вместо да намалят лакомията си за печалба по-скоро биха съсипали планетата....
  • 28 МАК

    28 3 Отговор

    До коментар #2 от "166":

    Господин технически Невежа,първо трябва да оправят горивата в Парцаландия тогава да се гледа това!!! А да не говоря колко такива като теб не са наясно как се подържа кола Правилно!!!с тия горива скапани колите без катализатори замърсяват по малко от колкото ако са със такъв на незнайни км.

    Коментиран от #32

  • 29 МАК

    11 6 Отговор

    До коментар #11 от "каскада":

    Ами ако е направено грамотно кво прайм!!!!аааа!!!отворко!!!.пипната както трябва замърсяват в пъти по малко отколкото в оригиналното състояниес еко безмислени боклучави системи от опит го казвам!!!

    Коментиран от #30

  • 30 Денис

    9 11 Отговор

    До коментар #29 от "МАК":

    Без ЕГР, катализатор и ДПФ и с макс гориво ще е по-безвредна ако е пипната както трябва ли, бе каун? Развесели ме, определено. Тъпите германци вместо да инвестират купища пари да покрият нормите могат да дадат по 400-1000лв на кола на разни "майсторчета" (от Пловдив примерно, без да назовавам имента) и да се справят с нормите. Ем ще вРЪви повече, ем по-екологична ;)

    Коментиран от #31

  • 31 МАК

    15 4 Отговор

    До коментар #30 от "Денис":

    Да отворко!! като се регулират по финно горивните таблици по които работи мотора се подобрява горенето тоест по пълно изгаряне на горивото,оттам по ниски врени емиси отзад!!.това че си технически неграмотен не ти дава право да се изказваш по тая тема и да обиждаш хората!!
  • 32 166

    9 6 Отговор

    До коментар #28 от "МАК":

    АЛООО . . . КАТАЛИЗАТОРА КОГАТО ЗАПОЧВА ДА СЕ ВНЕДРЯВА МАСОВО В АВТОМОБИЛИТЕ - 91-92Г НАФТАТА Е БИЛА МНОГО ПО-ЛОША ОТ ТАЗИ КОЯТО В МОМЕНТА ИМА В БГ БЕНЗИНОСТАНЦИИТЕ

    Коментиран от #33

  • 33 МАК

    12 4 Отговор

    До коментар #32 от "166":

    Алоооо,тука си прав да катализаторите даже се внедряват още след 89 година на западните коли.За нафтата напротив нафтата отпреди е доста по качествена от сегашния бълвоч подобие на горива.Я да сипи на твоита кола няма значение бензин дизел от Германия или Австрия поне,съвсем друго ще тие мнението повярвай ми!!!!аз миналата година го направих и не можах да си позная колата като и сипах нафта на АРАЛ и баш в централната част на Нюрннерг.
  • 34 Поредното глупост на властите

    28 8 Отговор
    Стига с тия CO2 емисии, те засягат основно глобалното затопляне, тъй като са парников газ. Ниско в приземния слой на атмосферата, където реално живея хората (а там са концентрирани и колите) много по-важни са канцерогенните сажди и невидимата смърт на токсичните азотни оксиди, които се бълват основно от дизелите. Никакви преференции за колите на метан, че дори и на бензин, които сажди не хвърлят и имат много по-ниски нива на азотни оксиди. Боклуци долни, никога не сте смеели да водите сериозни политики с реформи, даващи реални резултати, а само снишена угодническа политика, за да живуркате във властта. Това с тия дизели го няма никъде по света, тръгна от изродите в ЕС, а на мръсния дизелов картел също му е угодно да продава тия боклуци, иначе защо да го правят. И какво, дизела има по-малко СО2 заради по-малкия разход и ще минава метър дъртия курник бълващ черна смрад, а бензина дори и на газ заради малко по-високия СО2, но пълната липса на сажди касаещи пряко здравето и живота на хората ще има по-високи данъци. Измет.....

    Коментиран от #38

  • 35 Анибал

    20 1 Отговор
    Тия лешпери горе не разбраха ли ,че в градовете трябва и да се залесява, а не хвърля ме вината на автомобили те782
  • 36 Здравомислещ

    22 0 Отговор
    Господата управници да намалят употребата на твърди горива и да моят пътищата и улиците , а да не умуват за съдираме на кожи! Ако се сетят, че има дума ГАЗИФИКАЦИЯ, може и да се окаже, че бъркам наричайки ги ТЪПАНАРИ.
  • 37 Nemess

    12 0 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Алоууу абе ти ходил ли си в гетмания и кви са тия 50% .за коя година говориш може би за 1945 ли???
  • 38 МАК

    20 3 Отговор

    До коментар #34 от "Поредното глупост на властите":

    Как не те домързя да напишеш толкова глупости на едно място.Замърсяват най много управляващите ни идиоти , след това са Циганската паплач която не подлежи на контрол и след това са зле подържаните коли които са масово няма значение бензин дизел в комбинация с подобията на горива в тая държава.
  • 39 Amix

    19 0 Отговор
    Честито...
    Отново нови и по високи данъци със предтекст замърсения въздух...
  • 40 Луд

    18 2 Отговор
    Гроб и ес да го *ухат
  • 41 Тото

    13 5 Отговор
    А който е на газ да плаща по 2 вместо по ниски данъци както е по цяла Европа
  • 42 никси

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "евро 7":

    по запазените категория музеи ,строили някога социализма ,а другите дриги са категория скраб надин.
  • 43 Еколог

    4 4 Отговор
    Какво ще проверяват,когато почти всеки дизелов автомобил е с изтърбушен DPF.

    Коментиран от #45

  • 44 €€€

    21 3 Отговор
    Ей хора поболяхте се с тази екология.Ще си караме колите дори и да са категория -6,а на 6-та.Ако трябва и на преглед няма да се минава.Егати болните мозъци,не правят сметка че на хората колите им са необходимост,а не могат да си купят по нови.Не се занимавайте с глупости, ще стане по зле.
  • 45 МАК

    12 1 Отговор

    До коментар #43 от "Еколог":

    Е как няма да бъде изтърбушен ,той кат се затлачи от скапаните горива колата направо спира и замърсява в пъти повечев.разбира се че ще бъде премахнат!! Дпф е пълна глупост която не е за градско каране! И аз да съм първата ми работа ще е ба бъде премахнат!!!
  • 46 Инж.

    6 2 Отговор
    Стига с този CO2 него го папкат дърветата А азотните окиси на бензиновите таратайки ?
  • 47 Фазомеро

    13 0 Отговор
    Кога ще има евро норми за пътищата?
  • 48 555

    16 0 Отговор

    До коментар #2 от "166":

    В младост за една нощ изрязаха и откраднаха 12 катализатора.
    На практика на сутринта според ТЕБ трябва да има 12 спрени автомобила от движение.Къде се продават тези катализатори за никой не е тайна,но полицията не реагира на такива сигнали.
    Не се напъвай с тези тъпи предложения и не пиши с главни букви защото това показва колко си ограничен по тези въпроси- ако толкова мислиш за децата си ,що щеш у Софето.Бегай на село.
  • 49 Дългия

    11 1 Отговор
    Чудят се какво да измислят за да ти източат джоба до дъно. Само да ви кажа, че в Канада няма такива тестове.
  • 50 Васил

    11 0 Отговор
    Ай честито нова лепенка нямаме пътища и икономика ама на лепенките сме царе
  • 51 Няма зн

    12 0 Отговор
    ГЛУПАЦИ НЕРАЗБИРАТЕЛИ ЧЕ ВСИЧКО Е ЗА ПАРИ КОИТО ЩЕ ДОЙДАТ ОТ ВАС ТИЯ ПРЕДЛОЖЕНИЯ СА САМО ЗА ПАРИТЕ НА НИКОЙ НЕМУ ДРЕМЕ ЗА ВЯС ДАЛИ СЕ ТРОВИТЕ ИЛИ НЕ
  • 52 abv

    11 0 Отговор
    Поредната простотия. Колеги експерти не смятате ли, че два автомобила от различни години могат да покажат различни еко норми дори по-стария да покаже по-добри показатели. Моят автомобил няма екологична категория по талон, но ще покаже много по-добри еко показатели от автомобили 2010 год. например. Трябва да се слагат стикери по реалното положение , а не по това какво пише в талона. Даже при първоначална регистрация в България КАТ трябва да поставя първия стикер на автомобила. Това е най- правилното действие. Другото е пълна измислица , която ще е несправедлива спрямо хората.
  • 53 Hector

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "123":

    И като ми го откраднат от колата на улицата, ти ли ще ми купиш нов, умнико?!
  • 54 Desperado

    6 0 Отговор
    Аз ще я карам през просото, така е начина на каубоя в БГ и не спирам на минцифайки - газ до дупка и те така!!! Анархия!!! И ще си сложа стикер `Не спирам, а газим` и да се вижда от далече че тези от кат за 20 лева са готови да скочат под гумите!!!
  • 55 vasik atanasova

    6 0 Отговор
    това правителство ни разсипа
  • 56 Някой си

    5 0 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    В нашия град общественият транспорт автобусите са набори на дедовата ти лада
  • 57 Ая Мерич

    3 0 Отговор
    Ето на кого ще пълним гушите сега.Рушветите ще валят като през дъждовния сезон.
  • 58 един

    10 0 Отговор
    Ясно. Значи ще си купя един ЗИЛ 130, ще му лепна надписи "В и К" и ще си ходя с него навсякъде по всяко време, ни паяк ще ме вдига, ни данъци ни глоби....
  • 59 Ммм

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "Tangens":

    Евро 6 дизел, с първата нафта у нас става одма евро 3.
  • 60 РОБИ

    1 0 Отговор
    Тоя път ударихме TUF у земята.Колко ли струва един хубав димомер и газоанализатор?С какво мерят в пунктовете за ГТП и КАК?
  • 61 РОБИ

    3 0 Отговор
    Тия категории са свързани и с данъците-как ли ще лъжем държавата?
  • 62 фау ве

    11 1 Отговор
    Идеята е хубава, НО на фона на 20 и кусур годишния автопарк е направо смешна.
    С една дума, ще ГРАБЯТ бедния народец, който все още си кара коли втора употреба, защото не може да си позволи нови.
    Вместо да стимулират закупуването на нови автомобили с данъчни облекчения примерно, уродите искат да дооберат бедните, за пореден път, типично по български.
  • 63 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #12 от "Иванчо":

    Чак пък нулево. CO2 със сигурност е повече от дизел. Да не помислиш че съм против газта - и аз съм на газ ама чак пък нулево. Според измерванията повечето показатели падат с десетина процента спрямо бензинов автомобил който не е с директно впръскване. Тия с директното си бало мамата - като дизели са им ФПЧ
  • 64 Митко

    1 0 Отговор
    Лекотоварни автомобили по закон давна няма съществуват леки автомобили съществуват и товарни автомобили съществуват и автомобили Със специален режим на движение но лекотоварни няма някой не от журналист пак е писал глупости
  • 65 Щангиста

    0 1 Отговор
    Сега ще изригнат като Везуви всички които говорят колко било долнопробно да караш на газ и какви мизерници са хората които го правят...

    Коментиран от #67

  • 66 Константин

    2 0 Отговор
    За изчисляване на новите данъци за 2019 г. държавата доказа, че не може да опредени ЕВРО категорията на автомобилите. Тези собственици, които нямаха вписана категория, трябваше да заплащат допълнително на официалните вносители, за да им се определи категорията "на око", т.е. без реално замерване и определяне. В България нямаме законна апаратура, която да категоризира ЕВРО на автомобилите. Данъкът за 2019 г. е определен и на практика събран. Предстоят годишни технически прегледи по наличният, стар способ, които ще узаконят данъка за 2020 г. На практика и този данък за 2020 г. също е определен и събран за няколко милиона автомобила. От тези налични факти следва, че това обсъждане е за бъдеще време, а за сегашното време остава гласуването за Европейски и Местни избори. Тоест това обсъждане е на книга, без никаква практическа стойност, с цел по-правилно гласуване за предстоящите избори.
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Ненаситен ГЕРП

    4 0 Отговор
    То е ясно, че 30% не ви стигнаха и сега отново се готвите, как да излъжите народа, че ние по турско робство сме били по добре, плащали сме 10% на турците, а сега какво става, били са патриоти... какви патриоти сте вие, като не мислиш за народа си ХАЙДУТИ мръсни. Ами за самолетите дето минават през 10мин. тях трябва да ги спрем значи... една шепа цървули на управляват, но да видим нашия народ кога ще избухне
  • 69 Гошо!

    1 2 Отговор

    До коментар #67 от "МАК":

    Коли направени за това гориво са всички бензинови двитатели...

    Коментиран от #70

  • 70 МАК

    2 1 Отговор

    До коментар #69 от "Гошо!":

    Да знам,че за бензинови става на въпрос!!отоговора ми има предвид че нормално не са разчетени за това гориво и от завода не са излезнали със газова уредба.след 2006 почнаха заводите да предлагат коли на газ правени от самите тях а не от измислени подблокови и гаражни фирмички.просто доказано и съм видял достатъчно коли карани Н-хиляди на газ ами двигатела е толкова грохнал и работи като трактор като обърне на бензин - всичко деградирало,от това чена газ се кара!!НЕ благодаря !!имам и дизелова и бензинова кола!!ГАЗ Няма да види и ще бъде в перфектно състояние в сравнение с такава карана на газ и ще си щракам с пръсти!!!
  • 71 злобар

    0 0 Отговор
    От мошенници и идиоти не жчаквайте нищо хубаво!
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Браво

    1 1 Отговор
    Точно най-големите замърсители (които и без това минават само по документи) няма да обхваща.Пак работа на парче.А и един въпрос. Като се окажеш по-висока категотия, това как се отразява на данъка?