26 Юни, 2019 13:13 25 934 120

Властите у нас искат да спрат вноса на стари дизели

  • българия-
  • дизелови автомобили-
  • euro 4
Властите у нас искат да спрат вноса на стари дизели - 1

Забрана за употребявани дизелови автомобили, които не отговарят на екологичния стандарт Euro 4, може да бъде въведена у нас. Към момента не е взето окончателно решение, но има предложение за това, което е вписано в проекта на Национална програма за контрол над замърсяванията на въздуха.

Предстои обсъждането му, но за да се случи това, отговорните органи у нас трябва да получат и разрешение от Европейската комисия. Според внесеното в Министерството предложение, забраната за внос на дизелови коли без стандарт Euro 4 или по-висок, трябва да влезе в сила от началото на 2021 година.

Съпътстващо друго предложение е, с чистотата на въздуха и замърсяването му от автомобили да се нагърбят общините, които по свое усмотрение да въведат забрани за движение в централните части на големите градове на стари дизелови коли. Въпросът с катализаторните устройства на дизеловите автомобили и масовото им премахване у нас остава отворен.

Властите у нас искат да спрат вноса на стари дизели

От Министерството на околната среда и водите пък се ангажират да ограничат дизеловите автобуси, които са част от градския транспорт в България, като до 2050 година те трябва напълно да изчезнат от автопарковете на градски транспорт.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 32 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факт

    105 23 Отговор
    Ми то България е автоморгата на Европа !
  • 2 фенъ

    20 60 Отговор
    А аз искам електричите да карат в бус лентите.
  • 3 Tervel bitcoin

    148 10 Отговор
    България не само че е автоморгата но и има най скъпия бензин спрямо заплатата в Европа !
  • 4 Tervel bitcoin

    75 21 Отговор
    Ама 30% от колите в БГ са дизели какво ще стане с тях ?

    Коментиран от #11, #34, #40, #63, #115

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 ПНСД

    110 105 Отговор
    Не Euro 4, а под Euro 5 не трябва да се внасят след 2021! Всички внесени автомобили, които не отговарят на ЕКО стандарта си веднага да бъдат спирани от движение. Като нямаш пари - нова Дачия, а не 15 годишен "премиум" кенеф! Само с комплкексари се напълниха улиците : "Виж как въри бате..."

    Коментиран от #17, #22, #25, #30, #37, #58, #116, #117

  • 7 Ефстати

    86 15 Отговор
    Видяла жабата, че подковават вола и тя вдигнала крак! И те така! Как пък не решиха да вземат първо да подобрят малко жизнения стандарт на народа, ами пак от вратата и за краката!
  • 8 ЗабраНаДемокрация

    43 16 Отговор
    Лостовете на демократичното и свободно движение на стоки и хора ... хем е свободно, хем ти забраняват да движиш някои неща :)
    Предлагам ако успеем да построим завод на Фолксваген да въведат забрана на всички други марки да се внасят за да може парите ни да отивам само и единствено в Германия и те да предценяват как да ги дават с/у лихва на по-бедните и малки държави. Меркел Райх идва.

    Коментиран от #66

  • 9 Кукуригу

    60 15 Отговор
    Браво!Икономиката цъфти и народа се видя с пари!...Сега очакваме указ да се яде само черен хайвер и трюфели!
  • 10 Перник

    18 29 Отговор
    Защо този голф сте сложили на снимката сложете някоя друга кола за пример моя голф храм пушел не вади вие ще ги искарате най големите печки сложете някой кирлиф Опел или Мерцедес може и БМВ Ко сто ми го сложили тоя че и същия цвят кат моя и жантите същите сега като ма срещнат някъде ще кажат гледай я тая печка издухана.
  • 11 Лимонад

    33 1 Отговор

    До коментар #4 от "Tervel bitcoin":

    Е кво да стане - караш ги до изживяване ... само вноса няма да е възможен . Но кола без евро4 е набор 2005 или по-стара. 16+ годишна ....
    Това трябва да е на ниво държава, не община...
  • 12 Ганьовска работа

    22 6 Отговор

    До коментар #5 от "1111":

    Да не ревеш после,че е много работата за тези пари и мн скъпо в магазина,високи данъци и т.н....
  • 13 гост

    45 10 Отговор
    И да измрем от наличните тук, така ли? Какво значение има ако всичко налично е изрязано и бълващо канцерогени и смрад? Никой не иска да изчисти въздуха, което ще стане при реален контрол при ГТП за няколко години. Като не премине ГТП и продължи да я кара, конфискация и точка. Толкова е просто и лесно, ако иска да си я кара да си я вкара в норми със кат или дпф, има такива, дъжавата може да ги предлага субсидирано на по-ниска цена, за да стимулира монтажа им и изчистването на старите коли. Нужно е само да се погледне на Запад и готово. У нас излислят най-глупавите решения след 10г. масиран внос на отровни дизели към момента над 70% от автопарка.

    Коментиран от #48, #51

  • 14 бмв

    41 36 Отговор
    Каквото искаш да си решават.Аз пак ще карам дизел с чип и премахнат катализатор и дпф филтър.Щом искате да живеете в софия ще дишате газове какво се оплаквате.

    Коментиран от #61, #90, #91, #92

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 факти

    24 36 Отговор
    крайно време е да не се продават дизели под евро 6
  • 17 бате боико

    53 6 Отговор

    До коментар #6 от "ПНСД":

    хора какво значение има дали е евро 4 5 6 7 когато е някоя смляна тоталка вкарана и закърпена от нащте джамбази за продажба мои познат преди 5 6 години си купи рено сценик 2008 година 1.9dci na 95000km за сумати пари.Е не тая кола му скъси живота на човечеца 3 пъти сменя турбина постояно пикаещи дюзи задръстен dpf скъп дефмерен съединител и още куп неща и пуши зверски при настъпване.пък моята фронтера 2.5тдс 97 година уж наи оплювание мотор бил прегрявал пукал глави.Еми никакви проблеми нямам от както е имам близо 12 години само сменям консумативи и тук таме нещо по окачването оня ден ходих на технически и ми замерваха димноста и ми казаха че доста от новите коли немогат да дадат такъв добър резултат. Така че дори стар но подържан дизел замърсява много по малко от някоя евро 5 6 тоталка
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 да3

    25 25 Отговор
    Супер, това е добра новина. Аман от таралясници.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Незнаю

    36 6 Отговор
    Абее. Не гледат комините заводите там отровите са доста по големи от тая голфара

    Коментиран от #38

  • 22 асддса

    38 15 Отговор

    До коментар #6 от "ПНСД":

    Аз да умра в нова дачия не искам. По-безопасно се чувствам в 10 годишен немски седан. И не само се чувствам а съм, понеже дачията така и така е базирана на 15 годишна стара кофа за боклук клио.
  • 23 Driving pleasure

    29 7 Отговор
    Това значи да спрат много над 50 от автомобилите в БГ и с изключение на няколко транспортни фирми опериращи основно навън да сложат на трупчета всички комерсиални автомобили...
    Много е хубаво да мислим за екологията... ама мога да им кажа на тия оръфляци, че на гладен корем тая работа не минава!

    Коментиран от #36

  • 24 jdm

    25 8 Отговор
    Защо просто не накарат хората да си сложат катализатори. А не да забраняват каквото им падне.
  • 25 Driving pleasure

    11 5 Отговор

    До коментар #6 от "ПНСД":

    Ако дойдеш да вдигнеш само предния капак, на моя "премиум кенеф" да видиш колко железор и усилване има само по него и видиш на фолиото с което са я облепили и се гъне само като се подпреш и сигурно няма да я препоръчваш втори път :)

    Коментиран от #108

  • 26 гост

    30 3 Отговор
    Ще се опитат да забранят само вноса. Тези, които са вече тук ще си се карат. Колко ще се осъществи е отделен въпрос. А реално е мнного по лесно, за коли покриващи определени екологични норми да има облекчение от данъци и застраховки. Иначе стари коли се карат навсякъде в Европа, не само при нас. Но и това с махането на катализатори и слагането на прави тръби трябва да спре. Не е честно, някой да пърди, да замърсява и да трови въздуха с 20 годишната си кочина.

    Коментиран от #27

  • 27 Driving pleasure

    18 5 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    И на 2те ми коли катализатора си е на място, вярно бензинки са... ама ако някой ми каже, че той върши някаква работа просто ще му се изсмея... да прав си, че тарикати "тунинговали" дръгела трябва да се поошамарят, ама те не са чак толкова много...

    Коментиран от #118

  • 28 Един

    11 3 Отговор
    Айде пак "комсомолски инициативи"!!! Щото има много млади (и много зелени) "дихатели" в администрацията!
  • 29 ФауВе

    16 6 Отговор
    Чакам с нетърпение, да видим как ще стане, без да литнат камъните :))))
  • 30 ФауВе

    23 6 Отговор

    До коментар #6 от "ПНСД":

    И като от 2 млн лични мпс, паднете на 20000, колко мислиш, че ще струва литър бензин и ГО? Бензинджията е свикнал да вземе тоя месец 500 хил лв. Като не ги вземе от 2 млн коли, ще ги вземе от 20000. Същото е и със застрахователите. Да не мислиш, че някои от тях ще затворят? Не, просто тия шофьори, които останат, ще плащат и заради тия, които вече не могат да имат кола, щото им е скъпо.
  • 31 TDI

    32 6 Отговор
    Няма как да забраните на един велик народ 1.9 TDI и тесни пи°ки
  • 32 Никой

    12 4 Отговор
    Явно става въпрос за финните прахови частици. Добре съгласен съм, ама да живея в чист град и нормална държава.
    Където живея (нама да казвам в кой голям град, който опустява) улиците се чистят само, когато идва 'НЯКОЙ' от София. За какви частици говорим сега? Тука и транспорт да няма, хората пак ще кашлят. Ако има градски транспорт - той е на 20 години в момента, значи няма да има такъв, защото е свръх звуков и замърсява, не само от газове, но и от високата скорост с която се движи, при която и кестен може да вдишаш.
    И за кво говорим сега? За една шега!
    Първо купуваме колите на Европа на 'БЕЗЦЕНИЦА' и после ти казват да ги изхвърлим.
    Оправете Държавата, останалото ще се нареди!
    Опряхме до финните прахови частици!? Я да оправим първо едрите, пък тогаз дребните! Ама е разход за Общината, която също трябва да прегъне нещо отделно, защото ръководещата партия се е свила и НЯМА.
  • 33 Ганьо

    11 10 Отговор
    За съжаление и Евро19 да са, пак ще димят. Виждал съм чистак нови коли да пушат. Защото нафтата не е предназначена за леки автомобили, а само за товарните. Единствено отпадането на алциза върху бензина ще спаси работата.
  • 34 Гад

    14 8 Отговор

    До коментар #4 от "Tervel bitcoin":

    Никой не упоменава за бензиновите масларки които замърсяват повече от дизела, да не говоря, че две годишни автомобили има такива

    Коментиран от #35

  • 35 Ганьо

    9 7 Отговор

    До коментар #34 от "Гад":

    Никой не упоменава и нафтовите "масларки" чиито собственици си наливат двутактово масло в нафтата!
  • 36 123

    13 3 Отговор

    До коментар #23 от "Driving pleasure":

    Абе пич. Чукча писател, не читатели ли си.... Идеята е да се спре вноса на автомобили под Евро 4. Нещо, което отдавна е направено в държави като Сърбия, Албания и други наши съседи. Никой няма да ти спира трошката, ако отговаря на техническите изисквания на ГТП.

    Коментиран от #52

  • 37 оДи се шибай бе

    7 8 Отговор

    До коментар #6 от "ПНСД":

    оДи се шибай бе анална фисура.Дашия си карай ти бе ...
  • 38 Ганьо

    8 5 Отговор

    До коментар #21 от "Незнаю":

    Не, гледат ги, но не смеят да ги пипнат, защото ще рухне цялата им фалшива икономика. И освен това комините са далеч - в Китай, докато тук димят под носа ти на светофара.
  • 39 Kaufland

    16 5 Отговор
    Проблема не са старите дизели, това че нема провеки строги за чиповете каде им слагат и пушат и бегат махат филтри и много бега ама става отзад облак...
  • 40 Стари дизели

    15 1 Отговор

    До коментар #4 от "Tervel bitcoin":

    На регистрирана кола, като си и плащаш данъци, застраховки и т.н. няма кой да ти я вземе, ако може да мине преглед.
    Ама от всички дизели, поне половината не биха минали истински преглед.
  • 41 Странно

    7 7 Отговор
    Интересно като имам регистриран дизел Евро 3 на реален малък пробег и с перфектен катализатор как точно ще ме спрат да го ползвам?!

    Коментиран от #50

  • 42 Нафърфорий

    12 5 Отговор
    А, нещо тъй данъчни облекчения за тия дето карат на газ? За шараните да обясня, чиновниците искат да си напълнят джбчетата, дреме им за екологията...Я вижте у парламента колко са депутатите дето лобират в полза на вносителите на нови автомобили и представителствата.....
  • 43 Дизел до живот

    13 8 Отговор
    Влагам си всички пари в дизел-коли да си имам до живот.
  • 44 Надя

    9 1 Отговор
    От както са на власт това ще бъде най доброто решение. Но не може да им се вярва защото много често си сменяват решенията.
  • 45 ГГГГГ

    15 1 Отговор
    Това предложение е "МЪРТВО РОДЕНО"! Евро 4 почва от 2003-2004 година. През 2021 година нямащите Е4, ще са на 20 години! Колко % от "новия внос" е на толкова стар? А, относно колите който са вече тук НИКОЙ ПОЛИТИК ТЕ ЩЕ СМЕЕ ДА ПИПНЕ, защото винаги има следващи избори. Тях не ги интересуват хората, а властта и не биха рискували "кокала".
  • 46 Маке-то

    8 0 Отговор
    Язе моя московец не го давам за нищо........
  • 47 Ричарт

    6 3 Отговор
    Забраняват вноса на стари дизели защото знаят че фолц ваген ще направят завода в Турция.
  • 48 Иван

    6 2 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Има ли тъпо решение на управляващите, което ти да не си защитил?
  • 49 Julio

    13 3 Отговор
    Това че изсипаха цялата Сахара в центъра на София под предлог че "ремонтират" нещо си, вероятно няма никакво отношение към замърсяването на въздуха... Това че заради дебилните велоалеи (като тази на Раковска), безмислени бус-ленти и тиквата да 'оди на бачкане с буркан, хиляди коли ежедневно бачкат на празен ход за лудо, също няма отношение вероятно... Това че циганите горят зимата квото им падне, също няма отношение... Това че софийското поле е оргомно но всички бизнес сгради трябва да са събрани в 8 км на Цариградско и още толкова на България с благосклонното съдействие на цецовите хрантутници в СО, също вероятно няма отношение...
    Не - колите са виновни. Питайте зелените клошари...
    Не че имам против да забранят внос на бракувани 15 годишни кошници но еко мотива е най-долният и измислен такъв за целта...
  • 50 Ганьо

    1 7 Отговор

    До коментар #41 от "Странно":

    Дизела няма катализатор, a DPF, лъжльо.

    Коментиран от #54, #56

  • 51 Ганьо

    5 2 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Аз бих казал че са 90%. И никой от тия смотаняци не познава кефа да караш на бензин! Махнете акциза на бензина!

    Коментиран от #55

  • 52 Kirumo

    5 6 Отговор

    До коментар #36 от "123":

    И какво като е направено в Сърбия, Албания и други изостанали държави? Защо тия забрани ги няма в САЩ, Канада, Великобритания, Германия, Италия и всички останали развити държави? Защо в скандинавските държави напълно спокойно и законно мога да си карам 36-годишно дизелово Волво, а в България да ми е забранено? Да не би в България, Сърбия и Албания стандартът да е по-висок отколкото в Норвегия или Дания? Автомобилите едва влизат в топ 100 на най-големите замърсители, според мен е редно първо да се погрижат за останалите 90-95.

    Коментиран от #57, #81

  • 53 Алфа Ромео

    12 2 Отговор
    Пазарува редовно в Кауфланд кара 20 годишен димящ ТDI от ВАГ-групата, слуша чалга, всяка вечер на домашна ракийка минимум 50 градусова, гледа редовно "Семейни войни" и подобни предавания, не е ли класика тази картинка!
  • 54 Kirumo

    11 0 Отговор

    До коментар #50 от "Ганьо":

    Катализатор и DPF/EGR са две тотално различни неща. Образовай се малко. Имал съм дизелов автомобил с два катализатора и EGR.
  • 55 Kirumo

    7 5 Отговор

    До коментар #51 от "Ганьо":

    Ти не познаваш кефа от добре направен турбо дизел с над 500 нютона. На бас, че караш автомобил с тромав бензинов двигател на който му отнема 3 минути за да се форсира до 5500 оборота. Познавам кефа и от турбо дизел, от атмосферен бензин и от турбо бензин и за всекидневно ползване ми харесва дизелът защото е пъргав и при 1500 оборота и същевременно е два пъти по-икономичен от аналогичен бензинов автомобил. Бензиновите автомобили трябва да ги форсираш за да имат някакво адекватно ускорение когато се налага.

    Коментиран от #62, #76

  • 56 МАК

    4 1 Отговор

    До коментар #50 от "Ганьо":

    Какви ДПФ търсиш в дизел евро 3? Що не спреш да пишеш глупости??кога се появява дпф като допълнение??? Евро 3 имат катализатор и Егр система от които смисъл няма!! Без тях замърсява в пъти по малко !!!доказано и правено от много хора които знаят какво имам предвид!!!
  • 57 Фернандо Алонсо

    4 0 Отговор

    До коментар #52 от "Kirumo":

    Моля те, прочети или питай някого, как стоят нещата в Норвегия, ако искаш да си "вкараш" авромобил от чужбина(няма значение Германия, Франциа или България). Ще ти подскажа : не е забранено, прав си, но е толкова скъпо, че се губи всякакъв икономически смисъл. Провери и заповядай да се изкажеш отново...

    Коментиран от #65

  • 58 ДедоВиЯ

    3 4 Отговор

    До коментар #6 от "ПНСД":

    Точно! И скачат на дизели баш за дърпането по улиците: вихрови клапи, фап, егр, катализатор - яко кормене, ремап и турбото да издиша к'ат асматик 'га падат оборотите, газ, 20 метра пушеци, ама много бЕга до следващия семафор! Щот' пари за извънселско нема, ама и там не е интересно: мощната бензинова атмосферка (че и на газ, да им е гадно) може да не се насмита, като кебапчиите, ама като се набере неизбежно ги подчинява на дълъг, скоростен път!

    Коментиран от #59, #60

  • 59 МАК

    2 5 Отговор

    До коментар #58 от "ДедоВиЯ":

    Аб е ела ми ти да видиш тди грамотно пипнато даже на 20 години дали с твоя бензинов асматик на газ ше ме подчиниш даже и на дълъг път!!!! Ша има да стоиш в поне 6500 и да ги държиш дорде ми видиш номера!!Отворко!!!

    Коментиран от #67, #68

  • 60 Cat

    3 4 Отговор

    До коментар #58 от "ДедоВиЯ":

    Имам си 2,7 турбодизел Евро4 11-годишен. Карам към София. Достигам Mercedes GL500. Го изпреварих. Водача му, когато видя, кой го изпревари - се ядоса и настъпа до 160. Аз се окачвам на опашката му и така вървим километра 5. После Мереседеса се дръпа вдясно и дава път. Харченето му към 18-20л бензин не е за такиви скорости. Така че седи си на г..за и помълчи...

    Коментиран от #64, #69

  • 61 BMW M4

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "бмв":

    Ти ли гледаше победоносно, изпреварвайки ме през бус лентата на Цариградско снощи? Щото аз си играех на телефона и си карах с 80 на круиз контрол.
  • 62 BMW M4

    2 3 Отговор

    До коментар #55 от "Kirumo":

    Покарай М5 Competition и ще видим. 700 нютона от 1500 оборота. Автомата вкарва 6-та на 85 още. Голям кеф дизела, че имал въртящ момент и червена линия на 4500 :D
  • 63 Сам си отговори

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "Tervel bitcoin":

    За скрап. Който карал, карал. Тия старите дизели са отврат. Оня ден един ме упуши черен пушек от ауспуха поне на 300метра зад него. Аз бутам бебешка количка през това време. Не благодаря. За скрап.

    Коментиран от #74

  • 64 И двамата

    3 0 Отговор

    До коментар #60 от "Cat":

    Сте за взимане на книжката. Или сте неклорози
  • 65 Пробвай с дания

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "Фернандо Алонсо":

    80% от стойността на колата в Дания ти е регистрационната такса + ддс 25. Все едно плащаш 2 автомобила. Моя Форд фокус 2012 го купих за 37000лева. Това е обир. Ама няма ако искаш да правиш бръмбръм плащаш. C200 от 2012 струва към 52000лева.
  • 66 Не е забрана.

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "ЗабраНаДемокрация":

    Никой не ти забранява да си вкараш кола. Само не трябва да е печка построена преди 2011. Всичко друго ти е свободно. Демокрация не означава анархия. Има правила те трябва да се спазват.

    Коментиран от #113

  • 67 След 2021

    1 2 Отговор

    До коментар #59 от "МАК":

    Си за скрап мой, човек. 20 годишен дизел байбай

    Коментиран от #73

  • 68 ДедоВиЯ

    2 3 Отговор

    До коментар #59 от "МАК":

    Е па на моя газов пущиняк на 6500 чатка стопа. На 6-та прави 6000 (при тва от 4к до 6к доста динамично) и почти... 240! Все пак 185 к.с. на тон и четиристотин купе са си 185 к. с.! Та къде викаш щял да бега на дългичо кюнеца?!

    Коментиран от #71

  • 69 ДедоВиЯ

    2 2 Отговор

    До коментар #60 от "Cat":

    При 160 съм точно на 13/100 от евтиното! А ти си баш на 10/100 "кюмюр" при такваз скорост! И не се опитвай да оспорваш - нема реалист дето щи повярва! Икономичният дизеляк остана умре с sdi-то на ваг. Вече нема такова животно.

    Коментиран от #70

  • 70 Моя tdi 1.6 115 kоня

    2 2 Отговор

    До коментар #69 от "ДедоВиЯ":

    Гори 5.8 карам го с 130-160 от Германия до българия 3 пъти до сега съм пътувал. Сега ще е 4.на 50% съм по-добре икономически от теб
  • 71 МАК

    4 2 Отговор

    До коментар #68 от "ДедоВиЯ":

    Абе да не си хапеш волана после с твоя асматик!!!да не говорим за аз съм постигнал 3,4 на 100 при кротко каране разбира се при 100 км скорост такъв разход е недостижим за газовия ти асматик!!!много ти здраве отворко!!!
  • 72 Хри100

    1 0 Отговор
    Ми да ама то туй няма да стане,кой ще разчисти после старите коли на другите държави,първо трябва да ги докараме в Бг,после ще има и забрана....
    Евала на Румъния,много отдавна налагат голями такси за внос на коли по стари от 5 г,та да си карат Дачия,който иска да кара стар западен кенеф да плаща,те заради това карат с Бг номера....
  • 73 МАК

    2 0 Отговор

    До коментар #67 от "След 2021":

    За скрап може би боклука ти едндневка които караш!!! Дорде мойта стане за скрап ти ще си сменил поне три напудрени гробника и мойта още ще работи особенно при грижите които и правя!!!много ти здраве !!!!
  • 74 МАК

    2 0 Отговор

    До коментар #63 от "Сам си отговори":

    Изказването ти е посредствено!!!имаш предвид зле поддържаните дизели!! А те са масово в Бг
  • 75 SCANNIA

    2 0 Отговор
    А кога ще забраните тировете, лекотоварните , бусовете, маршрутките, багерите, комбайните, тракторите, щото те са на дизел и са най вредни според вас ?!? Питам за един приятел.
  • 76 Ганьо

    0 3 Отговор

    До коментар #55 от "Kirumo":

    Имам 2 бензинови Акорда . И по - маломощен и с 3 литра атмосферен 200 коня. И двата вървят адекватно, дори по-маломощния ми доставя повече удоволствие защото е с по-спортно окачване и е страшно стабилен в завоите. А звука на една Хонда при 6000 оборота с твоя тракащ трактор с нютоните (хахаха) можеш само да го сънуваш докато димилката те приспива, хахаха!

    Коментиран от #77

  • 77 MAK

    1 0 Отговор

    До коментар #76 от "Ганьо":

    Точно с тия японски асматици оле майко! А и ако са и на газ къде се пънеш с грамотно пипнат турбодизел!!!карай си там еднодневките и не давай мнение за дизелови коли просто не си компетентен в тая област!!!
  • 78 Ганьо

    0 3 Отговор
    А като се активира Витека, гледай и слушай как само реве и превърта гуми и при 100 км/ч (!). И вземи се заври в Перник- кюмюр- тунинг да си броиш нютонметрите и да се окъпеш да свалиш саждите.
  • 79 МАК

    2 0 Отговор
    Малееее вийтек!!!я изчезвай с тия боклуци!!!нямам нищо общос Перник и аз нютонметрите си ги знам и са повече от твойте!!!има да държиш педала долу дорде се наеме!!!!можеш да се скриеш някъде и да спреш да коментираш неща от които нямаш понятие!!!

    Коментиран от #80

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 123

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "Kirumo":

    Айде още един чукча. Никой не казал, че не можеш да караш и 50 годишна кола. Стига да е в норма. Не можеш да внасяш и да превръщаш държавата в сметище. Почти във всяка държава на ЕС може и да внесеш стара кола с Евро 2 например, ама продуктовата такса, която е почти 0 за нов автомобил за дарака е при някой 2-3 000 евро, при други е в десетки хиляди евро. Четете - идеята е да се ограничи новия внос.
  • 82 Ганьо

    0 3 Отговор
    Нещо почнахте много да триете коментари, защо ли? На някой да не му е станало мъчно да му покажат истинската мръсна и миризлива страна на нафтаджийската секта?

    Коментиран от #83

  • 83 МАК

    2 1 Отговор

    До коментар #82 от "Ганьо":

    Ще трият щот коментираш темата за дизеловите коли без да имаш грам реални познания и опит с дизеловите коли!!!коментара 50 е пълна глупост която си писал.карай си посипаните асматици на газ и това е!!!аз също мразя пушещи дръгели !!! Но това опира до подръжка с която много хора не са наясно как се поддържа правилно турбо дизел, оттам бълващи дръгели аи една причините е липса на качествени горива в Бг!!!

    Коментиран от #87, #88

  • 84 PETAR

    1 0 Отговор
    TAPATA NI VLAST (OSAKATENA) -KOGA CHTE SPRETE TRABANT I VARBURG TE SA NAI OTROVNI .ZAPADNA EVROPA GI SPRYA PREDI 19 GOD.ZACHTOTO SA PROSTI NALI!!!

    Коментиран от #85

  • 85 МАК

    1 0 Отговор

    До коментар #84 от "PETAR":

    Това е така ама то почти няма вече по улиците от тая марка!!!
  • 86 Голф 5 маняк

    3 1 Отговор
    Нема да обиждате голфа !!! А под капака (на моя) бягат 400 коне поне !!
  • 87 Ганьо

    0 3 Отговор

    До коментар #83 от "МАК":

    Кой ти е казал че карам на газ? Евтината ти, стисната голфаджийска душица? Върви плащай скъпата нафта, вагаджийския сервиз, доливай двутактово масло, сипвай и adblue, а после лъжи хората колко "икономична" била димящата ти щайга.
  • 88 Ганьо

    0 3 Отговор

    До коментар #83 от "МАК":

    А ако карах на газ трябва не само да не говориш против мен, а дори да ми благодариш, че поне малко компенсирам пушека на твоя тракащ комин!
  • 89 МАК

    2 0 Отговор
    Оле майко продължаваш да пишеш глупости!!!моя Голф си го подържам Аз и знам какво слагам!!!аз на вагавжийски сервиз не ходя защото ще остана без колата си заради мърлячите които работят там!! Колата ми не пуши и замърсява в пъти от масовите морги по пътя!!! Какви двутактови масла говориш не знам ад блу нямам,нищо не можеш да компенсираш с твоя асматик спрямо моята кола!! Само да ти спомена че на прегледи съм винаги под нормите!!!може да се окаже че твойта замърсява повече от мойта!!!

    Коментиран от #93

  • 90 Вик 68

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "бмв":

    Е .от такива като теб сме на тоя хал. Много итересно би било това да го обясниш на гръцкия или англииски полицаи. Ще останеш по чепици на улицата за 5 мин
  • 91 Вик 68

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "бмв":

    Е .от такива като теб сме на тоя хал. Много итересно би било това да го обясниш на гръцкия или англииски полицаи. Ще останеш по чепици на улицата за 5 мин
  • 92 Вик 68

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "бмв":

    Е .от такива като теб сме на тоя хал. Много итересно би било това да го обясниш на гръцкия или англииски полицаи. Ще останеш по чепици на улицата за 5 мин
  • 93 Ганьо

    0 2 Отговор

    До коментар #89 от "МАК":

    А ти спри да лъжеш. Не съм виждал НИКОГА дизелова кола да не дими. Някои повече, други по-малко, трябва да гледаш отблизо а не от огледалото за обратно виждане, но дим ВИНАГИ има.
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 МАК

    2 0 Отговор
    Точно затова не лъжа изпушва само при много рязко даване на газ!!! Мога да да гарантирам с немска нафта никакво пушене няма значение оборотите !!! Но с нашите горива боклуци .?.... пушека го виждам само вечер особенно на ксенонови фарове но през деня не се вижда.а това че виждаш масово да димят е друга тема на дълъг технически разговор !! Така че за тия работи абсурд да лъжа.

    Коментиран от #96, #97

  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 Ганьо

    0 2 Отговор

    До коментар #95 от "МАК":

    И освен това гледам ника ти е МАК, предполагам караш и камион. Имам голямо уважение към шофьорите на ТИР заради труда който полагат и никога не съм виждал тираджия да прави зулуми по пътя. Но въпреки това поддържам че, да, нафтата е идеална за камион, тя може да изтегли 60 тона товар по нанагорнището, макар и с ниска скорост, нещо което никой бензинов мотор, независимо от мощността не може. Но не мисля че е подходяща за леките автомобили. Те нямат нужда от силата на нафтата, защото не теглят товари, а от мощността на бензина, за да ускоряват бързо. Мислиш ли че ако бензина беше не по 2,40 а по 1,20 без акциза, както е в щатите, някой би карал лек автомобил на дизел?

    Коментиран от #99

  • 98 Дан

    3 0 Отговор

    До коментар #96 от "Ганьо":

    Мислиш, че в Германия няма пипнати дизелови Голфове с над 500 коня ли?

    Коментиран от #101

  • 99 Дан

    2 0 Отговор

    До коментар #97 от "Ганьо":

    Знаеш ли кой е Карол Шелби? Ще си позволя да го цитирам : "Мощността продава автомобили, въртящия момент печели състезания" Ако бензинът стане 1.20 тъкмо ще се изравнят дизеловите с бензиновите като цена на километър. Едната ми кола е с бензинов турбо мотор, и ми гори между 14 и 17 на 100 градско. Всекидневния ми автомобил е 5-цилиндров турбо дизел, гори ми между 7 и 9 на 100 градско, върви повече, тръгва от по-ниски обороти и вади много по-добър звук от бензина, следователно за всекидневен автомобил бих си карал спокойния дизел, който започва да тегли още от 1750 оборота, достига максималния си въртящ момент при 2000 и гори под 8 на 100 при средна скорост от 200км/ч. А при тези 200 двигателя е много тих и е на едва 3000 оборота.
  • 100 МАК

    2 0 Отговор

    До коментар #96 от "Ганьо":

    Не не съм тираджия а машинист във системата на железниците но не В Бг!!!Напротив точно миналата година бях със него в Нюрнберг около центъра !!никакъв проблем !!!! Със немската нафта колата стана друга!! А за пушилки забрави!!! Пак казвам горива в България няма и масово колите не се поддържат правилно оттам бълващи барутници аз също мразя пушилки дръгели!!! Затова не допускам колата въпреки годините да бълва!!! Абсурд!!

    Коментиран от #102

  • 101 МАК

    2 0 Отговор

    До коментар #98 от "Дан":

    Дан,в Германия има много работи !!!! Имат грамотни тунинг фирми условия и части и най вече Горива!!!!
  • 102 Ганьо

    0 3 Отговор

    До коментар #100 от "МАК":

    Еми нали това казвам, всичко идва от тъпите ограничения и алчност на управниците в ЕУ. И хората, притиснати, търсят начини да спестят. Нима нямаше да е гот всички да си джиткаме със Шевита Корвет и Камаро с бензинови 5 литрови осмаци а отзад да не излиза прашинка дим? Гнусни акцизи и криворазбрана печалба ни докараха до подобни абсурди! А Витека, моля ти се, не го обиждай, а накарай някой колега с по-мощна Хонда да качи оборотите на 5 хил и после да настъпи додолу. Ако не ти се разлопа сърцето със 120 пак ще си говорим.
  • 103 Ае Убуу

    0 0 Отговор
    Ако ние от народа имаме кинти и живеем задоволени и спокойно , дали ще има нужда да чакаме да ни въвежда ограничения за каквот и да било ?!!!! Олигофрените у парламето ги правят тия постановки защото не могат и не искат да го разберат това , те обичат да мачкат народа с рестрикции , обяснявайки ни колко е мръсен въздуха ама от тия пари за еко такси как точно се подобри качеството на въздуха ? Ми не се е , подобри се жизнения стандарт на няколко хитри човечета от всички таксички .
  • 104 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 105 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 106 Наблюдател

    0 2 Отговор
    Евро 4 е много стар евро стандарт! Според мене пт януари 2021 под евро 5 да не се ретистрират в КАТ. Който няма пари няма да кара както е в цяла европа. Нали искаме да сме европейци? В крайна сметка не всичко опира до бмв и мерцедес :) Който е дорасъл да си купува премиум но не 15 годишен издухан и да пуши

    Коментиран от #107, #109

  • 107 Kirumo

    3 0 Отговор

    До коментар #106 от "Наблюдател":

    Що за глупост си написал. Който няма пари няма да кара, както било в цяла Европа!? Нещо си се объркал, не живеем в 19-ти век и автомобилът в Европа е даденост, а не привилегия. Всеки работещ в по-добрите части на Европа може да си позволи да кара и поддържа автомобил там. По начина по който говориш съм сигурен, че не си стъпвал в Германия, защото ако си бил там, би забелязал, че карат много над 20-годишни коли.
  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 Ганьо

    0 3 Отговор

    До коментар #106 от "Наблюдател":

    Евростандарта нищо не означава! Това си е една измислица за да трупат пари! Още преди 15-тина години хората от Топ Гиър доказаха че никой не кара по начина по който се тестват емисиите. Има още милион фактора но не ми се занимава да обяснявам. Въпроса е че те ТРЯБВА ДА ПОЗВОЛЯТ НА ХОРАТА ДА КАРАТ СПОКОЙНО НА БЕНЗИН И С КАТАЛИЗАТОР, да спрат да ни дерат с акцизи и данъци, така че хората да не му мислят колко точно е разхода, и тогава всичко ще си дойде на мястото!

    Коментиран от #119

  • 110 QUADRIFOGLIO

    4 1 Отговор
    Абе шматки, не се ли усещате, че ви правят на маймуни? Тук екологията няма общо, климатът на земята винаги се е променял (ледников период примерно), и е доказано, че няма общо с човешката дейност. Работата е там, че зад нашите политици стоят богатите индустриалци, които се опитват да направят нов индустриален бум, без на практика да има технологичен напредък, който да го подсигури по естествен път. Електромобилите не са "екологичното бъдеше", защото батериите им се произвеждат от ограничени ресурси, а след употребата им стават токсични и нерециклируеми отпадъци. Аз самия съм софиянец кореняк, израснал съм под комините на навремето работещия "Кремиковци", возил съм се почти цял живот на смърдящите на нафта, бълващи черен дим автобуси "Икарус", здрав съм, като бик да чукам на дърво. Хората тук, дето не са с двойка в първата цифра на ЕГН-то помнят на времето съветските курници Евро минус 5, как си се движеха свободно, без катализатори, без ЕГР-и и подобни, как така пък не измряхме толко години, а сме живи и здрави? Та даже сме по-здрави от сегашните поколения . . .
    Да живее ДИЗЕЛА и локомотивната му тяга! Да живеят автомобилните спортове и свободата всеки да кара, каквото иска и да прави, каквото желае по МПС-то си.
    Ей на времето даже в училищата с нафтови печки се отоплявахме, никога няма да ме убедят тия клоуни, че забраната на автомобилите с вътрешно горене е нещо полезно. То има користна цел, да плащаме повече, богатите да стават все по-богати, а бедн

    Коментиран от #111

  • 111 Дядо

    0 3 Отговор

    До коментар #110 от "QUADRIFOGLIO":

    Ти физически ако си здрав, берекет версим бре! Но психически здрав ли си? Че те са едни съединения тези толуонови, оловни и прочее, с които си се надишал и водят до корово-мозъчна атрофия. Ще си караш каквото си искаш... ама в рамките на оранжерията на вилата т.е. в напълно частна среда.
  • 112 Дядо

    1 4 Отговор
    А за останалите дето метат черни турлуци, аз заделям всеки месец от пенсията за банани да им ги монтирам в буриите. 20 да изкарам извън строя този месец, сторил съм нещо полезно. Бивш военен съм и имам ТТ, ама не Ауди :D
  • 113 aИдеологията

    4 0 Отговор

    До коментар #66 от "Не е забрана.":

    А ти беше ли роден, когато една идеология беше заменена с друга и в основата бяха човешките права и свободи ... оказа се, много по-зле.... Имаш кола, но някой ти я отнема, защото не си плащал налог и е на общинско място паркирано; не може да внесеш стара защото си втора ръка човек и нямаш доходи за нова; не можеш да караш Тир, ако си от България, защото има протекционен закон за Франция и Германия ...та ето такива ти мити леки ограничения при иначе "свободно движение нахора и стоки" ... вземи малко прочети какви са опорните точки на ЕС и тогава казва какво е анархия и какво е яка бюрокрация, която защитава големите и натиска малките държави !
    Та тази бюрокрация, няма нищо общо със свободите и демокрацията - но трябва човек леко да може и да вижда когато гледа, а не да се радва на ексурзиите и че изнася и малкото влезли пари в дъжавата по този начин !
  • 114 Rumpi

    0 5 Отговор
    Браво , крайно време беше. Да забранят
    Вноса на всички стари коли.
  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 117 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 118 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 119 МАК

    2 2 Отговор

    До коментар #109 от "Ганьо":

    Стига с твойта малоумна пропаганда за бензинови коли!!! Не може да биеш ниския разход на изобще на дизела!!!карай си японското изчадие и си си дръж мнението!!!Аман!!!
  • 120 Тъй

    0 0 Отговор
    Много сте зле. Как да забраниш дизела, това значи кораби, влакове, камиони, автобуси, селскостопанска техника..? За нови дизели трябват пари. Разбираемо тези които имат не желаят тези които нямат, да им се пречкат на пътя, което е дискриминация а не еко мислене! Високият евро стандарт изисква качествено гориво заради сложността на системите, такова гориво в България няма и за двете, бензин и дизел. Слепи сте, в България горивата били евтини, грешка. Не качествено гориво няма как да бъде скъпо, иначе е нагло да искаш много за не качество. Качествата на горивата в западна европа са много далече от българските. И накрая еко урок, не качествено гориво замърсява повече поради лошо изкаряне, и разваля съвременните горивни системи.